Silnik 1.5 z 96 a ten po Liftingu ?

Postprzez Tusiek999 » 14 gru 2008, 19:51

Witam
Nosze się z zamiarem zmiany silnika mam wersje z 96 , chciałem kupic silnik po Liftingu z 97 albo 98 roku ale niewiem czy bedzie pasował. Chodzi mi o to czy będę musiał coś jeszcze dokupic-zmienic , żeby to grało elegancko ze sobą ?

P.S. A jak jest z silnikami 1.5 po Lifcie , słyszałem że niemają już takiego problemu z olejem. Jaka jest wasza opinia ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 18:05
Posty: 8
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez i am » 14 gru 2008, 19:52

silniki sa chyba takie same, i problem z olejem nadal maja.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Leszek » 14 gru 2008, 22:32

Różnią się rozrządem słyszałem,. I przestańcie narzekać na ten olej. Kupisz padło to Ci będzie brał az nie zrobisz remontu. to już jest powoli nudne.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez yama » 15 gru 2008, 08:54

i am brednie piszesz
najlatwiej odroznic nowy Z5 od starego po rozrzadzie pasek napedza oba walki w starych jest lancuch i napedzany jest tylko jeden walek z paska rozrzadu
musisz szukac auto wyprodukowanego po 09.10.1996 to data PRODUKCJI czyli w ciemno rocznik 98 a rocznik 97 musisz zdjac pokrywe
po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly oczywiscie jak kupisz padake to ci nic nie pomoze ,
nie zastanawiales sie nad 1.8
alehandro ma racje moj jest nawet wysilony a oleju mniej niz 0.1 na 10 000km bierze / jak sie nie szaleje/
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez zaciek » 15 gru 2008, 16:12

yama jakim cudem masz 108KM w Z5?
Obrazek Moja Miata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 13:43
Posty: 449
Skąd: Szczecin
Auto: MX-5

Postprzez Gość » 15 gru 2008, 17:16

yama napisał(a):po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly

zobaczymy jak będą miały większy przebieg :)
Gość
 

Postprzez i am » 15 gru 2008, 18:43

yama napisał(a):i am brednie piszesz
najlatwiej odroznic nowy Z5 od starego po rozrzadzie pasek napedza oba walki w starych jest lancuch i napedzany jest tylko jeden walek z paska rozrzadu
musisz szukac auto wyprodukowanego po 09.10.1996 to data PRODUKCJI czyli w ciemno rocznik 98 a rocznik 97 musisz zdjac pokrywe
po lifcie silnik a dokladniej rozwiazano problem pierscieni ktore sie zapiekaly oczywiscie jak kupisz padake to ci nic nie pomoze ,
nie zastanawiales sie nad 1.8
alehandro ma racje moj jest nawet wysilony a oleju mniej niz 0.1 na 10 000km bierze / jak sie nie szaleje/



tu sie rozchodzi o to czy bedzie pasowal, wiec pod tym wzgledem nie roznia sie niczym, tak sie sklada ze mam samochod z konca produkcji i juz wymienialem pierscienie, wiec nie pisz mi ze cos sie w nich zmienilo apropo pierscieni. ktos wymyslil taka glupote i wszyscy to powtarzaja.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Leszek » 15 gru 2008, 19:44

Mimo wszystko są to inne silniki. To, że mają takie same gabaryty i wygląd zewnętrzny nie uprawnia Cię do określania tych dwóch silników jako takich samych. Różnią się rozrządem i Bóg wie czym jeszcze. Natomiast to, że wymieniałeś pierścienie nie oznacza, że problem nie został rozwiązany. Ona mają to do siebie, że się zużywają jednak ich zapiekanie zostało bardziej ograniczone w nowszej konstrukcji – jest o tym obszerny temat na forum. Pozdrawiam
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez i am » 15 gru 2008, 19:49

czytalem o tym pare miesiecy wczesniej zanim kupilem ten samochod, tez sadzilem ze silniki po 97 sa juz cudne i nic im nie dolega, nie jest tak niestety, co takiego zostalo w nich zmienione ze sie rzekomo nie zapiekaja? jak narazie nie znalazlem na to zadnych sensownych wyjasnien, wiec jak dla mnie nic w tej kwesti nie zostalo zmienione.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Gość » 15 gru 2008, 19:59

i am napisał(a):co takiego zostalo w nich zmienione ze sie rzekomo nie zapiekaja

jeśli pierścionki są takie same jak te z przed FL to dalej się będą zapiekać, kwestia czasu :] u jednych wcześniej u innych później. Zależy jaki był olej i co ile był zmeniany...
Gość
 

Postprzez Leszek » 15 gru 2008, 21:19

jednak ich zapiekanie zostało bardziej ograniczone w nowszej konstrukcji


Czytaj ze zrozumieniem. Ja wcale nie twierdzę, że to są już niezniszczalne silniki. Jestem realista tak samo jak Ty w tej kwestii i wiem, ze i tu i tu pierścionki mogą umrzeć i zgadzam się z Tobą. Jednak fakty sa takie, że silnik po liftingu jest bardziej dopracowany. skoro czytałeś tamten temat to IMO właśnie tam powinieneś znaleźć worek z sensownymi wyjaśnieniami, bo o ile dobrze pamiętam kolega GofNet przedstawił sprawę od strony technicznej. Ale skoro twierdzisz, że
sadzilem ze silniki po 97 sa juz cudne i nic im nie dolega
to prawdopodobnie mało wiesz o mechanice. Jest takie powiedzenie, że nawet kamień można zepsuć posługując się nim nieumiejętnie. Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość. Reasumując:

Problem nie został wyeliminowany – zgadzam się.
Silniki są takie same – bzdura.
Nowa wersja silnika jest lepsza i to o wiele. Deal with this.


I jeszcze odpowiedź na pytanie zacieka



yama napisał
ja mam z5 97 data produkcji 06.12.1996 3generacja 108k km
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez i am » 15 gru 2008, 21:43

zle to troche napisalem, nie twierdze ze sa identyczne w kazdym calu, bo zmiany techniczne w nich sa, chodzilo mi tylko o to ze beda pasowac, nie ma w nich na tyle zmian zeby nie dalo sie ich wsadzic bez problemu do samochodow z przed liftingu. troche uogolnilem na poczatku i zle sie zrozumielismy. jesli chodzi o pierscienie to juz napisalem to co mysle. moze i cos zmieniali ale im to nie wyszlo, moze i sa bardziej dopracowane ale i tak sie zapiekaja. Jednym z powodow tego pewnie jest to ze jest to samochod ktory wyglada sportowo i ludzie traktuja go tak jakby rzeczywiscie nim byl. chodz jak wiadomo z tym silnikiem to on bardziej wyglada niz jedzie.

Ale skoro twierdzisz, że
sadzilem ze silniki po 97 sa juz cudne i nic im nie dolega
to prawdopodobnie mało wiesz o mechanice. Jest takie powiedzenie, że nawet kamień można zepsuć posługując się nim nieumiejętnie. Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość.

Troche ironi i czlowieka wyzwa od bezmozgów motoryzacyjnych;)
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Leszek » 15 gru 2008, 22:55

No kurde bez obrazy... :D Widzę, że myślimy podobnie. Najwięcej problemów z Z5 mają Ci co kupili auto za pół darmo. "Niebite, od dziadka i babci i 115kkm przebiegu w roczniku 94." Ja mam 150kkm rok 97 i jakoś nie widze problemu... olej zmieniałem 2kkm temu i mam tyle co było. Rano biały dymek dwa razy puchnie bo garażuję pod chmurką. Nie kupiłem autka za 8 tys dałem więcej. Jest walone w drzwi i błotnik ale silnik chodzi super. Z5 które chodzi super.

Wracając do tematu. Jak kolega i am pisze nie będzie żadnego problemu z przekładką, bo są to dwie wersje tego samego silnika. Pasuje? Mi pasuje ;] pozdrawiam
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez i am » 15 gru 2008, 23:03

ja sie nie obrazam;] masz jeszcze stosunkowo malo najechane wiec moze wszystko przed toba, czego nie zycze;) ja mam obecnie 250 tys, wymienialem pierscienie jak mialem 238. od wymiany pierscieni nazekac nie moge, nic oleju nie ubywa. Moim zdaniem lepiej wyremontowac stary silnik niz kupowac nowy "stary" w niewiadomym stanie.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Leszek » 15 gru 2008, 23:14

Jestem pewien, że remont przed mną. póki co jeżdżę bez problemów ale pewnie jak się zbliżę do 200 kkm to będzie własnie czas na generalkę. Chyba, że wcześniej sprzedam Mazdę i kupię inną. Albo zrobię ją i puszczę do rodziny ;] Swoje auto to swoje auto ;]
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez yama » 16 gru 2008, 09:01

moj silnik nie jest seryjny:D
Z5 dobijaja grubo ponad 300 0000Km / wtedy juz lekko biora olej ale bez przesady kumpel 1 l/ 10 000km/
po liftingu zmienila sie troche elektryka /sa inne czujniki inna skrzynia –> jest juz czujnik halla itp podobnych smaczkow jest troche ale wszystko do przeskoczenia
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez soul » 16 gru 2008, 09:37

yama napisał(a):jest juz czujnik halla


yyy, masz na mysli czujnik polozenia walku rozrzadu w aparacie zaplonowym? przeciez przed liftowe tez to maja chyba..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Korzen323 » 16 gru 2008, 14:28

Mam pytanie a zarazem problem potrzebuje informacji lub rady jeśli ktoś już robił takie przekładki
z 1,5 ba wyjąć silnik i włożyć 1,8 czy łapy silnika są wtym samym miejscu i jak wygląda sprawa z wiązkami elektrycznymi pozdrawiam za pomoc z góry dziękuję
Korzen323
 

Postprzez michał87 » 16 gru 2008, 20:49

przekladka z 1.5 na 1,8 jest mozliwa z mocowaniem samego silnika nie ma zadnych problemów) jednak pociaga za soba koniecznosc przełozenia wiazki kompa (imobilajzera jesli był ) dodatkoo mozna przełozyc skrzynie biegów bo w 1,8 jest wzmacniana, wraz z nia póosie bo są wiekszej srednicy niz te w 1,5 i maja inny wieloklin, no i dalej jeszcze kompletne zawieszenie bo hamulce sa wieksze a sprezyny twardsze.
mozna oczywiscie ograniczyc sie do przelozenia samego silnia ale to moze grozic czestrzymi wymanami niektórych podzespołów
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 50
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez Leszek » 16 gru 2008, 23:09

Jest na forum temat, w którym taki SWAP został opisany.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323