Temperetura na niski obrotach rosnie... powód?

Postprzez Nightal » 28 paź 2008, 20:40

Witam, podobne pytanko na forum juz jest, ale u mnie jest troszke inaczej ponieważ gdy rozgrzeję już silnik tzn. pojeżdżę np z 15 minut, i potem trafię na np. korek i jade na niskich obrotach temperatura rośnie, (nie miesci sie w sklai) .... co moze byc powodem cieple i zimne powietrze z nawiewu mam, gdy np. temperatura zaczyna rosnąć to zwiekszam predkość na danym biegu tak powyżej 3,2 tyś/obrotów wtedy temperatura spada dość szybko ( prawie natychmiast) woda która jest w chłodnicy niema juz barwy naturalnej, ale jest żółta jakby od rdzy, drugi raz mam taką sytuację, wcześniej wypluło płyn chłodniczy dzis już nie. proszę pomóżcie.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2007, 14:05
Posty: 29
Skąd: Stęszew
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16v 96r.

Postprzez konrad278 » 28 paź 2008, 21:06

pompa wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez mixR » 28 paź 2008, 21:22

stawiam na pompe,termostat raczej wykluczam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Akar.Zaephyr » 28 paź 2008, 22:32

Mój kumpel kilka dni temu miał w swojej Toyce takie same objawy.
Okazało się że miał nieszczelny układ chłodzenia i brakowało około litra w układzie chłodzenia silnika.
Stąd najpierw się grzał silnik a gdy termostat włączał wentylator silnik powoli się chłodził.

Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Cingular » 28 paź 2008, 22:47

kumpel w 323f miał podobnie i okazało sie że papa wody mu siadła a termostat tak samo otwierał sie dopiero w 100stopniach celsjusza hihi i wywalało mu płyn przez korek
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez grodek » 29 paź 2008, 00:25

chyba pompa na niskich obrotach nie ma wydajnosci takiej jak trzeba i nie ma krążenia
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Nightal » 29 paź 2008, 15:16

Rozumiem, czyli kupuję pompe wody i jade do mechanika, od razu zrobie plukanie calego ukladu chlodzenia, zastanawia mnie tylko czy normalne jest ze kolor wody jest jakby zrdzewialy ?.. tzn zolty... jak od rdzy to normalne ??
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2007, 14:05
Posty: 29
Skąd: Stęszew
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16v 96r.

Postprzez mixR » 29 paź 2008, 18:17

Nightal napisał(a):Rozumiem, czyli kupuję pompe wody i jade do mechanika, od razu zrobie plukanie calego ukladu chlodzenia, zastanawia mnie tylko czy normalne jest ze kolor wody jest jakby zrdzewialy ?.. tzn zolty... jak od rdzy to normalne ??

masz dawno nie wymieniany płyn i pewnie zasyfiony układ chłodzenia,tak jak piszesz zrób płukanie układu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Nightal » 30 paź 2008, 11:54

Byłem wczoraj u mechanika, obejrzał powierzchownie moja madzie, i wspomnial ze zolty kolor (gliniany, rdzewiany) moze byc spowodowany uszkodzona uszczelka pod glowica, jest to mozliwe ?
mowil tez ze pompa wody raczej bedzie sprawna poniewaz gdyby byla uszkodzona to ona by poprostu wylala plyn... niewiem co myslec...
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2007, 14:05
Posty: 29
Skąd: Stęszew
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16v 96r.

Postprzez sabszyn » 31 paź 2008, 00:11

a czy na korku wlewu oleju masz nalot w postaci piany lub takiej jasnej mazi to najprawdopodobnie usczelka ... sprawdz tez czy z wydechu nie leci Ci płyn chłodnieczy i czy go nie ubywa.. ale moim zdaniem pompa wody
Czerwone najszybsze :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 12:06
Posty: 12
Skąd: lublin
Auto: mazda 323f BA KF

Postprzez ahs » 31 paź 2008, 22:32

Skoki temperatury powietrza z nawiewu mogą mieć dwie przyczyny. Masz duży ubytek płynu w układzie i przy wolnych obrotach pompa nie podaje wystarczającego ciśnienia aby zasilać nagrzewnicę. Uszkodzona uszczelka pod głowicą, ciśnienie wydmuchiwane z cylindra przez uszkodzenie zbiera się przed zamkniętym termostatem powodując zapowietrzenie nagrzewnicy, jako że termostat nie ma styczności z płynem nie wyczuwa temperatury silnika więc się nie otwiera, silnik się przegrzewa, a płyn wypychany przez powietrze wypływa zbiorniczkiem wyrównawczym. Często przyczyną uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest wcześniejszy ubytek płynu co powoduje przegrzanie silnika i wypaczenie głowicy. Jeśli chodzi o pompę wodną nie powinna być uszkodzona, możesz tylko zwrócić uwagę czy przez otwór pomiędzy uszczelnieniem a łożyskiem pompy nie wycieka płyn, wtedy kwalifikuje się do wymiany. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy może być też spowodowane przez wadliwy termostat. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą nie zawsze występuje gromadzenie się mazi pod korkiem wlewu oleju, ostatnio w mojej mazdzie miałem problem z uszczelką i tego nie było. Gdyby ktoś miał obiekcje opisuję to z własnego doświadczenia, uszkodzona uszczelka pod głowicą: polonez 4 razy, mazda 1 raz, doświadczenia bezcenne.
Dobra rada na koniec, w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą zawsze planujemy głowicę w innym przypadku prawdopodobieństwo powtórnego wystąpienia tej usterki jest bardzo wysokie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 02:37
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: 323F BA 1.8 16V 95 r.

Postprzez sabszyn » 2 lis 2008, 00:14

kolego zgadzam sie z tobą w większości ale czy na korku oleju bedzie nalot czy tez nie zalezy w jaki sposób usczelka jest uszkodzona... czy usczelnie nie puści miedzu kanałem chłodzenia a kanałem smarowania lub też bezbośrednio do cylindra... w kazdym bądz razie układ chłodzenia szfankuje bankowo :–)
Czerwone najszybsze :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 12:06
Posty: 12
Skąd: lublin
Auto: mazda 323f BA KF

Postprzez ozman » 2 lis 2008, 13:40

Ja miałem identycznie jak nie było ruchu powietrza bo stałem w korku to temp rosła, a po ruszeniu jak powiało na chłodnicę to znów była normalna. U mnie przyczyną były zaśniedziałe i niekontaktujące styki na złaczce wentylatora. Sprawdz czy Ci się wentylator prawidłowo załącza po przekroczeniu temperatury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323