Kompresja na cylindrach

Postprzez k-pako » 8 sty 2009, 20:22

Witam,

Coś mnie podkusiło żeby kupić manometr. Na początek poszedł pod młot Lanos (przejechane 40kkm). kompresja na garach po ~13Bar (Wniosek manometr sprawny)

Czas na mazdę (uprzedzam pytanie, silnik Z5) i tak leci po kolei:

-1 gar 12 Bar
-2 gar 12 Bar
-3 gar 9,8 Bar
-4 gar 9,9 Bar

Autem zrobiłem już ponad 20 tysi i nie odczułem jakoś braku mocy, ale jak widać może być jej więcej. Ponadto auto lubi podymić na biało (żaden niebieski) i wypić z pół literka na jakies 5 tysiecy kilometrow. I teraz kieruje zapytanie do Państwa – najwyższa pora na remont? Czy wozić się dalej... bo sam już nie wiem <glupek2>

Pozdrawiam,
k-pako
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez michał87 » 8 sty 2009, 21:06

1 litr na 10000 to norma
pilnuj stanu oleju i smigaj spokojnie o ile nie ma innych niepokjacych objawów.
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 50
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez tekkenfan » 9 sty 2009, 01:15

nie wiem jak jest w BA ale w BG przy ciśnieniu ~9,7 silnik kwalifikuje się do remontu. Ogólnie to różnica ciśnień pomiędzy cylindrami nie powinna być większa niż 2 bary. Jeżeli jeszcze nie jest do remontu to już jest coraz bliżej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez k-pako » 9 sty 2009, 13:20

zakładając najgorszą opcje (mam jeszcze nadzieje że zaworami może uda się wyregulować) ile zapłacę orientacyjnie za remoncik? Jak to było w waszych przypadkach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez marcinos » 9 sty 2009, 13:48

Zalezy na czym Ci sie kompresja traci. Moze na zaworach, moze na pierscieniach.... Jak zawory to glowica dla 16V koszt ok 1000 zalezy co trzeba bedzie zrobic. A jesli chodzi o dol silnika to nie mam pojecia.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez 48889 » 27 mar 2009, 12:23

i jak panie k-pako to tam wyszlo??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez piatek05 » 5 kwi 2009, 14:00

ja boje sie sprawdzać kompresje aczkolwiek bede musial wkoncu to zrobic :) powodzenia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez dexterjj » 5 kwi 2009, 21:14

JA NIESTETY W TRAKCIE REMONTU , U MNIE POSZŁY ZAWORY WYPALONE DOSZCZĘTNIE NA JEDNYM GARZE KOMPRESJA 0,0 ...REMONCIK ZAMYKA KWOTE 1000ZŁ :)
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez piatek05 » 6 kwi 2009, 00:04

wie ktoś gdzie najlepiej podjechać we wrocławiu żeby sprawidzić kompresje ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez marcinos » 6 kwi 2009, 00:10

Co prawda nie jestem z Wroclawia. Ale kazdy szanujacy sie warsztat samochodowy powinien miec manometr do pomiaru cisnienia sprezania. Polecilbym osobiscie z wlasnego doswiadczenia, mechanikow ktorzy maja warsztaty przy domach. Odradzam stacje obslugi bo tam obsluga ma czesto niskie umiejetnosci albo i ich brak.

Taka moja rada. Zeby Cie w balona nie zrobili. Kompresje sprawdzasz na wykreconych wszystkich swiecach. Gaz wcisniety w podloge i dopiero krecisz rozrusznikiem.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez Kailen » 6 kwi 2009, 08:44

Proponuje zrobić jeszcze próbe olejowa !!
TJ. wlać 100ml oleju i jak ciśnienie sprężania się zwiększy to oznacza ze strata jest na pierścieniach a jeśli zostanie takie samo to na zaworach.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez Docent D » 6 kwi 2009, 08:59

Kailen napisał(a):TJ. wlać 100ml oleju i jak ciśnienie sprężania się zwiększy to oznacza ze strata jest na pierścieniach a jeśli zostanie takie samo to na zaworach.

Do cylindra?

Jakie powinno zmienić się ciśnienie w próbie olejowej jesli pierścienie i zawory są ok.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez marcinos » 6 kwi 2009, 10:42

Docent D napisał(a):Jakie powinno zmienić się ciśnienie w próbie olejowej jesli pierścienie i zawory są ok.

Jak to jakie? Jesli Cisnienie sprezania po zalaniu oleju Ci sie zwiekszy tzn ze strata cisnienia jest na pierscieniach, Jesli zostanie takie samo jak bylo przed pruba olejowa tzn ze masz do roboty zawory. Natomiast jesli pomiar bedzie w normie, to nic nie masz do roboty. Powinenes miec ok 12bar z tego co pamietam, w sumie jest napisane chyba wyzej.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez Kailen » 6 kwi 2009, 10:54

Dokładnie tak jak napisał @marcinos

Wstrzykujesz ok. 100ml oleju do cylindra
mierzysz cisnienie sprezania
i jesli cisnienie sprezania wzrosło czyli z 10bar zrobiło sie np 11barto masz pierscionki do roboty
Dzieje sie tak poniewaz olej doszczelnia pierscienie do cylindra
a jesli cisnienie pozostalo bez zmian oznacza to ze na pierscieniach trzyma lecz cisnienie ucieka przez zaworki
Mam nadzieje ze jasno opisałem
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez -Cinek- » 27 kwi 2009, 20:35

dziś sprawdzałem u siebie ciśnienie i wyszło na wszystkich blisko 12. Nie wiem jak dokładny mam manometr ale grunt że na wszystkich w miarę równo .Podobno jak spadnie do ok 9 to remont ,ale ja raczej uważam że grunt to żeby nie było dużych rozbieżności na poszczególnych cylindrach
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez waldii » 27 kwi 2009, 20:41

-Cinek- napisał(a):Podobno jak spadnie do ok 9 to remont

oczywiscie jesli luz zaworowy jest oki to tak ;)
waldii
 

Postprzez Piotrek.84 » 27 kwi 2009, 20:52

A jakie koszta takiego zabiegu tj.pomiaru w warsztacie??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez dexterjj » 29 kwi 2009, 23:09

mi pierwszy mechanik sprawdzał ciśnienie przy wkręconych świecach hehe dopiero drugi na wykręconych i wyszła usterka....
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez k-pako » 1 wrz 2009, 21:40

Odgrzebię kotleta z racji iż dzisiaj znowu robiłem mały teścik :)

No więc dawno dawno temu gdy jeszcze zakładałem ten temat <lol> sprawdzałem kompresje na zimnym silniku, co raczej jest błędem bo powinien się nagrzać i doszczelnić.

Dziś z ciekawości zdjąłem manometr z półki, i pocisnąłem nim madzię jeszcze raz. Tak więc:

Na ciepłym (w miarę) silniku:

1 gar – 11,5
2 gar – 11,5
3 gar – 12,2
4 gar – 12

Na ciepłym po zalaniu olejem każdego garczka:

1 gar – 12,8
2 gar – 14,8 <jelen>
3 gar – 13,8
4 gar – 13

(po wyjechaniu z garażu z takim chwilowym ciśnieniem zostawiłem troche gumy na ulicy)

Tak więc przez te pare miesięcy nic tragicznego się nie stało.

Dodam jeszcze że zainspirowany którymś z postów "gofneta" <pokłon wodzu> przeszedłem z oleju mineralnego (ble) na syntetyk Mobila 5w50. Efekt? Po dwukrotnej zmianie oleju, jego spalanie spadło do UWAGA –> 0.5l – 5k km :) gdzie silnik wcześniej łykał do 1 litra na 1k km!!

Reasumując, o remoncie narazie zapominamy <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez marcin255 » 1 wrz 2009, 21:50

k-pako napisał(a):Witam,

i wypić z pół literka na jakies 5 tysiecy kilometrow

Pozdrawiam,
k-pako


w styczniu brała ci j/w czy 1L na 1 tys km a teraz po zmianie na syntetyk o.5 l ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323