Dziwne zachowanie temperatury
1, 2
Witam.Mój problem odnosi się do dziwnego wzrostu tmp. przy wyższych prędkościach.Mianowicie : na biegu jałowym tmp. w normie,przy predkościach do 120km/h tmp. w normie(dodam ,że jeżdze na każdym biegu do ok 3-3,5 tys. obr.,czasami na 1 biegu zdarzy się do 4 tys.)...Powyżej tej prędkości ok 130-140km/h(ok. 4 tys obrotów) po 5-10minutach jazdy, tmp. rośnie do maksimum(przy tym wylewa płyn).Autko mam od 2 miesiecy.Pierwszy taki przypadek zdarzył się 1,5 tygodnia temu(co prawda zaśniedziały był konektor od wentylatora,więc ten nie działał),styki poprawiłem-wentylator działa.Zaraz po tym znowu ten sam przypadek (140km/h przez kilka minut i mógłbym zaparzyć herbatę),rozebrałem obudowę termostatu,a tam pusto(silnik niedogrzany i sie przegrzał=?!).Zakupiłem wiec owy element i nowy płyn(przed zalaniem nowym płynem,korzystając z okazji odkamieniłem cały układ używając odkamieniacza i wody destylowanej).Przepłukałem jeszcze resztę "wywaru" który pewnie pozostał w układzie solidna ilością płynu chłodniczego(wszystko wylane do sucha),następnie płynem tego samego producenta na czysto zalałem cały układ chłodzenia...Wiec szczęśliwy,że już pewnie po problemie(bo wentylator działa,termostat otwiera jak trzeba,układ czysty i świeży),udałem się na przejażdżkę...było ok .Po kilku dniach wybrałem się z rodziną na zakupy do miasta(bo mieszkam poza) i w drodze powrotnej (przy kilkuminutowej jeździe z prędk.powyżej 120km/h(140),jak poprzednio) koszmar wrócił.Auto nie gubi wody ani oleju,wiec wykluczam uszczelkę pod głowicą(może i nie słusznie,bo ma 216 tys.km nakręcone).
Starałem się opisać dokładnie co pogrzebałem(bo może zrobiłem coś nie tak),z tąd ten długi wywód...Tym samym proszę o pomoc lub rade co może być przyczyną-Mnie pomysły się skończyły.
Starałem się opisać dokładnie co pogrzebałem(bo może zrobiłem coś nie tak),z tąd ten długi wywód...Tym samym proszę o pomoc lub rade co może być przyczyną-Mnie pomysły się skończyły.

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
johnnybravoo i tu nie jestem pewien czy aby to nie uszczelka pod głowicą. Znajomek w Hondzie Civic miał identyczny przypadek z przegrzewaniem auta. Wymieniliśmy termostat, korek od chłodnicy i płyn chłodniczy (2 razy) i co jakiś czas koszmar z wywalaniem płynu i przegrzewaniem silnika wracał. O dziwo w oleju nie było "białej mazi" jak i w płynie chłodniczym. Poprostu strzeliła uszczelka pod głowicą w takim miejscu, że ja bym nie przypuszczał iż była by to jej wina z przegrzewaniem silnika. A pamiętaj, że głowica nie lubi jak jest za gorąco i może Ci zdechnąć z nadmiernego przegrzewania.
Nie chce krakać oczywiście. Spróbuj wymienić korek od chłodnicy, może to pomoże.
Nie chce krakać oczywiście. Spróbuj wymienić korek od chłodnicy, może to pomoże.
Pioteq25
nie ma lpg
Adasbb
Korek od chłodnicy?tak z ciekawości... jaki może mieć wpływ korek od chłodnicy?
nie ma lpg
Adasbb
Korek od chłodnicy?tak z ciekawości... jaki może mieć wpływ korek od chłodnicy?

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
Może się wiesz...jakoś zawiesza i nie popuszcza płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak też fakt faktem wątpię w to. Nie wiele kosztuje korek także można wymienić.
Czujnik temperatury silnika...ten z szarą kostką. Znajduje się za aparatem zapłonowym patrząc od przodu. spróbuj go wymienić. Koszt niewielki.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
hum...tak zrobie...chociaż tak jak w przypadku korka chłodnicy nie wiem czy ma to jakiś wpływ.W każdym razie szczera rada ,to dobra rada-może pomoże 

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
Mi się wydaje że to uszczelka...
ps farciarz czemu sądzisz że to czujnik jak johnnybravoo napisał że
Jeśli to byłby czujnik to jaki to ma związek z zagotowanym płynem??
aha johnnybravoo, Twoja mazda ma silnik sohc
ps farciarz czemu sądzisz że to czujnik jak johnnybravoo napisał że
po 5-10minutach jazdy, tmp. rośnie do maksimum(przy tym wylewa płyn).
Jeśli to byłby czujnik to jaki to ma związek z zagotowanym płynem??
aha johnnybravoo, Twoja mazda ma silnik sohc
-
Gość
Sprawdz pompe wody,czu pasek jest dobrze napiety(nie piszczy rano).Najlepiej zdjac pasek i zobaczyc czy pompa ma sprawne lozysko (czy obraca sie bez oporu).Jak pompa ma za mala wydajnosc to plyn gotuje sie na silniku na skutek niedostatecznego przeplywu i wywala go ze zbiornika.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
KEEL
Tak SOHC...glowice i kolektor ssący mam jak w 323f BG 1,6 16v(byłem właścicielem tego modelu do niedawna),a blok 1,5(jak w klasycznym BA,ten sam kształt i rozmiar)...Nie mam nigdzie oznaczenia tego silnika,wiec nie wiem jak dokładnie określić tą jednostkę napędową(piszę co wnioskuję z obserwacji,bo miałem 323f BG 1,6 i anglika 323f BA 1,5).
keczu
-pasek nie piszczy
-pompa obraca się bez oporu
Czy można w jakiś sposób w garażu sprawdzić czy to wina uszczelki?Gdzie się udać,żeby to sprawdzić nie wydając majątku? Pytanie raczej laika ,bo mechanikiem nie jestem
Tak SOHC...glowice i kolektor ssący mam jak w 323f BG 1,6 16v(byłem właścicielem tego modelu do niedawna),a blok 1,5(jak w klasycznym BA,ten sam kształt i rozmiar)...Nie mam nigdzie oznaczenia tego silnika,wiec nie wiem jak dokładnie określić tą jednostkę napędową(piszę co wnioskuję z obserwacji,bo miałem 323f BG 1,6 i anglika 323f BA 1,5).
keczu
-pasek nie piszczy
-pompa obraca się bez oporu
Czy można w jakiś sposób w garażu sprawdzić czy to wina uszczelki?Gdzie się udać,żeby to sprawdzić nie wydając majątku? Pytanie raczej laika ,bo mechanikiem nie jestem

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
KEEL dlatego...że ja miałem tą samą sytuację. Jednak przy wszystkim była spora różnica....u mnie się nie załączał zwyczajnie wentylator. W związku z czym u johnnybravoo może być faktycznie wina uszczelki pod głowicą lub wadliwie dzialająca ( lub niedzialająca) pompa wody.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Pompa chyba działa...jeszcze bez termostatu,przy zdjętym korku chłodnicy(zimny silnik=zimny płyn) ,w miarę zwiększania przepustnicą obrotów,zwiększał się przepływ płynu.

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
johnnybravoo...działa na zimnym silniku...ale przy rozgrzanym ma prawo się zacinać. po rozgrzaniu silnika sprawdż ciepłotę węża odprowadzającego płyn z chłodnicy oraz doprowadzający do niej.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
ja miałem podobnie w BG tylko że u mnie płynu nie wyrzucało a chłopaki z forum mówili ze to pompa wody moze być(nie wiem bo sprzedałem auto)ja stawiam własnie na pompe wody bo jesli na jałowym jest ok wentyl sie włączy a powiedz jak chłodnica ciepła??węże??
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Widze ze wszystko sprawdziles wiec powinno byc ok,ale nie jest.Musisz wiec sprawdzic jeszcze raz bo to prosty ukl.i nie wiele moze sie zepsuc.Zrob jeszcze jedna plukanke jakims dobrym srodkiem do tego przeznaczonym(nie wiem czego uzyles wczesniej)bo wyglada to na niedrozna,zakamieniona chlodnice.Jak by wywalila uszczelka pod glowica to na rozgrzanym silniku mozesz sprawdzic czy
puchna weze gdy przygazujesz.Wyjmij termostat i zobacz jak jest bez bo gdy masz zapowietrzony uklad to bez termostatu odpowietrzy sie sam.
Taki ze uklad jest pod cisnieniem i korek powinien trzymac do pewnej wartosci,jesli jest uszkodzony to puszcza przy normalnym cisnieniu,woda(plyn)w ukladzie wrze w temp.wyzszej niz 100stopni i gdy cisnienie nagle spada to sie momentalnie gotuje.
puchna weze gdy przygazujesz.Wyjmij termostat i zobacz jak jest bez bo gdy masz zapowietrzony uklad to bez termostatu odpowietrzy sie sam.
johnnybravoo napisał(a):jaki może mieć wpływ korek od chłodnicy?
Taki ze uklad jest pod cisnieniem i korek powinien trzymac do pewnej wartosci,jesli jest uszkodzony to puszcza przy normalnym cisnieniu,woda(plyn)w ukladzie wrze w temp.wyzszej niz 100stopni i gdy cisnienie nagle spada to sie momentalnie gotuje.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
konrad278 napisał(a):a powiedz jak chłodnica ciepła?węże?
po dzisiejszej przejażdżce wskaźnik pokazywał normalna tmp.(minimalnie ponad pół skali) ...sprawdziłem temp węży-górny znacznie cieplejszy(mogłem trzymać go przez ok 15-20 sek,potem robiło się nie przyjemnie) od dolnego,który też był ciepły...Chłodnica (po jeździe) ciepła (tak,że raczej nie da się jej dotykać),przy włączonym wentylatorze i w jego miejscu chłodnica lodowata,a reszta przyjemnie ciepła.
Czy to dobrze czy źle-nie wiem?!
keczu napisał(a):sprawdzic czy
puchna weze gdy przygazujesz
sprawdziłem-górny się pompuje (czułem to jak delikatnie ścisnąłem palcami-raczej jak pompowany płyn),dolny nie...
keczu napisał(a):Wyjmij termostat i zobacz jak jest bez bo gdy masz zapowietrzony uklad to bez termostatu odpowietrzy sie sam.
Jak i czy w ogóle można odpowietrzyć ukł.chłodzenia bez wyjmowania termostatu?...
I jeszcze jedno tak zewnętrznie wygląda silnik w mojej 323s BA-taki sam kolektor ssący,taka sama pokrywa zaworów,przepływomierz powietrza i puszkaa filtra(pod przepł.)...inna chłodnica(korek zaraz przy górnym wężu)...(foto zapożyczone)


- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
Odpowietrzenie jest w sasadzie prostą sprawą. Ściągaszwąż biegnący od silnika ( za ternostatem ) do chłodnicy ( ściągasz go z chłodnicy...nie z bloku ) . Ściągasz korek w chłodnicy i odpalasz silnik czekasz do momentu aż układ zacznie pompować wodę a nie powietrze. Po wszystkim zakładasz wąż na chłodnicę...poczekaj jeszcze chwilkę na wypompowanie resztek powietrza z samej chłodnicy. Zakręcasz korek i powinno być już OK.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Co do odpowietrzenia to nie musisz sciagac zadnych przewodow,poprostu zapal silnik niech sie rozgrzeje,teoretycznie powinien odpowietrzyc sie sam,tylko ze w praktyce nie zawsze i dla tego pisalem o wyjeciu termostatu tylko na czas sprawdzania reszty ukladu by wykluczyc zapowietrzenie.Wiec silnik sie nagrzeje,wlaczy sie wentylator,gasisz silnik i uzupelniasz plyn w chlodnicy lub zbiorniku wyrownawczym(jesli jest taka potrzeba) i posciskaj kilka razy dolny i gorny przewod (przy otwartym korku)to powinno wypchnac powietrze cala operacje powtoz jeszcze raz dla pewnosci.
Clodnica powinna byc ciepla na calej powierzchni(po otwarciu termostatu rozgrzewa sie dosc szybko od gory do dolu)wiec moze masz jakas niedroznosc.
nie wiem czy to normalna temp.U mnie nie wchodzi nawet na pol tak jak i w reszczcie mazd jakie widzialem.
johnnybravoo napisał(a):przy włączonym wentylatorze i w jego miejscu chłodnica lodowata,a reszta przyjemnie ciepła.
Clodnica powinna byc ciepla na calej powierzchni(po otwarciu termostatu rozgrzewa sie dosc szybko od gory do dolu)wiec moze masz jakas niedroznosc.
johnnybravoo napisał(a):po dzisiejszej przejażdżce wskaźnik pokazywał normalna tmp.(minimalnie ponad pół skali)
nie wiem czy to normalna temp.U mnie nie wchodzi nawet na pol tak jak i w reszczcie mazd jakie widzialem.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
keczu napisał(a):Clodnica powinna byc ciepla na calej powierzchni(po otwarciu termostatu rozgrzewa sie dosc szybko od gory do dolu)wiec moze masz jakas niedroznosc.
Chłodnica jest równomiernie ciepła(gorąca) gdy wentylator nie działa...jak już się włączy to po pewnym czasie w jego miejscu jest zupełnie zimna-to miałem na myśli.
Dziś podobna sytuacja...120km/h(5 bieg,ok. 3,800obrotow),5 minut jazdy i wskaźnik tmp.poszedł w góre...zwolniłem do 90km/h zaczęło spadać.Zatrzymałem się na chwilkę nie gasząc auta,żeby sprawdzić czy wywaliło płyn(nie wywaliło) i czy wentylator działa(działa)...Wróciłem do auta,a tam normalna tmp.Jazdę kontynuowałem z prędkością 100km/h z normalna tmp.
Sam już nie wiem co jest,obecnie moja sytuacja nie pozwala mi na przejechanie się do jakiegoś "specjalisty" i wyścielenie kilkuset złociszy...Ja nie mam pomysłu jak mógłbym sobie z tym poradzić,wasze rady nie pomagają...I pewnie przez dłuższy czas będę skazany na "przepisową" jazdę(mój ojciec z uśmiechem na twarzy powiedział-"twoje auto łapie się na przepisowe prędkości,więc na co ci więcej i w czym tkwi kłopot?!"

- Od: 21 lip 2008, 00:38
- Posty: 14
- Skąd: Tur k.Bydgoszczy
- Auto: 323s BA '94/'95 1.5 16v sohc
Rady Ci ludzie podsunęli johnnybravoo. Nie ma niestety nic za darmo, także szykuj się z czasem na mniejszą lub większą inwestycje.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości