Silnik 1.5 z 96 a ten po Liftingu ?
Strona 1 z 1
Witam
Nosze się z zamiarem zmiany silnika mam wersje z 96 , chciałem kupic silnik po Liftingu z 97 albo 98 roku ale niewiem czy bedzie pasował. Chodzi mi o to czy będę musiał coś jeszcze dokupic-zmienic , żeby to grało elegancko ze sobą ?
P.S. A jak jest z silnikami 1.5 po Lifcie , słyszałem że niemają już takiego problemu z olejem. Jaka jest wasza opinia ?
Nosze się z zamiarem zmiany silnika mam wersje z 96 , chciałem kupic silnik po Liftingu z 97 albo 98 roku ale niewiem czy bedzie pasował. Chodzi mi o to czy będę musiał coś jeszcze dokupic-zmienic , żeby to grało elegancko ze sobą ?
P.S. A jak jest z silnikami 1.5 po Lifcie , słyszałem że niemają już takiego problemu z olejem. Jaka jest wasza opinia ?
- Od: 22 mar 2008, 18:05
- Posty: 8
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F 1.5
i am brednie piszesz
najlatwiej odroznic nowy Z5 od starego po rozrzadzie pasek napedza oba walki w starych jest lancuch i napedzany jest tylko jeden walek z paska rozrzadu
musisz szukac auto wyprodukowanego po 09.10.1996 to data PRODUKCJI czyli w ciemno rocznik 98 a rocznik 97 musisz zdjac pokrywe
po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly oczywiscie jak kupisz padake to ci nic nie pomoze ,
nie zastanawiales sie nad 1.8
alehandro ma racje moj jest nawet wysilony a oleju mniej niz 0.1 na 10 000km bierze / jak sie nie szaleje/
najlatwiej odroznic nowy Z5 od starego po rozrzadzie pasek napedza oba walki w starych jest lancuch i napedzany jest tylko jeden walek z paska rozrzadu
musisz szukac auto wyprodukowanego po 09.10.1996 to data PRODUKCJI czyli w ciemno rocznik 98 a rocznik 97 musisz zdjac pokrywe
po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly oczywiscie jak kupisz padake to ci nic nie pomoze ,
nie zastanawiales sie nad 1.8
alehandro ma racje moj jest nawet wysilony a oleju mniej niz 0.1 na 10 000km bierze / jak sie nie szaleje/
MAZDA &M....ITSUBISHI
yama napisał(a):po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly
zobaczymy jak będą miały większy przebieg
-
Gość
yama napisał(a):i am brednie piszesz
najlatwiej odroznic nowy Z5 od starego po rozrzadzie pasek napedza oba walki w starych jest lancuch i napedzany jest tylko jeden walek z paska rozrzadu
musisz szukac auto wyprodukowanego po 09.10.1996 to data PRODUKCJI czyli w ciemno rocznik 98 a rocznik 97 musisz zdjac pokrywe
po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly oczywiscie jak kupisz padake to ci nic nie pomoze ,
nie zastanawiales sie nad 1.8
alehandro ma racje moj jest nawet wysilony a oleju mniej niz 0.1 na 10 000km bierze / jak sie nie szaleje/
tu sie rozchodzi o to czy bedzie pasowal, wiec pod tym wzgledem nie roznia sie niczym, tak sie sklada ze mam samochod z konca produkcji i juz wymienialem pierscienie, wiec nie pisz mi ze cos sie w nich zmienilo apropo pierscieni. ktos wymyslil taka glupote i wszyscy to powtarzaja.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... 
- Od: 18 cze 2007, 02:03
- Posty: 164
- Skąd: Bełchatów/Wrocław
- Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM
Mimo wszystko są to inne silniki. To, że mają takie same gabaryty i wygląd zewnętrzny nie uprawnia Cię do określania tych dwóch silników jako takich samych. Różnią się rozrządem i Bóg wie czym jeszcze. Natomiast to, że wymieniałeś pierścienie nie oznacza, że problem nie został rozwiązany. Ona mają to do siebie, że się zużywają jednak ich zapiekanie zostało bardziej ograniczone w nowszej konstrukcji – jest o tym obszerny temat na forum. Pozdrawiam
Jakiś tam podpis Leszka :P
czytalem o tym pare miesiecy wczesniej zanim kupilem ten samochod, tez sadzilem ze silniki po 97 sa juz cudne i nic im nie dolega, nie jest tak niestety, co takiego zostalo w nich zmienione ze sie rzekomo nie zapiekaja? jak narazie nie znalazlem na to zadnych sensownych wyjasnien, wiec jak dla mnie nic w tej kwesti nie zostalo zmienione.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... 
- Od: 18 cze 2007, 02:03
- Posty: 164
- Skąd: Bełchatów/Wrocław
- Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM
i am napisał(a):co takiego zostalo w nich zmienione ze sie rzekomo nie zapiekaja
jeśli pierścionki są takie same jak te z przed FL to dalej się będą zapiekać, kwestia czasu
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Gość
jednak ich zapiekanie zostało bardziej ograniczone w nowszej konstrukcji
Czytaj ze zrozumieniem. Ja wcale nie twierdzę, że to są już niezniszczalne silniki. Jestem realista tak samo jak Ty w tej kwestii i wiem, ze i tu i tu pierścionki mogą umrzeć i zgadzam się z Tobą. Jednak fakty sa takie, że silnik po liftingu jest bardziej dopracowany. skoro czytałeś tamten temat to IMO właśnie tam powinieneś znaleźć worek z sensownymi wyjaśnieniami, bo o ile dobrze pamiętam kolega GofNet przedstawił sprawę od strony technicznej. Ale skoro twierdzisz, że
to prawdopodobnie mało wiesz o mechanice. Jest takie powiedzenie, że nawet kamień można zepsuć posługując się nim nieumiejętnie. Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość. Reasumując:sadzilem ze silniki po 97 sa juz cudne i nic im nie dolega
Problem nie został wyeliminowany – zgadzam się.
Silniki są takie same – bzdura.
Nowa wersja silnika jest lepsza i to o wiele. Deal with this.
I jeszcze odpowiedź na pytanie zacieka
yama napisał
ja mam z5 97 data produkcji 06.12.1996 3generacja 108k km
Jakiś tam podpis Leszka :P
zle to troche napisalem, nie twierdze ze sa identyczne w kazdym calu, bo zmiany techniczne w nich sa, chodzilo mi tylko o to ze beda pasowac, nie ma w nich na tyle zmian zeby nie dalo sie ich wsadzic bez problemu do samochodow z przed liftingu. troche uogolnilem na poczatku i zle sie zrozumielismy. jesli chodzi o pierscienie to juz napisalem to co mysle. moze i cos zmieniali ale im to nie wyszlo, moze i sa bardziej dopracowane ale i tak sie zapiekaja. Jednym z powodow tego pewnie jest to ze jest to samochod ktory wyglada sportowo i ludzie traktuja go tak jakby rzeczywiscie nim byl. chodz jak wiadomo z tym silnikiem to on bardziej wyglada niz jedzie.
Troche ironi i czlowieka wyzwa od bezmozgów motoryzacyjnych;)
Ale skoro twierdzisz, żeto prawdopodobnie mało wiesz o mechanice. Jest takie powiedzenie, że nawet kamień można zepsuć posługując się nim nieumiejętnie. Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość.sadzilem ze silniki po 97 sa juz cudne i nic im nie dolega
Troche ironi i czlowieka wyzwa od bezmozgów motoryzacyjnych;)
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... 
- Od: 18 cze 2007, 02:03
- Posty: 164
- Skąd: Bełchatów/Wrocław
- Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM
No kurde bez obrazy...
Widzę, że myślimy podobnie. Najwięcej problemów z Z5 mają Ci co kupili auto za pół darmo. "Niebite, od dziadka i babci i 115kkm przebiegu w roczniku 94." Ja mam 150kkm rok 97 i jakoś nie widze problemu... olej zmieniałem 2kkm temu i mam tyle co było. Rano biały dymek dwa razy puchnie bo garażuję pod chmurką. Nie kupiłem autka za 8 tys dałem więcej. Jest walone w drzwi i błotnik ale silnik chodzi super. Z5 które chodzi super.
Wracając do tematu. Jak kolega i am pisze nie będzie żadnego problemu z przekładką, bo są to dwie wersje tego samego silnika. Pasuje? Mi pasuje ;] pozdrawiam
Wracając do tematu. Jak kolega i am pisze nie będzie żadnego problemu z przekładką, bo są to dwie wersje tego samego silnika. Pasuje? Mi pasuje ;] pozdrawiam
Jakiś tam podpis Leszka :P
ja sie nie obrazam;] masz jeszcze stosunkowo malo najechane wiec moze wszystko przed toba, czego nie zycze;) ja mam obecnie 250 tys, wymienialem pierscienie jak mialem 238. od wymiany pierscieni nazekac nie moge, nic oleju nie ubywa. Moim zdaniem lepiej wyremontowac stary silnik niz kupowac nowy "stary" w niewiadomym stanie.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... 
- Od: 18 cze 2007, 02:03
- Posty: 164
- Skąd: Bełchatów/Wrocław
- Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM
Jestem pewien, że remont przed mną. póki co jeżdżę bez problemów ale pewnie jak się zbliżę do 200 kkm to będzie własnie czas na generalkę. Chyba, że wcześniej sprzedam Mazdę i kupię inną. Albo zrobię ją i puszczę do rodziny ;] Swoje auto to swoje auto ;]
Jakiś tam podpis Leszka :P
moj silnik nie jest seryjny:D
Z5 dobijaja grubo ponad 300 0000Km / wtedy juz lekko biora olej ale bez przesady kumpel 1 l/ 10 000km/
po liftingu zmienila sie troche elektryka /sa inne czujniki inna skrzynia –> jest juz czujnik halla itp podobnych smaczkow jest troche ale wszystko do przeskoczenia
Z5 dobijaja grubo ponad 300 0000Km / wtedy juz lekko biora olej ale bez przesady kumpel 1 l/ 10 000km/
po liftingu zmienila sie troche elektryka /sa inne czujniki inna skrzynia –> jest juz czujnik halla itp podobnych smaczkow jest troche ale wszystko do przeskoczenia
MAZDA &M....ITSUBISHI
yama napisał(a):jest juz czujnik halla
yyy, masz na mysli czujnik polozenia walku rozrzadu w aparacie zaplonowym? przeciez przed liftowe tez to maja chyba..
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Mam pytanie a zarazem problem potrzebuje informacji lub rady jeśli ktoś już robił takie przekładki
z 1,5 ba wyjąć silnik i włożyć 1,8 czy łapy silnika są wtym samym miejscu i jak wygląda sprawa z wiązkami elektrycznymi pozdrawiam za pomoc z góry dziękuję
z 1,5 ba wyjąć silnik i włożyć 1,8 czy łapy silnika są wtym samym miejscu i jak wygląda sprawa z wiązkami elektrycznymi pozdrawiam za pomoc z góry dziękuję
-
Korzen323
przekladka z 1.5 na 1,8 jest mozliwa z mocowaniem samego silnika nie ma zadnych problemów) jednak pociaga za soba koniecznosc przełozenia wiazki kompa (imobilajzera jesli był ) dodatkoo mozna przełozyc skrzynie biegów bo w 1,8 jest wzmacniana, wraz z nia póosie bo są wiekszej srednicy niz te w 1,5 i maja inny wieloklin, no i dalej jeszcze kompletne zawieszenie bo hamulce sa wieksze a sprezyny twardsze.
mozna oczywiscie ograniczyc sie do przelozenia samego silnia ale to moze grozic czestrzymi wymanami niektórych podzespołów
mozna oczywiscie ograniczyc sie do przelozenia samego silnia ale to moze grozic czestrzymi wymanami niektórych podzespołów
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony
!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony

Montaz i Wywazanie na miejscu!!
- Od: 18 cze 2007, 23:29
- Posty: 50
- Skąd: Sieradz łódzkie
- Auto: Chrysler NEON
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości