ustawienie rozrządu w 323 F
Strona 1 z 1
Mam dość ciekawe pytanie. Otóż mam problem z silnikiem w Mazdzie 323 f 1.5 DOHC.
Czy ktokolwiek posiada książkę gdzie jest opisane ustawienie rozrządu ?
Pytanie to stawiam dlatego, że po wizycie w autoryzowanej stacji obsługi gdzie, wymieniono mi uszczelniacze zaworowe omal nie skasowałem przy wyjeździe z naprawy mojego cacuszka, gdyż zamiast "pójść" do przodu nagle zaczął się dusić.
Po powrocie do serwisu stwierdzono, że mam niby uszkodzony aparat zapłonowy..i że to w tych modelach się zdarza. Z kolei inny całkiem mechanik ( prywatny ) powiedział mi, że mam źle ustawiony rozrząd, z uwagi na to, że powinienen nie być ustawiony na znakach, a przemiennie . Więc jak to jest ????
Dodam, że Madzia w miarę dobrze się zachowuje w przedziale pow. 3000 obr. i jest to dolna granica przy której auto zachowuję się w miarę normalnie. W niższej parti zwyczajnie zaczyna się dusić.
Czyli zmierzam do tego jak powinienen być ten rozrząd ustawiony...bo wydaje mi się, że stacja usiłuje mi wmówić bym wymienił aparat zapłonowy ( choć dokonaliśmy próby wymiany ) na Mażdzie znajomego do mojej...i efekt jazdy był taki sam.
Czy ktokolwiek posiada książkę gdzie jest opisane ustawienie rozrządu ?
Pytanie to stawiam dlatego, że po wizycie w autoryzowanej stacji obsługi gdzie, wymieniono mi uszczelniacze zaworowe omal nie skasowałem przy wyjeździe z naprawy mojego cacuszka, gdyż zamiast "pójść" do przodu nagle zaczął się dusić.
Po powrocie do serwisu stwierdzono, że mam niby uszkodzony aparat zapłonowy..i że to w tych modelach się zdarza. Z kolei inny całkiem mechanik ( prywatny ) powiedział mi, że mam źle ustawiony rozrząd, z uwagi na to, że powinienen nie być ustawiony na znakach, a przemiennie . Więc jak to jest ????
Dodam, że Madzia w miarę dobrze się zachowuje w przedziale pow. 3000 obr. i jest to dolna granica przy której auto zachowuję się w miarę normalnie. W niższej parti zwyczajnie zaczyna się dusić.
Czyli zmierzam do tego jak powinienen być ten rozrząd ustawiony...bo wydaje mi się, że stacja usiłuje mi wmówić bym wymienił aparat zapłonowy ( choć dokonaliśmy próby wymiany ) na Mażdzie znajomego do mojej...i efekt jazdy był taki sam.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Ja mam książkę z rozrządami tylko musisz mi podać jaki to jest model mazdy BA czy BJ.. rok produkcji i najlepiej oznaczenie silnika Jak będe miał to ci zeskanuje o prześle na maila (podaj)
- Od: 21 lut 2005, 15:39
- Posty: 295
- Skąd: Głogów
- Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc
Z5 ma bardzo prosty rozrząd tylko dziecko moze sie pomylić w ustawieniu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja prosiłem o odpowiedź na to pytanie.....o ile można, a nie o to czy Mazdy mają bardzo prosty rozrząd.
To nie F 126 p...więc nie mam zamiary się w niego bawić
A skoro Jaksa jesteś moderatorem....to może zamiast takich wcinek jesteś w stanie odpowiedzieć na te objawy ??
To nie F 126 p...więc nie mam zamiary się w niego bawić
A skoro Jaksa jesteś moderatorem....to może zamiast takich wcinek jesteś w stanie odpowiedzieć na te objawy ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Jarek...jeszcze jedna sprawa...ja ten samochód mam zaledwie od roku...i po poprzednim właścicielu zrobiłem już sporo napraw. I jestem wręcz przekonany, że w podbydgoskim serwisie ASO w osielsku coś mi zwyczajnie zchrzanili.
...Zrozum....ja szukam tylko pomocy
...Zrozum....ja szukam tylko pomocy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Oczywiscie ze tak jak bym to widział i słyszał pracę tego silnika , wszystkie porady to tylko domysły. A tak szczerze , jak samochod zle pracuje po naprawie niech warsztat ktory ingerował zrobi tak aby klient był zadowolony ( skoro powiedzieli ze aparat to niech zamontuja drugi i przekonają ze to faktycznie jest aparat ) Czasami jest tak ze sporo się dzieje w temacie a to jest pierdoła np. nie wpięta wtyczka od przepływki lub lewe powietrze w dolocie.farciarz napisał(a):zamiast takich wcinek jesteś w stanie odpowiedzieć na te objawy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jarek....nie wiem jakie są fakty...ale pojechałem do nich i powiedziałem im, że coś spieprzyli. To oni rozebrali przy mnie rozrząd i udowodnili że jest właściwie ustawiony na znaki. A twierdzą, że nie działa mi w aparacie przyspieszacz zapłonu. Jeśli chodzi o wymianę aparatu, to nie posiadają takowego by wstawić inny na próbę . Jedynie gdzie miałem zmieniany to u handlarza częściami do Mazdy który miał takie dwa aparaty. Jednakże silnik pracował tak samo.
Z kolei w serwisie powiedzieli mi, że taka wymiana aparatu u handlarz mi nic nie da...bo muszą odrazu ustawić go na komputerze.
Naprawdę nie wiem co mam robić
Z kolei w serwisie powiedzieli mi, że taka wymiana aparatu u handlarz mi nic nie da...bo muszą odrazu ustawić go na komputerze.
Naprawdę nie wiem co mam robić
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Jarek...wymienili mi też przepływomierz....więc to już wykluczyłem. Jest jeszcze jedno pytanie....skoro to nie rozrząd, to czemu silnik pracuje w miarę normalnie dopiero na max z możliwym przyspieszonym zapłonie ? Szczerze mowiąc gdyby się dało bardziej jeszcze przyspieszyć wówczas by pewnie jeszcze lepiej a może "właściwie" pracował
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Zrobić wycieczkę do nas, będzie łatwiej coś zweryfikować / naprawić. Moze zadzwon po niedzieli to porozmawiamy.farciarz napisał(a):Naprawdę nie wiem co mam robić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jarek....wszysto wszystkim...ale trochę daleko mam do wa-wy by tak sobie robić zwyczajnie wycieczkę. Ale jak możesz to podaj mi tel.
A jeszcze jedno...macie u siebie w razie czego taki aparat ...gdyby się okazało, że to faktycznie jest jego wina ?...i jeśli tak...to mógłbyś mi podać choć w przybliżeniu jego koszt ?
A jeszcze jedno...macie u siebie w razie czego taki aparat ...gdyby się okazało, że to faktycznie jest jego wina ?...i jeśli tak...to mógłbyś mi podać choć w przybliżeniu jego koszt ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Farciarz, wyobraź sobie, że ja po zmianie rozrządu 2 dni temu miałam dokładnie taka samą sytuację – mazda w ogóle nie chciała przyspieszyć i była zamulona, dopiero koło 3500 obrotów coś tam z siebie dawała. Wściekła podjechałam z powrotem do mechanika, a on mi na to, że oni zrobili wszystko cacy i pewnie uszczelka pod głowicą. Ja oczywiście na to, że skoro oddałam auto normalnie jeżdzące to takie chce odebrać. Dodam, że zmieniali mi przy okazji zmiany rozrządu filtr paliwa i powietrza. Zostawiłam auto, mechanik zadzwonił za 2 godzinki, powiedział, że sprawdził rozrząd i był ok. Okazało się jednak, że jak zmieniali wcześniej filtr paliwa, to był cały zasyfiony. Nie zadali sobie jednak fatygi, żeby coś sprawdzić tylko wstawili nowy.
Mechanik powiedział, że przedmuchali cały układ paliwowy i teraz auto ma w końcu przyspieszenie. Szczerze Ci jednak powiem, że coś mi sie wydaje, że nie do końca tak było – pewnie nie chcieli przyznać się do błędu z tym rozrządem. A może rzeczywiście to był układ paliwowy. Nie wiem – może jakiś mechanik będzie miał pojęcie.
A przy okazji mechanik polecił mi wlać do beznyny uszlachetniacz, ale o tym pisałam w innym poście: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9871.
Mechanik powiedział, że przedmuchali cały układ paliwowy i teraz auto ma w końcu przyspieszenie. Szczerze Ci jednak powiem, że coś mi sie wydaje, że nie do końca tak było – pewnie nie chcieli przyznać się do błędu z tym rozrządem. A może rzeczywiście to był układ paliwowy. Nie wiem – może jakiś mechanik będzie miał pojęcie.
A przy okazji mechanik polecił mi wlać do beznyny uszlachetniacz, ale o tym pisałam w innym poście: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9871.
- Od: 20 mar 2005, 21:39
- Posty: 48
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d
FARCIARZ ja tez ma taki problem z mazdą która kupiłem jakies 2 miesiące temu wszystko było ok , ale zauważyłem ze aparat zapłonowy jest przyspieszony na maxa . i teraz mnie to meczy , mam zamiar rozebrac rozrząd i sprawdzic czy ktos wczesniej nie spierdzieli a potem nadrobił przestawieniem zapłonu , niepokoi mnie to dlatego ze madia 1.8 16v z 95 roku pali srednio 11.5 litra . moze zna ktos iną przyczyne przestawionego zapłonu w mojej efce . Acha prubowałem ustawic ten zapołon na znaki fabtryczne to silnik wcale nie chciał chodzic strasznie spadły obroty pozdrawiam wszystkich i prosze o pomoc
-
waski-26
skoro mowicie ze moze to byc zle ustawienie rozrzadu to czy moglby ktos pokazac jak w 323 BA Z5 1995 powinno wygladac to ustawienie? bo ja mam takie same objawy a niedawno dawalem kolesiowi auto zeby rozrzad wymienil i powiedzial ze byl przesuniety o jeden ząb. Teraz na niskich obrotach tak sie wlasnie zachowuje. Nie jestem pewien czy tak bylo wczesniej bo rozrzad robilem 2 dni po kupnie wiec nie mialem duzo czasu na sprawdzenie
- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
kieresik
tak wygląda rozrżąd w twojej madzi ale jak mechanik wymienił ci rizrżąd i ustawił go tak jak byc powinno to powinien jeszcze ustawic zapłon lampą stroboskopową .
tak wygląda rozrżąd w twojej madzi ale jak mechanik wymienił ci rizrżąd i ustawił go tak jak byc powinno to powinien jeszcze ustawic zapłon lampą stroboskopową .
-
waski-26
nie wiem czy dobrze mi sie wydaje ale jak tam zagladalem gdy to wymienial to widzialem tam na gorze jedno kolo zebate. dwa byly pod ta pokrywa polaczone lancuchem. ale ja sie nie znam wiec moze cos pokrecilem
i jeszcze jedno pytanie do tej lampy bo znajomy ma lampe ale mowil zeby sie dowiedziec czy w tym modelu da sie sprawdzic tą lampą i na które znaki trzeba swiecic i gdzie ich szukac?
i jeszcze jedno pytanie do tej lampy bo znajomy ma lampe ale mowil zeby sie dowiedziec czy w tym modelu da sie sprawdzic tą lampą i na które znaki trzeba swiecic i gdzie ich szukac?
- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
No to ja niewiem jaki masz silnik mi pokazało ze taki jest rozrzad w madzi z 1995 roku i silnik 1.5 16v . W kazdym benzyniaku da sie sprawdzic i ustawic zapłon lampom stroboskopową , nalezy patrzec na znak zerowy i na lampie powino sie ustawic 10 stopni . jak sie znaki zgadzają w takim ustawieniu to jest wtedy dobrze zapłon ustawiony . ja u siebie przestawiłem troche zapłon i odrzau mi spadło spalanie ale nie moge go dobrze ustawoic u siebie bo niewiadomo czemu brakuje mi plastikowej osłony ze nakami moze ktos ma taką osłone na rozrząd to chetnie odkupie :)
-
waski-26
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości