Strona 1 z 1

Kontrolka poziomu oleju

PostNapisane: 9 kwi 2005, 17:02
przez Dethar
witam,

przy jakim poziomie oleju wlacza Wam sie kontrolka?
sprawdzalem bagnetem olej i mialem grubo ponizej poziomu L (cos kolo litra) :|
a kontrolka sie nie zapalila... dioda kontrolki jest na pewno dobra bo ja sprawdzalem
dolalem 2,5 litra i jest pomiedzy F, a L czyli jest git...
czy to nie dziwne ze przy ok 1 litrze sie kontrolka nie pali ?

pozdrawiam

PostNapisane: 9 kwi 2005, 17:06
przez newbie
to jest lampeczka CIŚNIENIA oleju a nie jego poziomu, więc dokąd ciśnienie jest wyższe od progowego nie będzie się zaświecać mimo nawet bardzo niskiego poziomu oleju

PostNapisane: 9 kwi 2005, 17:25
przez Dethar
newbie napisał(a):to jest lampeczka CIŚNIENIA oleju


<glupek2>
a juz myslalem ze cos nawalilo,
dzieki newbie za wyjasnienie

PostNapisane: 9 kwi 2005, 21:44
przez GofNet
Swoją drogą chciałbym mieć taką kontrolkę. Właściwie dwie:
<czytaj> Od poziomu oleju w silniku.
<czytaj> Od poziomu płynu chłodzącego w układzie chłodzenia.
<ganja>

PostNapisane: 9 kwi 2005, 22:04
przez mrdok
GofNet Widziałem jak to działa w Mercedesie, schiza, połączone wraz z komputerem pokładowym pokazuje ile brakuje oleju lub ile jest za dużo. Z kolei w Iveco jest cała elektryka skopana i kontrolka potrafi się od tak sobie zaświecić, w ogóle Iveco to k**a i taka prawda.

PostNapisane: 10 kwi 2005, 12:07
przez artus
Ta kontrolka też działa jak wskażnik poziomu oleju tj. jak będziesz miał nizki poziom oleju i mocniej zahamujesz to powinna zapalić ci się, gdyż przez chwilę olej w misce olejowej przejdzie do przody i zapowietrzy układ smarowania, po chwili wróci i będzie OK, ale to już sam wiesz chyba co dalej robić.

PostNapisane: 11 kwi 2005, 12:35
przez tomekrvf
artus napisał(a):Ta kontrolka też działa jak wskażnik poziomu oleju tj. jak będziesz miał nizki poziom oleju i mocniej zahamujesz to powinna zapalić ci się, gdyż przez chwilę olej w misce olejowej przejdzie do przody i zapowietrzy układ smarowania, po chwili wróci i będzie OK, ale to już sam wiesz chyba co dalej robić.

LUDZIE!!!!Nie mozna z kontrolki cisnienia oleju robic kontrolki poziomu oleju!!!Do sprawdzania poziomu sluzy bagnet!!!!Czy wiecie co sie dzieje z panewkami jak nie ma oleju? Jak mozna dopuscic aby w silniku brakowalo 2.5 litra oleju???Brak mi slow...

Czy to do oleju ciśnienia?

PostNapisane: 11 kwi 2005, 13:23
przez Hvil
Ja natomiast mam dwa takie zegary nad zapalniczką. Drugi to chyba zapasowy obrotomierz <jelen> ale pierwszy to niemam pojęcia! Qmpel twierdził że to ciśnienie oleju ale jeśli tak to czemu spada do zera jak sie ostrzej wciśnie pedał gazu? Może ktoś z wtajemniczonych mnie oświeci do czego to jest?
Obrazek

I jeszcze pytanko, czy to normalne że kontrolk oleju czasami gaśnie dop. dwie, trzy sekundy po odpaleniu silnika? (głównie gdy zimny)

PostNapisane: 11 kwi 2005, 14:51
przez Sokool
Pierwszy mi wygląda na wakuometr. A to, że kontrolka gaśnie po jakimś czasie jest normalne. W niskich temperaturach olej jest gęsty i musi upłynąć trochę czasu zanim dotrze on do czujnika ciśnienia oleju.

PostNapisane: 11 kwi 2005, 16:06
przez Hvil
A jeśli można to coto jest ten wakuometr?? :) I tak wogóle to po kiego to jest założone??:O Bo jak narazie to nic mi niemówi ta wariująca podczas manipulacji pedałem gazu wskazówka :(

PostNapisane: 11 kwi 2005, 16:34
przez Sokool
Wakuometr to jest podciśnieniomierz. W samochodach mierzy podciśnienie w kanałach dolotowych. Kiedyś kierowcy montowali je jako ekonometry – jest tam skala z kolorami i jak jest zielony to jazda jest najekonomiczniejsza czy jakoś tak. Nie wiem dokładnie ale coś takiego słyszałem.

PostNapisane: 16 maja 2007, 19:08
przez yiabol
witam
co może być przyczyną nieświecenia się kontrolki oleju?
(oczywiście oprócz przepalonej diodki)

PostNapisane: 21 maja 2007, 17:53
przez yiabol
po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon swiecą sie pozostałe kontrolki
(tj ładowanie, hamulec ręczny , oraz kontrolka przypominająca swiatła ...)

PostNapisane: 21 maja 2007, 21:36
przez Hannibal
U mnie odpowiedzialny za to był czujnik oleju. Polecam sprawdzić czy jest prawidłowo podłączony.

Poszukaj go przy filtrze oleju czy jakiś kabelek sobie wolno nie lata.
Miałem ten sam problem i okazało się że odłączył się przewód. Zamontowałem go z powrotem i jak ręką odjął :]