Regulacja wolnych obrotow

Postprzez Narwaniec594 » 24 sie 2008, 15:49

Witam :)
Mam swiecaca kontrolke check engine, blad P0505 – nie rowne wolne obroty. Lewe powietrze nigdzie nie wchodzi,wszystko sprawdzilem. Przeczyscilem przepustnice oraz silniczek krokowy, jednak obroty dalej zachowuja sie dziwnie.

Odpala samochod to wskakuja na okolo 2000 – 1700 i opadaja wolno na 750... niby wszystko w normie, ale kiedy dodam gaz to juz nie chca opadac na 750 tylko utrzymuja okolo 1000 – 1100 i niechca zejsc nizej :/ Probowalem Regulowac sruba na przepustnicy oraz sruba na tym "koleczku" co linka gazu jest podpieta.Niewazne czy silnik zimny czy goracy :/ . Macie jakies wskazowki??
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Postprzez yama » 24 sie 2008, 19:25

wlaczyles tryb diagnostyczny ? wyglada na to ze nie
kod ktory nr??? p0505 nic mi nie mowi
szukales topicow w wachlujace obroty bylo ze 30 razy temat jest chyba w FAQ
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Narwaniec594 » 24 sie 2008, 22:57

szukalem , ale nic ciekawego nie znalazlem :/ Ten kod to taki mi dali wydruk z komputera w serwisie. Niewiem co to znaczy Tryb diagnostyczny :/ ja jestem laik :/
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Postprzez yama » 25 sie 2008, 09:54

POCZYTAJ I UZYJ SZUKAJ

wez zrob test ECU jest na forum i glownej stronie /z dioda/
trzeba zrobic zworke w gniezdzie diagnostycznym i krecic sruba " w tym koleczku" :D ze sie tak wyraze przy nagrzanym silniku ma byc okolo 800 obr/min
chyba ze byles w ASO
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=23865
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Narwaniec594 » 3 wrz 2008, 00:10

A wiec dalej jestem w trakcje regulowania obrotow, teraz sie tym dopiero zajmuje bo nie mialem czasu. Aktualnie mieszkam w USA dlatego teodczyty z kompa i takie dali. Kod p0505 to odczytali mi z komputera w serwisie i dali wydruk.

Code: P0505 -- Idle system problem , engine speed is higher or lower then target speed.
no i przyczyny podali, – nieszczelny dolot, silniczek krokowy, przepustnica, albo cos z elektryka.

Wszystko sprawdzilem itd. Silnik jak zimny to chodzi na okolo 750 – 800, jak sie zagrzeje to utrzymuje praktycznie stala predkosc 1500 .

Zrobic Zworke w gniezdzoe diagnostycznym? poprostu drutem polaczyc jedno do drugiego tak? i co to zmieni?? i w tedy ustawic?

To z dioda to ciezko bedzie, gdzie ja tu znajde diode :D hehe

To aso nawet nie zagladam :P za byle g... biora serki $ :| Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Postprzez Bo_Lo » 3 wrz 2008, 21:11

podobne objawy mialem przy trafoinym czujniku temp.na kolektorze dolotowym(ten ktory podaje temp.do kompa)i po rozgrzaniu momentami chodzil na ssaniu po wymianie problem ustal.nie wiem jak jest przy twoim silniku ale przy moim obroty w pewnym stopniu reguluje bimetal(reaguje na zmiany temp)w dolocie ktory po nagrzaniu silnika wylacza ssanie.pozdro.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Narwaniec594 » 2 paź 2008, 03:49

Witam Was ponownie :)
Dalej probuje rozwiazac sprawe z tymi obrotami. Wiec sytuacja na dzien dzisiejszy wyglada nastepujaco.
Rano, na zimnym silniku, obroty wskakuja na okolo 1300 i utrzymuja sie na 750 po czym spadaja na te 300 ze auto prawie gasnie i znow wracaja do normalnych 750 i tak sie utrzmuja. Gdy włącze światła, obroty opadaja na pewna chwile na okolo 400 obr. i znow wracaja na te 750. Wraz ze wzrostem temperatury silnika wolne obroty rosna, tzn...przy penym nagrzaniu oborty utrzymuja sie na okolo 1200 – 1300. i ani mniej a ni wiecej. Gdy włącze nawiew, troszke opadna o te 100.
Probowalem ustawic obroty w trybie serwisowym, na cieplym silniku, ale jak ustawilem na ciepym 750 to pozniej na zimnym byly duzo za niskie, autem trzepalo na lewo i na prawo :/. myslicie ze silnik krokowy ?? byl czyszczony
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Postprzez farciarz » 3 paź 2008, 08:20

I w dodatku czyszczenia przepustnicy i regulacja TPS-u się pewnie będzia kłaniać....
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Narwaniec594 » 4 paź 2008, 21:00

przepustnica przeczyszczona a tpsu nie ruszalem :/ moze to tps. no rano odpalam auto to silnik jakby ma za malo powietrza, natomiast jak sie nagrzeje to obroty sa wlasnie te 1200 – 1300, a rano to zaraz po odpaleniu spadaja odeazu do 750 i czasem odpadna na 300 – 400 az calym autem telepie :/.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Postprzez farciarz » 4 paź 2008, 21:48

Zrobileś w końcu tą regulację w trybie serwisowym...czy nie ?
Bo jeśli kręciłeś sobie śrubką na kolektorze bez przełączenia w tryb serwisowy...to mogłeś jeszcze pogorszyć sprawę.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Narwaniec594 » 4 paź 2008, 23:41

jasne , tak kręciłem w trybie serwisowym :)
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Postprzez farciarz » 5 paź 2008, 00:09

No to jak dla mnie masz faktycznie silniczek krokowy do wymiany.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Narwaniec594 » 15 paź 2008, 04:39

No i Zabawy Ciag Dalszy :D
Mniej wiecej poustawiałem te obroty. Silnik Krokowy Chyba jest okej. utrzymuje równe obroty. Jednak jakby obroty zależały od temperatury tzn:
Rano gdy jest zimniej autko wchodzi na 1300 obrotów, spada na 750 i znow spada na okolo 300 (auto sie trzesie itd) i znow wraca na 750 jak sie rozgrzeje juz jest okej. Mam wrazenie jakby nie było w ogole ssania :/

Gdy odpalam auto gdy na polu jest cieplo wszystko jest okej tzn silnik wchodzi na okkolo 1700 – 1800 i pozniej utrzymuje obroty tak 750 – 800. Czyzby jakis czujnik? temperatury? jak myślicie :D Zima sie zbliza , niechce rano odpalac auta i zanim go rozgrzałbym zeby mi 4 razy zgasł na skrzyzowaniu :/
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 02:02
Posty: 16
Auto: 323s (protege) 1.5 16v 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323