Falujące obroty na cieplym silniku
Witam
to moj pierwszy post wiec nie wiem czy tytuł dobrze
Mam problem gdy silnik w mojej madzi sie juz nagrzeje do normalnej temp. to nie robiac zupelnie nic stojac na luzie pod domkiem czy na skrzyzowaniu czekajac na zielone nagle obroty leca prawie gasnie ale jednak po chwili rosna do normelnych ok.800 i tak co chwile leca
Dzieki z gory za odpowiedz moze cos ktos poradzi bo juz pare rzeczy zmienilem i nie wiem co jeszcze a wiadomo ze nie bede wymienial wszystkiego jak leci bo koszta a koszta hehe pozdrawiam
to moj pierwszy post wiec nie wiem czy tytuł dobrze
Mam problem gdy silnik w mojej madzi sie juz nagrzeje do normalnej temp. to nie robiac zupelnie nic stojac na luzie pod domkiem czy na skrzyzowaniu czekajac na zielone nagle obroty leca prawie gasnie ale jednak po chwili rosna do normelnych ok.800 i tak co chwile leca
Dzieki z gory za odpowiedz moze cos ktos poradzi bo juz pare rzeczy zmienilem i nie wiem co jeszcze a wiadomo ze nie bede wymienial wszystkiego jak leci bo koszta a koszta hehe pozdrawiam
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
oki wiem ale to sa inne objawy niz te co u innych sie zdazaly podobny temat byl wlasnie ze podczas hamowania spadaly ale ja tak nie mam u mnie jak juz opisalem zreszta jak sie rozgrzeje to leca w dol i rosna ale to nie jest takie ciagle falowanie
a przy okazji moze polecisz jakiegos dobrego przedewszystkim magika i nie zadrogiego co by mogl w razie w obejrzec moja madzie dzieki z gory pozrdo
a przy okazji moze polecisz jakiegos dobrego przedewszystkim magika i nie zadrogiego co by mogl w razie w obejrzec moja madzie dzieki z gory pozrdo
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
pawson86 jakie objawy by nie były i gdzie by nie występowały, to za niestabilne obroty odpowiada zazwyczaj ten sam zestaw elementów.
Sprawdź najpierw to, o czym było już wielokrotnie pisane:
Szczelność dolotu
Zapłon
Przepustnicę/krokowca
Jest 95% szansy że to coś z tego zestawu.
Sprawdź najpierw to, o czym było już wielokrotnie pisane:
Szczelność dolotu
Zapłon
Przepustnicę/krokowca
Jest 95% szansy że to coś z tego zestawu.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
no własnie krokowy i przepustnica przeczyszczone dolot uszczelniony bo fakt była nieszczelnosc na gumie, filtr pow. tez wymieniony, przepływomierz niby dziala tak przynajmniej twierdzi koles co majstrowal mi w aucie i wymienial pare rzeczy tak samo swiece zmienione tylko kable zostaly,, kopulka palec i nie wiem czy ten oring co jest pod kopulka ma cos do obrotow poza tym duzo pali znaczy po wycieciu zabrudzonego kata i wstawieniu strumienicy mniej ale bardziej kopci i wali jak z poloneza hehe
ale nie wiem czy to wazne chyba wiatrak sie nie załacza wiec moze byc czujnik temp zasysanego powietrza chyba tak? i tps moze do regulacji hehe?
a powiedzcie mi jeszcze jezeli robie mostek do odczytu bledow z kompa to na odpalonym jak powinien pracowac silnik?Bo u mnie gasnie to moze byc zaplon nie tak ustawiony? dzieki z gory i sorki ze tyle pytan w jednynm poscie o wszystko hehe
ale nie wiem czy to wazne chyba wiatrak sie nie załacza wiec moze byc czujnik temp zasysanego powietrza chyba tak? i tps moze do regulacji hehe?
a powiedzcie mi jeszcze jezeli robie mostek do odczytu bledow z kompa to na odpalonym jak powinien pracowac silnik?Bo u mnie gasnie to moze byc zaplon nie tak ustawiony? dzieki z gory i sorki ze tyle pytan w jednynm poscie o wszystko hehe
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
dobra wiatrak sie zalacza wiec jedna rzecz z glowy ale raczej jeb...ty przepłytwomierz bo po zczytaniu blędów kompa wyszlo ze czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp. zasysanego powietrza i czujnik sterujacy przplywem powietrza jezeli sie myle to prosze o poprawienie mnie ale to moze byc to? tylko teraz musze kupic przeplywke hehe i zobaczymy
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
a zeby ustawic obroty w trybie serwisowym to trzeba mostek zrobic w gniezdzie diagnostycznym tak jak do zczytania bledow kompa czy jak?
bo obroty mam takie jakie powinne byc okolo 800 wiec chyba dobrze chociaz wczoraj bylem u jednego magika to mi troszke zaplon przestawil i sa troszke wyzsze
bo obroty mam takie jakie powinne byc okolo 800 wiec chyba dobrze chociaz wczoraj bylem u jednego magika to mi troszke zaplon przestawil i sa troszke wyzsze
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
Obroty i zapłon ustawiasz na nagrzanym silniku w trybie diagnostycznym. Zresztą większość rzeczy się tak ustawia. Ale jak masz problemy z czujnikami to i tak nie ustawisz tego dobrze od razu. Najpierw napraw usterki, potem ustawiaj parametry pracy.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Skoro komp pokazal Ci te bledy to sprobuj je najpierw skasowac, przejechac pare km i pozniej znow sprawdzic
Mam nadzieje ze wiesz jak sie usuwa bledy bez tych magicznego wlaczania stopu i przejechaniu paru km z taka sama predkoscia?;p
Ostatnio edytowano 23 maja 2010, 21:53 przez maris801801, łącznie edytowano 1 raz
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
spaliny i tak mi wyszly by za duzo bo zamiast kata mam strumienice wiec nie wiem czy to mi cos da a kumpel sprawdzal mi sonde i mowi ze oki ale moj magik ze tak powiem zalatwia nowa przeplywke i zobaczymy czy to cos zmieni
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
Wyciagasz na 15 sek 2 bezpieczniki z komory silnika. BTN i COOLING FAN. I skasowane ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
problem ze spadkiem obrotów zarzegnany za duza mieszanka ustawiona była przez swoja nie wiedze zamiast ustawic obroty tam gdzie tyrzeba pokrecilem srubka na przepustnicy ktora chyba zwieksza lub zmniejsza mieszanke paliwowa powietrzna ale nie jestem pewien jak zle mowie to prosze o poprawienie ale w kazdym razie dzieki podkreceniu troszke ta srubką oczywiscie w trybie serwisowym podnioslem troszke obroty i juz nie leca w dol jak wczesniej teraz jezdze z nowa przeplywka od mazdy 1.8 323 bodajrze ale nie wiem czy taka moze byc jak ktos wie czy pasuje to prosze o info w kazdym razie nie widze roznicy ale jak sie okarze ze przeplywka byla walnieta i spalanie takie duze przez to jest (22 litry zatankowane i 120-150 km przejechane) to bede uradowany hehe wiec jak ktos ma podobny problem z obrotami to mozna sprobowac z ta srubka powalczyc moze komus sie przyda moja sugestia hehe a przy okazji dzieki wszystkim za rady jakie by nie byly pozdrawiam
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
aha a co jest odpowiedzialne za mieszanke paliowo-powietrzna? czyli nic nie zrobilem poza ustawieniem obrotow na luzie ale i tak dobrze? To teraz jesli ktos moze to niech mi powie jak zmniejszyc ta mieszanke bo kazdy mi mowi ze masz za duza mieszanke ustawiona i dla tego tak duzo pali (dodatkowo zbiera sie na wydechu taki czarny jak by kurz i jest okopcony wydech ostro) ale nikt nie mowi jak to zmniejszyc?Moze ktos cos poradzi bede wdzieczny hehe
(djArias a to ty jezdzisz taka czarna po koszalinie bo widze taka jedna na koszalinie czasami na stacji MZK na wawozowej/wladyslawa4)
(djArias a to ty jezdzisz taka czarna po koszalinie bo widze taka jedna na koszalinie czasami na stacji MZK na wawozowej/wladyslawa4)
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
Pawson moja mozesz zobaczyc: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-_3/44930
obecnie mieszkam w Poznaniu
Za AFR – czyli wspolczynnik paliwa do powietrza w mx-3 odpowiadają CZUJNIKI i zadna srubka tego nie zmienisz (nie wiem skad ale sporo ludzi powtarza ten mit ze starczy pokrecic jakas sruba i sie robi wiecej paliwa badz powietrza....) czyli:
– sonda lambda
– przeplywomierz
nie jestem pewien czy jakies ktores czujniki – u mnie spalanie sie zmniejszylo bo wymianie czujnika od temperatury cieczy chlodzącej (czy jakos tak)...
obecnie mieszkam w Poznaniu
Za AFR – czyli wspolczynnik paliwa do powietrza w mx-3 odpowiadają CZUJNIKI i zadna srubka tego nie zmienisz (nie wiem skad ale sporo ludzi powtarza ten mit ze starczy pokrecic jakas sruba i sie robi wiecej paliwa badz powietrza....) czyli:
– sonda lambda
– przeplywomierz
nie jestem pewien czy jakies ktores czujniki – u mnie spalanie sie zmniejszylo bo wymianie czujnika od temperatury cieczy chlodzącej (czy jakos tak)...
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
to mam nadzieje ze przeplywka bo jezdze teraz na przeplywce od 323 1.8 i sie zobaczy mam nadzieje ze to to bo lambda oki ale zobaczymy
p.s. madzia pikna hehe mojej to jeszcze brakuje ale w przyszlosci kto wie co sie zmieni dzieki za porade
p.s. madzia pikna hehe mojej to jeszcze brakuje ale w przyszlosci kto wie co sie zmieni dzieki za porade
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości