Luzy zaworowe w 323F BA Z5

Postprzez Gnat80 » 18 cze 2008, 22:31

Witam!Mam taki problem:od jakiegoś czasu przy rozruchu silnika czy to zimny czy gorący słychać jakieś dygotanie,jak by zawory grały,dość mocno,ale przez pierwsze 5 sec po odpaleniu auta,potem cisza.Następnie kiedy silnik sie rozgrzeje znowu słychać jakby zaworki lekko pogrywały.Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że już regulował w nim raz zawory.Gdyby faktycznie były to zawory i wymagałoby to regulacji to pół biedy,ale boję sie że to jakaś grubsza ryba.Dodam,że jeśli przed odpaleniem przekręcę stacyjke i poczekam aż kontrolki zgasną to po odpaleniu jest cisza nic nie gra.Auto również nie straciło na mocy,a ciśnienie na tłokach ma po 13,5.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez soul » 19 cze 2008, 08:37

u mnie jest tak samo... tylko efekt nasila sie po odpaleniu rano... przez chwile pograją... potem cisza i jak się porządnie silnik nagrzeje to na wolnych obrotach tez zaczyna tak lekko poklepywać, bylem w ASO zawory nie wymagaja regulacji...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Lukano » 19 cze 2008, 09:13

soul napisał(a):bylem w ASO zawory nie wymagaja regulacji...

Są dwie teorie tego ;) Ja nie wiem kto ma racje ;) Może, zależy według którego ASO.
wklejam link. Tam ludzie wpisywali, że regulowali zaworki w Z5 i byla duża poprawa.
http://www.forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52599
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gnat80 » 19 cze 2008, 09:37

Pod koniec tygodnia umówię się z mechanikiem i niech mi to sprawdzi,wiem że są też jakieś płytki,niektórzy wymieniali je i też było lepiej.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Lukano » 19 cze 2008, 10:23

Gnat80 napisał(a):wiem że są też jakieś płytki

Tego lepiej nie zmieniaj ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mass-XXL » 19 cze 2008, 13:09

jak to nie przeciez tak sie wlasnie reguluje luz zaworowy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez Gnat80 » 19 cze 2008, 14:25

A czy potrafi ktoś wytłumaczyć dlaczego po przekręceniu stacyjki i odczekaniu paru sec auto odpali normalnie, bez stukotania zaworkami?

<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41645">SAY MY NAME</a>

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Mass-XXL » 17 lis 2008, 11:21

info luz zaworowy silnika Z5 wynosi odpowiednio dolot 0.25 – 0.31wydech 0.25 – 0.31 tolerancja 6 setek pozdrawiam i regulujmy zawory :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez Adamos » 17 lis 2008, 11:33

y a tam nie ma hydrauliki i samoregulacji zaworów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323