Silny nagar na świecach po 5000km? (323F BA Z5)

Postprzez 323fcreaks » 16 lut 2004, 23:15

Witam,
mam pytania odnośnie świec. Mazdunia zaczeła się dusić więc wymieniłem filtry itp, potem świece i kable WN i okazało się że jest super. Niestety po ok. 5000 km znowu zaczeła i wymieniłem świece na nowe NGK BKR5E ((11) nie wiem dokładnie czy to cyfra na świecy czy jakieś inne oznaczenie). W każdym razie gdy znowu okazało się, że zaczeła się mazda dusić przy niskich obrotach (od 1000 do 2000) wykręciłem świece i zobaczyłem że są strasznie zasyfione (elektrody całe czarne) postanowiłem je wyczyścic. A teraz pytania:

1. Czy oczyszczenie świec z nagaru ogólnie coś pomoże ?
2. Jaki odstęp powinien byc między elektrodami?
3. Czym można usunąć nagar w silniku (bo może silnik jest taki zasyfiony, że tak brudzi świece) jeżdze na VPower 95 więc paliwo raczej chyba dobre.
4. Czy takie objawy mogą być oznaką innych problemów (jak pisałem wymieniłem wszystkie filtry i kable WN)

Pozdrawiam
M.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2004, 00:50
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F '95

Postprzez majsterm » 16 lut 2004, 23:23

coś z czegoś wynika jeśli świece sie zasyfiają to coś jest nie tak!!! złe jest ustawiony skład mięszanki paliwa lub moze olej żre ! A żre ci olej jak tak to ile????
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez mtaranti » 16 lut 2004, 23:26

a jak z wolnymi obrotami
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez majsterm » 16 lut 2004, 23:28

a wolne obroty to logiczne jesli świece są zapiepszone to na wolnych obrotach nim życa bo nie ruwno pali na wszystkie gary!!!!
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez mtaranti » 17 lut 2004, 00:11

A może olej żre. Sprawdzałeś? moze olej zarzuca świece? choć jak moja żarła olej to tak sie nie działo.
może przepływomierz i stąd zły skład mieszanki
a może jakis kowal wymieniał pasek rozrządu i przestawił o jeden ząbek- mi tak zmajstrował. silnik chodził ale przekraczal wszelkie normy spalania kilkakrotnie i świeczki były czarne
moj gg4936028
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez xXx » 17 lut 2004, 10:34

Coś chyba bierze olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez HERCIK » 17 lut 2004, 15:07

A moze ktos ma zaplon zle wyregulowany?
Czy ktos to sprawdzal?
A to ze olej bierze nie ma wiekszego znaczenia , chyba ze lyka naprawde duze ilosci...?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez xXx » 17 lut 2004, 15:39

O takich właśnie myślę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Paweł » 17 lut 2004, 15:44

Widzialem silnik, ktory palił 1l oleju na 100km i świece wcale nie były do wymiany po 5000km. Mysle, ze nagar jest wynikiem zlych swiec, albo zlego ustawienia zaplonu, skladu mieszanki, ew. kompresji.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Kruk11 » 17 lut 2004, 16:33

Jeśli było git i wymieniłeś tylko świece i filtry to:
a) założyłbym stare świece i zobaczył co się dzieje
b) sprawdził czy przepływomierz jest dobrze wpięty / nawudeczterdzieściował styki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez 323fcreaks » 17 lut 2004, 16:37

Nie bierze oleju. W każdym razie nie tak bym co 1000 dolewał. Rozrząd chyba też nie bo przecież nie było nic grzebane przy nim a stało się to dość nagle.
Może przepływomież lub zapłon – czy komputer by to wykrył?

Może faktycznie pojadę sprawdzić kompresję. W ASO za 120 zaproponowali mi swego czasu jak byłem czyszczenie silnika specjalnym typem benzyny – odłączają pompe paliwa i podłączają zewnętrzną i grzeją silnik na wysokich obrotach z tym specjalnym paliwem – czy taki zabieg działa i czy warto?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2004, 00:50
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F '95

Postprzez Kruk11 » 17 lut 2004, 16:52

IMHO to bez sensu, jak masz dobrze ustawioną mieszankę to się samo wypali i nie będzie zasyfiało dalej.
A jak Cię namówią na taką imprezę, wypalisz nagar i znowu się zasyfi to co zrobisz?? pójdziesz czyścić jeszcze raz?
To jak z reklamami lekarstw, "usówa objawy kataru" no ale czy katar usówa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez 323fcreaks » 17 lut 2004, 17:05

Ok. Pierwsze co zrobię to wymienię dzisiaj świece na te co miałem wcześniej tyle, że oczyszczone i zobczymy. Napisze czy to cos pomogło.
Jak nie to pojadę na komputer i sprawdzę kompresję na każdym z cylindrów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2004, 00:50
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F '95

Postprzez Nazgulio » 17 lut 2004, 21:14

Problem znany właścicielom motocykla polskiej produkcji marki "Junak". Działo się tak wtedy kiedy niewłaściwie dobrana była ciepłota świec, przy założeniu że skład mieszanki jest OK.
Ja obstawiam zbyt bogatą miesznakę, i potem ewentualnie świece.
prywatnie proszę mi mówić "pan gruby"
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 00:01
Posty: 38

Postprzez TuneFORCE » 30 gru 2006, 13:34

co oprócz przepływomierza ma wpływ na skład mieszanki – przepływke i sonde mam ok a jest ,,za bogato''
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Jacol » 30 gru 2006, 14:03

Kruk11 napisał(a):nawudeczterdzieściował

<lol> dobre
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez GofNet » 30 gru 2006, 19:29

323fcreaks napisał(a):1. Czy oczyszczenie świec z nagaru ogólnie coś pomoże?
Na jakiś czas...
323fcreaks napisał(a):2. Jaki odstęp powinien byc między elektrodami?
Oryginalnie na świecy przerwa jest prawidłowo ustawiona. Przerwa ta winna wynosić 1,0 – 1,1mm.
3. Czym można usunąć nagar w silniku (bo może silnik jest taki zasyfiony, że tak brudzi świece) jeżdze na VPower 95 więc paliwo raczej chyba dobre.
Zależy, czy rozpatrujesz szybką czy powolną metodę. W przydaku tej pierwszej, to najskuteczniej byłyby zastosować specjalny preparat, który wlewa się zamiast oleju. Silnik pracuje na nim jakiś czas na wolnych obrotach, później jest on zlewany i wlewany czysty, najtańszy olej. Jeździsz na nim kilka km i wymienasz olej na dobry syntetyczny. Durgą metodą jest zastosowanie od razu oleju syntetycznego, ale bywa niestety zdradliwą. zależy od kondycji silnika. Ja proponuję tę pierwszą.
4. Czy takie objawy mogą być oznaką innych problemów
Tak, ale opcji jest wiele.

Prawidłowe świece do Twojego silnika Z5, to:
1. BKR5E-11 (VL33)
a) BKR5EIX-11
2. BKR6E-11 (VL14)
a) BKR6EIX-11
Z tego, co pamiątem, to świece z "6" w symbolu mają wyższą temperaturę zapłonu, niż świece z cyferką "5". A nagar może właśnie powstawać z powodu zbyt niskiej temperatury spalania. Poniższy materiał nieco wyjaśni:

Obrazek
Mazda 323 – Reguluję i naprawiam – Dieter Korp – WEMA

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez organo » 30 gru 2006, 20:20

dwie sprawy swiece musza byc dobrane katalogowo
i kiedy wykrecasz swiece czy po zjechaniu z trasy kiedy silnik jest juz kpl rozgrzany czy jak jeszcze jest zimny po krotkim przebiegu (na takim zawsze bedzie nagar ciemny osad od bogatej mieszanki)
w/g katalogu NGK BKR6E-11 ,BKR6EIX-11, lub v-line nr14
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323