Dziwne zachowanie temperatury
1, 2
sytuacja nie pozwala ... bo do wojska wcielony zostałem...więc nie chce szastać pieniążkami,a jak "kobieta" wsiądzie w moją Madzie to może nie zrozumieć pewnych praw,które rządzą naturą-dlatego chce zostawić autko w pełni sprwne

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
Kraldek
spalin nie czuć
Dziś jechałem sobie 100km/h i zaczęła tmp na wskaźniku lecieć w górę,zwolniłem do 80km/h(już w gorę nie szła ale zpostała na 3/4 skali,czyli wysoko i wentyl. chodził cały czas) i tak dojechałem do domu(ok30 km)...w domku zauważyłem,że pod maska na chłodnicy( w miejscu wentylatora) był "przyklejony" wielki liść?!...Czy przy opisanych( w 1 poście tematycznym) przeze mnie objawach może to być wina chłodnicy(np. brak drożności)...Bo tak jak pisałem: "Chłodnica jest równomiernie ciepła(gorąca) gdy wentylator nie działa...jak już się włączy to po pewnym czasie w jego miejscu jest zupełnie zimna,a reszta i tak bardzo ciepła(można chwile dotknąć)
I jeszcze jeden zonk...Wcześniej nie sprawdziłem ale zrobiło się chłodno i postanowiłem włączyć ciepły nawiew,a tu dupa!Nawet jak tmp była na 3/4 skali leciało ledwo letnie powietrze.
A może dla świętego spokoju i miłości do mazdy wymienić chłodnice,pompę,termostat...może coś jeszcze?!Bo teraz jak gdzieś jadę(a muszę) to zamiast na drogę,patrzę na wskaźnik
spalin nie czuć
Dziś jechałem sobie 100km/h i zaczęła tmp na wskaźniku lecieć w górę,zwolniłem do 80km/h(już w gorę nie szła ale zpostała na 3/4 skali,czyli wysoko i wentyl. chodził cały czas) i tak dojechałem do domu(ok30 km)...w domku zauważyłem,że pod maska na chłodnicy( w miejscu wentylatora) był "przyklejony" wielki liść?!...Czy przy opisanych( w 1 poście tematycznym) przeze mnie objawach może to być wina chłodnicy(np. brak drożności)...Bo tak jak pisałem: "Chłodnica jest równomiernie ciepła(gorąca) gdy wentylator nie działa...jak już się włączy to po pewnym czasie w jego miejscu jest zupełnie zimna,a reszta i tak bardzo ciepła(można chwile dotknąć)
I jeszcze jeden zonk...Wcześniej nie sprawdziłem ale zrobiło się chłodno i postanowiłem włączyć ciepły nawiew,a tu dupa!Nawet jak tmp była na 3/4 skali leciało ledwo letnie powietrze.
A może dla świętego spokoju i miłości do mazdy wymienić chłodnice,pompę,termostat...może coś jeszcze?!Bo teraz jak gdzieś jadę(a muszę) to zamiast na drogę,patrzę na wskaźnik

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
jezeli nie masz cieplego nawiewu to znaczy ze przez nagrzewnice nei przeplywa płyn w powodem tego moze byc:
– niski poziom plynu w ukladzie
– uszkodzona(zapchana nagrzewnica)
– uszkodzona pompa wody (brak obiegu plynu w ukladzie)
– niedrozna chlodnica (to co wyzej)
ludzie czasem leja jakies g.. zeby uszczelnic chlodnice a spotkałem sie z przypadkiem ze zakleiła się nagrzewnica.
W motorze zrobilem sobie taki patent aby sprawdzic czy jest obieg w ukladzie chlodzenia że odłączylem wąż od chlodnicy i pomiedzy chlodnica a tym wężem wstawilem sobie kawalek przezroczystego węża fajnie było wtedy widac jak płyn zapiernicza mialem wtedy pewnosc ze chlodnica nie jest zapchana i pompa wody dzała.
Aktualnie mam takie same objawy w aucie jak TY z tym ze u mnie gotuje sie w zbiorniczku i przy odpaleniu jak wsadze nos do zbiorniczka plynu chlodzącego to czuc spaliny. Zwalilem glowice i uszczelka do wymiany.
– niski poziom plynu w ukladzie
– uszkodzona(zapchana nagrzewnica)
– uszkodzona pompa wody (brak obiegu plynu w ukladzie)
– niedrozna chlodnica (to co wyzej)
ludzie czasem leja jakies g.. zeby uszczelnic chlodnice a spotkałem sie z przypadkiem ze zakleiła się nagrzewnica.
W motorze zrobilem sobie taki patent aby sprawdzic czy jest obieg w ukladzie chlodzenia że odłączylem wąż od chlodnicy i pomiedzy chlodnica a tym wężem wstawilem sobie kawalek przezroczystego węża fajnie było wtedy widac jak płyn zapiernicza mialem wtedy pewnosc ze chlodnica nie jest zapchana i pompa wody dzała.
Aktualnie mam takie same objawy w aucie jak TY z tym ze u mnie gotuje sie w zbiorniczku i przy odpaleniu jak wsadze nos do zbiorniczka plynu chlodzącego to czuc spaliny. Zwalilem glowice i uszczelka do wymiany.
Mazda 323F (BJ)
- Od: 23 wrz 2008, 23:34
- Posty: 15
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F(BJ), Yamaha Fz1
Witam koledzy
Pozwolcie ze przylacze sie do tematu, zauważylem od jakiegos czasu ze wskazowka od temperatury wykracza mi dosyc widocznie ponad polowe, dotykam chlodnicy i gora goraca a dol zimmmny i odrazu do mech. i wymiana termostatu! Term. wymieniony a chlodnica dalej dolem zamarznieta chociaz jak on spawdzal to byla cala goraca! Dodam ze plynu jest max i w chl. i zbiorniczku... Czy to normalne ze wskazowka ma jest na 3/4 wskaznika i chlodnica zimna??
Pozwolcie ze przylacze sie do tematu, zauważylem od jakiegos czasu ze wskazowka od temperatury wykracza mi dosyc widocznie ponad polowe, dotykam chlodnicy i gora goraca a dol zimmmny i odrazu do mech. i wymiana termostatu! Term. wymieniony a chlodnica dalej dolem zamarznieta chociaz jak on spawdzal to byla cala goraca! Dodam ze plynu jest max i w chl. i zbiorniczku... Czy to normalne ze wskazowka ma jest na 3/4 wskaznika i chlodnica zimna??
-
anmari7
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości