Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Luka » 28 wrz 2008, 19:56

Jak juz pisalem takie objawy to zawsze:
1. nieszczelna rura dolotu powietrza, ktora czesto sie poluznia
2. Kable i swiece (u mnie tak bylo)
3. Palec i kopulka (mialem przebicie na palcu i szarpalo)
4. cewka lub mogul aparatu zaplonowego.
Wszystko to wplywa ze samochod moze zachowywac sie tak jak piszecie. Najlepiej....
Pozyczyc od kogos te czesci i sprawdzac metoda prob. U mnie poskutkowalo
Teraz to mi jedynie pompa paliwowa znow padla, co za [cenzura]....ie paliwo leja nam do bakow
"Wszyscy myśla że sa najlepsi, i tak zawsze ktoś przegrywa".
Początkujący
 
Od: 18 mar 2005, 23:49
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323f 95r. 1,5 DOHC

Postprzez Beny » 28 wrz 2008, 20:08

farciarz napisał(a):

Schemat całego szukania sprowadzi Cię na ziemię do problemu z aparatem zapłonowym

ale nie zawsze jak pisalem ja tez mialem na samym poczatku wymienic/naprawiac aparat po przeczytaniu forum.Okazalo sie ze to kable wiec tu najlepiej jest sprawdzac po kolei albo podmieniac od kogos w celu sprawdzenia.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Luka » 28 wrz 2008, 21:00

Beny napisał(a):
farciarz napisał(a):

Schemat całego szukania sprowadzi Cię na ziemię do problemu z aparatem zapłonowym

ale nie zawsze jak pisalem ja tez mialem na samym poczatku wymienic/naprawiac aparat po przeczytaniu forum.Okazalo sie ze to kable wiec tu najlepiej jest sprawdzac po kolei albo podmieniac od kogos w celu sprawdzenia.


Najlepiej pożyczyć, zawsze taniej
"Wszyscy myśla że sa najlepsi, i tak zawsze ktoś przegrywa".
Początkujący
 
Od: 18 mar 2005, 23:49
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323f 95r. 1,5 DOHC

Postprzez gieri1 » 28 wrz 2008, 21:09

U mnie autko też się bardzo dławiło. W końcu zauważyłem, że dławienie pojawia się tylko wtedy, kiedy włączam tylną wycieraczkę. Pewnie jest to spowodowane, jakimś przebiciem w instalacji elektrycznej. Ale niestety mechanikiem, ani elektornikiem nie jestem, więc dokładnej przyczyny nie znam.
gieri1
 

Postprzez Luka » 29 wrz 2008, 16:14

Niestety układ elektryczny w Mazdach jest skomplikowany i podatny na awarie. Jak powiedział mój mechanik. Japończyki trzymają się do 10 lat, a później zaczynają się schodu jak w Lanosie :D
"Wszyscy myśla że sa najlepsi, i tak zawsze ktoś przegrywa".
Początkujący
 
Od: 18 mar 2005, 23:49
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323f 95r. 1,5 DOHC

Postprzez Beny » 29 wrz 2008, 17:06

moja ma 13lat i schodu bylo tylko z aparatem pozatym reszta dziala a mam full elektryke ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez pawel_323f » 29 wrz 2008, 19:33

Ja mam podobny problem w mojej maździe 323f bg 1992rok poj. 1.8, jak jadę na 4 lub 5 biegu gdy przydepnę nogę na gazie to samochód dopiero po dłuższej chwili przyspiesza... to sonda?katalizator?czy może zatkany filtr powietrza?
pawel_323f
 

Postprzez fla » 3 paź 2008, 20:00

Witam
Wymieniłem już kable WN w mojej maździe, świece, kopułkę i palec. Regenerowałem też aparat zapłonowy według opisu podanego na forum. Niestety mazda po regeneracji nadal się dławi i przy tym poszarpuje. Jedynej rzeczy której nie zrobiłem według fotorelacji to nie zastąpiłem metalowej blaszki palca gumą. Możliwe jest też że przestawiłem zapłon.
Proszę o pomoc.

Jak wyregulować dokładnie zapłon?
Czy to że nie usunąłem metalowej, oryginalnej blaszki może mieć wpływ na to że mazda szarpie?
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 22:35
Posty: 12

Postprzez sps-snipers » 3 paź 2008, 23:53

Wg mnie nic niedaje taka regeneracja i tyle.Niejedna osoba juz tak robiła z forum i nic. Spróbuj podmienic aparat.Ja mam do sprzedania jak cosik ale do 323F BA :) Jak mieszkasz blisko to moge osobiscie ci to podłączyc i ustawic :) Spróbuj wymienic filtr paliwa HGW co może być jeszcze :)
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=5665591
Taniej nieznajdziesz jak coś ;) M3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez dawidos89 » 5 paź 2008, 20:15

Witam
Mam podobny problem otóz mazdzina jak sie zapali na benzynie chodzi ładnie równo ale jak sie lekko przygazuje to gaśnie tak jakby sie zalewala ale jak sie mocniej przygazuje to tego problemu nie ma natomiast na gazie nie ma takiego problemu.

prosze o pomoc bo juz sily nie mam wymienilem swiece i jest to samo sprawdzalem przewody bo wziolem ze sklepu na przetestowanie i to samo ;//

prosze o rade
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2008, 17:24
Posty: 14
Skąd: Koneck
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1996

Postprzez Colar » 23 paź 2008, 21:51

Miałem to samo po wymianie rozrządu. Musisz ustawić zapłon. Po wymianie rozrządu musiał sie przestawić. Tyle. Bedzie ok
Colar
 

Postprzez mirek323F » 24 paź 2008, 22:43

Witam
Zebrałem tutaj wszystkie problemy jakie trapiły mojego Z5.
Gdy jechałem obojetnie na jakim biegu przechodząc przez zakres 3000 obr było dziwne szarpnięcie, silnik na moment tracił moc, po przekroczeniu 3000 było ok. Często działo sie tak gdy było wilgotno lub w czasie deszczu. Pomogło gdy wymieniłem kable na NGK, oraz pęknietą kopułke rozdzielacza i wyczysciłem też palec.
Czasami przy delikatnym ruszaniu na zimnym silniku przy lekkim skoku pedału gazu nagle szarpło samochodem. Postanowiłem lekko podciągnąc linke na przepustnicy – pomogło okazało sie ze miałem duży luz i szarpało linką.
Po wymianie filtra powietrza na wkładke K&N silnik szybciej wkręca sie na obroty i nie ma dławienia. Oczywiscie chodzi mi o szybkośc osiagania wyższych obrotów na biegu jałowym a nie przyspieszeniu autem(przecież cudów nie ma :) ) Wcześniej po nagłym wciśnięciu pedału gazu silnik na moment sie dławił żeby potem wejśc na wyższe obr.
Ale to były małe problemy.
Wiekszym problemem było że samochód był słaby w zakresie niskich obrotów, i bardzo nie równo pracował. Na luzie potrafiło mocno trzepac :). Cieżko było ruszyc a jazda na 2 poniżej 2000obr/ min była nie możliwa. Zimny silnik palił na 2-3 gary i czasami gasł. I wtedy ciężko go było ponownie uruchomic.
Wydawał sie nieunikniony remont silnika. Wtedy dzieki forum i porad kolegów z MazdaSpeed <uklon> postanowiłem udac sie na regulacje zaworów. Po zabiegu silnikowi wrócił vigor. Pali na ryz, ładnie sie zbiera jak na 1.5, ustało szarpanie, drganie. Silnik wyraźnie równiej pracuje.

Jedynie falowanie obrotów pozostało, i czasami zawiesza sie silniczek krokowy na 1200 obr na ciepłym silniku. Dzieje sie tak gdy hamując silnikiem wysprzęgle za wcześnie, powyżej 1100 obr np.przed zatrzymaniem auta. Natomiast gdy wysprzegle w momencie jak obr spadają ponizej 1000, to po zatrzymaniu silnik zejdzie na "książkowe" 800 – 700 obr/min.

Do ideału jeszcze troche brakuje ale to juz pewnie po remoncie silnika. Na razie jest o niebo lepiej i całkiem przyjemnie sie jeździ.
A staram sie utrzymywac silnik w granicach ekonomicznych 2500-3000 na trasie, a jeśli trzeba troche przycisnąc to nieco ponad 4000 obr/min. Zaś powyzej 5000-6000 rzadko tyko wtedy gdy ratuje życie przy wyprzedzaniu :D .
Może komuś z Was mój post pomoże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez farciarz » 24 paź 2008, 23:22

Colar trochę bzdurę napisałeś...bo co ma wymiana rozrządu do ustawienia zapłonu ?? jak ma się niby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu przy wymianie rozrządu ?

Jedyna możliwość jaka istnieje...to taka iż miałeś wcześniej źle ustawiony. Nic więcej.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez dawidos89 » 27 paź 2008, 22:07

nom to nie jest wina paska bo był wymieniany i przez ponad miesiac było ok
po dlużyszmy czasie wiem ze to byla wina przepływomierza ale nie mam tyle kasy zeby go kupic na szczescie mam jeszcze IG i da sie jeździc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2008, 17:24
Posty: 14
Skąd: Koneck
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1996

Postprzez fla » 16 lis 2008, 15:33

Po wymianie kabli, świec, aparatu zapłonowego problem nie zniknął.
Problem został rozwiązany poprzez wymianę sondy lambda.

Dzięki za odp
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 22:35
Posty: 12

Postprzez arekpol » 11 lip 2009, 08:10

Ostatnio mam problem z poszarpywaniem auta przy ok 3tys obrotow. Czytalem ze przewaznie jest to przyczyna aparatu zapłonowego ale moje pytanie brzmi czy da sie narazie z tym jezdzic? Przedemna trasa ok 1300km i boje sie zeby mi to nie padło gdzies w połowie Polski. Poszarpywanie nie jest takie czeste, raz jest raz go niema wiec poczekal bym ze zrobieniem tego do powrotu z urlopu. A jesli chodzi o ten aparat zapłonowy, mozna go gdzies oddac do regeneracji czy do naprawy? Fotorelacje widzialem ale nie chc mi sie samemu w tym grzebac.
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez zahariash » 11 lip 2009, 12:07

Nie chcę, aby było na mnie... ale gdy kupiłem mazdę też coś takiego zauważyłem. Trochę jezdziłem, aby wyłapać jakieś zależności i samo przeszło. Dotąd od tamtego czasu zrobiłem 10000 i chyba będę czekał z naprawą aż się zaczną poważniejsze problemy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez arekpol » 11 lip 2009, 12:56

No własnie, jak najchetniej tez bym poczekal ale boje sie zeby kompletnie nie padlo w trasie. Kiedys tego nie mialem w teraz wlasnie sie zaczelo, dlawienie przy okolo 3tys obr. i trzeba puscic gaz a nastepnie wcisnac zeby szedl normalnie. Wkurza to troche
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez ep69 » 11 lip 2009, 13:25

Witam!Mam dokładnie taki sam problem i jeśli kolega rozwiązał go proszę o odpowiedz co było przyczyną !!!
ep69
 

Postprzez bkosa » 8 paź 2009, 23:00

Witam mam taki problem z moja madzia podczas przyspieszania w okolicy jakieś 3,5 tys obrotów pojawia sie jakiś dołek – przymulenie samochodu na jakieś 2-3 sek i nagle przyspiesza normalnie dodam ze na gazie tego nie ma tylko na benzynie. bardzo prosze o radę co to może być gdzyż już nie mam pomysłów. Pozdmieniałem kable ,nowe swiece i nic nie dało?

Nie ten dział Kolego, przenosze.
–> 323 / MX-3
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 22:03
Posty: 14
Skąd: Libiąż
Auto: Mazda 323F 1,5 16V Z5 BA 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323