Strona 1 z 3
Falujące obroty na cieplym silniku

Napisane:
18 maja 2010, 13:24
przez pawson86
Witam
to moj pierwszy post wiec nie wiem czy tytuł dobrze
Mam problem gdy silnik w mojej madzi sie juz nagrzeje do normalnej temp. to nie robiac zupelnie nic stojac na luzie pod domkiem czy na skrzyzowaniu czekajac na zielone nagle obroty leca prawie gasnie ale jednak po chwili rosna do normelnych ok.800 i tak co chwile leca
Dzieki z gory za odpowiedz moze cos ktos poradzi bo juz pare rzeczy zmienilem i nie wiem co jeszcze a wiadomo ze nie bede wymienial wszystkiego jak leci bo koszta a koszta hehe pozdrawiam
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
18 maja 2010, 17:23
przez djArias
poszukaj w wyszukiwarce "pływają obroty" czy "pływające obroty" było juz kilkanaście razy

Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
18 maja 2010, 21:37
przez pawson86
oki wiem ale to sa inne objawy niz te co u innych sie zdazaly podobny temat byl wlasnie ze podczas hamowania spadaly ale ja tak nie mam u mnie jak juz opisalem zreszta jak sie rozgrzeje to leca w dol i rosna ale to nie jest takie ciagle falowanie
a przy okazji moze polecisz jakiegos dobrego przedewszystkim magika i nie zadrogiego co by mogl w razie w obejrzec moja madzie dzieki z gory pozrdo
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
18 maja 2010, 22:08
przez fazzi
pawson86 jakie objawy by nie były i gdzie by nie występowały, to za niestabilne obroty odpowiada zazwyczaj ten sam zestaw elementów.
Sprawdź najpierw to, o czym było już wielokrotnie pisane:
Szczelność dolotu
Zapłon
Przepustnicę/krokowca
Jest 95% szansy że to coś z tego zestawu.
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
19 maja 2010, 10:32
przez pawson86
no własnie krokowy i przepustnica przeczyszczone dolot uszczelniony bo fakt była nieszczelnosc na gumie, filtr pow. tez wymieniony, przepływomierz niby dziala tak przynajmniej twierdzi koles co majstrowal mi w aucie i wymienial pare rzeczy tak samo swiece zmienione tylko kable zostaly,, kopulka palec i nie wiem czy ten oring co jest pod kopulka ma cos do obrotow poza tym duzo pali znaczy po wycieciu zabrudzonego kata i wstawieniu strumienicy mniej ale bardziej kopci i wali jak z poloneza hehe
ale nie wiem czy to wazne chyba wiatrak sie nie załacza wiec moze byc czujnik temp zasysanego powietrza chyba tak? i tps moze do regulacji hehe?
a powiedzcie mi jeszcze jezeli robie mostek do odczytu bledow z kompa to na odpalonym jak powinien pracowac silnik?Bo u mnie gasnie to moze byc zaplon nie tak ustawiony? dzieki z gory i sorki ze tyle pytan w jednynm poscie o wszystko hehe
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
19 maja 2010, 23:57
przez pawson86
dobra wiatrak sie zalacza wiec jedna rzecz z glowy ale raczej jeb...ty przepłytwomierz bo po zczytaniu blędów kompa wyszlo ze czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp. zasysanego powietrza i czujnik sterujacy przplywem powietrza jezeli sie myle to prosze o poprawienie mnie ale to moze byc to? tylko teraz musze kupic przeplywke hehe i zobaczymy
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
20 maja 2010, 06:01
przez turtles08
Może po prostu masz zle ustawione obroty w trybie serwisowym.
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
20 maja 2010, 09:26
przez qazxsw1
turtles08 no właśnie, a jak to zrobić, jak je ustawić?
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
20 maja 2010, 12:54
przez pawson86
a zeby ustawic obroty w trybie serwisowym to trzeba mostek zrobic w gniezdzie diagnostycznym tak jak do zczytania bledow kompa czy jak?
bo obroty mam takie jakie powinne byc okolo 800 wiec chyba dobrze chociaz wczoraj bylem u jednego magika to mi troszke zaplon przestawil i sa troszke wyzsze
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
21 maja 2010, 14:42
przez fazzi
Obroty i zapłon ustawiasz na nagrzanym silniku w trybie diagnostycznym. Zresztą większość rzeczy się tak ustawia. Ale jak masz problemy z czujnikami to i tak nie ustawisz tego dobrze od razu. Najpierw napraw usterki, potem ustawiaj parametry pracy.
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
21 maja 2010, 15:34
przez slawcio01
sprawdź na stacji diagnostyczne spaliny jeżeli wyjdzie ci za dużo CO to jest to sonda lambda. miałem podobny przypadek w nissanie
|

Napisane:
21 maja 2010, 17:18
przez maris801801
Skoro komp pokazal Ci te bledy to sprobuj je najpierw skasowac, przejechac pare km i pozniej znow sprawdzic

Mam nadzieje ze wiesz jak sie usuwa bledy bez tych magicznego wlaczania stopu i przejechaniu paru km z taka sama predkoscia?;p
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
21 maja 2010, 22:38
przez pawson86
spaliny i tak mi wyszly by za duzo bo zamiast kata mam strumienice wiec nie wiem czy to mi cos da a kumpel sprawdzal mi sonde i mowi ze oki ale moj magik ze tak powiem zalatwia nowa przeplywke i zobaczymy czy to cos zmieni
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
26 maja 2010, 17:44
przez pawson86
maris801801
a jak sie jeszcze usuwa bledy bez trzymiania stopu po odlaczeniu klemy minusa i przejechania paru km z ta sama prdedkoscia?
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
26 maja 2010, 17:47
przez maris801801
Wyciagasz na 15 sek 2 bezpieczniki z komory silnika. BTN i COOLING FAN. I skasowane ;]
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
1 cze 2010, 12:19
przez pawson86
problem ze spadkiem obrotów zarzegnany za duza mieszanka ustawiona była przez swoja nie wiedze zamiast ustawic obroty tam gdzie tyrzeba pokrecilem srubka na przepustnicy ktora chyba zwieksza lub zmniejsza mieszanke paliwowa powietrzna ale nie jestem pewien jak zle mowie to prosze o poprawienie ale w kazdym razie dzieki podkreceniu troszke ta srubką oczywiscie w trybie serwisowym podnioslem troszke obroty i juz nie leca w dol jak wczesniej teraz jezdze z nowa przeplywka od mazdy 1.8 323 bodajrze ale nie wiem czy taka moze byc jak ktos wie czy pasuje to prosze o info w kazdym razie nie widze roznicy ale jak sie okarze ze przeplywka byla walnieta i spalanie takie duze przez to jest (22 litry zatankowane i 120-150 km przejechane) to bede uradowany hehe wiec jak ktos ma podobny problem z obrotami to mozna sprobowac z ta srubka powalczyc moze komus sie przyda moja sugestia hehe a przy okazji dzieki wszystkim za rady jakie by nie byly pozdrawiam
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
1 cze 2010, 16:09
przez djArias
pawson to srubka ktora kreciles w Trybie serwiosowym robi tylko jedno... ustawia obroty na luzie...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Swoja droga fanjnie widziec kogos z Kozalina
Przeplywki – jak wtyczka pasuje to cala reszta tez pasuje

Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
2 cze 2010, 12:13
przez pawson86
aha a co jest odpowiedzialne za mieszanke paliowo-powietrzna? czyli nic nie zrobilem poza ustawieniem obrotow na luzie ale i tak dobrze? To teraz jesli ktos moze to niech mi powie jak zmniejszyc ta mieszanke bo kazdy mi mowi ze masz za duza mieszanke ustawiona i dla tego tak duzo pali (dodatkowo zbiera sie na wydechu taki czarny jak by kurz i jest okopcony wydech ostro) ale nikt nie mowi jak to zmniejszyc?Moze ktos cos poradzi bede wdzieczny hehe
(djArias a to ty jezdzisz taka czarna po koszalinie bo widze taka jedna na koszalinie czasami na stacji MZK na wawozowej/wladyslawa4)
Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
2 cze 2010, 13:55
przez djArias
Pawson moja mozesz zobaczyc:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-_3/44930 obecnie mieszkam w Poznaniu

Za AFR – czyli wspolczynnik paliwa do powietrza w mx-3 odpowiadają CZUJNIKI i zadna srubka tego nie zmienisz (nie wiem skad ale sporo ludzi powtarza ten mit ze starczy pokrecic jakas sruba i sie robi wiecej paliwa badz powietrza....) czyli:
– sonda lambda
– przeplywomierz
nie jestem pewien czy jakies ktores czujniki – u mnie spalanie sie zmniejszylo bo wymianie czujnika od temperatury cieczy chlodzącej (czy jakos tak)...

Re: spadek obrotow na cieplym silniku

Napisane:
3 cze 2010, 14:00
przez pawson86
to mam nadzieje ze przeplywka bo jezdze teraz na przeplywce od 323 1.8 i sie zobaczy mam nadzieje ze to to bo lambda oki ale zobaczymy
p.s. madzia pikna hehe mojej to jeszcze brakuje ale w przyszlosci kto wie co sie zmieni dzieki za porade