Falujące obroty na cieplym silniku

Postprzez pawson86 » 18 maja 2010, 13:24

Witam
to moj pierwszy post wiec nie wiem czy tytuł dobrze
Mam problem gdy silnik w mojej madzi sie juz nagrzeje do normalnej temp. to nie robiac zupelnie nic stojac na luzie pod domkiem czy na skrzyzowaniu czekajac na zielone nagle obroty leca prawie gasnie ale jednak po chwili rosna do normelnych ok.800 i tak co chwile leca
Dzieki z gory za odpowiedz moze cos ktos poradzi bo juz pare rzeczy zmienilem i nie wiem co jeszcze a wiadomo ze nie bede wymienial wszystkiego jak leci bo koszta a koszta hehe pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez djArias » 18 maja 2010, 17:23

poszukaj w wyszukiwarce "pływają obroty" czy "pływające obroty" było juz kilkanaście razy :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez pawson86 » 18 maja 2010, 21:37

oki wiem ale to sa inne objawy niz te co u innych sie zdazaly podobny temat byl wlasnie ze podczas hamowania spadaly ale ja tak nie mam u mnie jak juz opisalem zreszta jak sie rozgrzeje to leca w dol i rosna ale to nie jest takie ciagle falowanie
a przy okazji moze polecisz jakiegos dobrego przedewszystkim magika i nie zadrogiego co by mogl w razie w obejrzec moja madzie dzieki z gory pozrdo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez fazzi » 18 maja 2010, 22:08

pawson86 jakie objawy by nie były i gdzie by nie występowały, to za niestabilne obroty odpowiada zazwyczaj ten sam zestaw elementów.
Sprawdź najpierw to, o czym było już wielokrotnie pisane:
Szczelność dolotu
Zapłon
Przepustnicę/krokowca
Jest 95% szansy że to coś z tego zestawu.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez pawson86 » 19 maja 2010, 10:32

no własnie krokowy i przepustnica przeczyszczone dolot uszczelniony bo fakt była nieszczelnosc na gumie, filtr pow. tez wymieniony, przepływomierz niby dziala tak przynajmniej twierdzi koles co majstrowal mi w aucie i wymienial pare rzeczy tak samo swiece zmienione tylko kable zostaly,, kopulka palec i nie wiem czy ten oring co jest pod kopulka ma cos do obrotow poza tym duzo pali znaczy po wycieciu zabrudzonego kata i wstawieniu strumienicy mniej ale bardziej kopci i wali jak z poloneza hehe
ale nie wiem czy to wazne chyba wiatrak sie nie załacza wiec moze byc czujnik temp zasysanego powietrza chyba tak? i tps moze do regulacji hehe?
a powiedzcie mi jeszcze jezeli robie mostek do odczytu bledow z kompa to na odpalonym jak powinien pracowac silnik?Bo u mnie gasnie to moze byc zaplon nie tak ustawiony? dzieki z gory i sorki ze tyle pytan w jednynm poscie o wszystko hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez pawson86 » 19 maja 2010, 23:57

dobra wiatrak sie zalacza wiec jedna rzecz z glowy ale raczej jeb...ty przepłytwomierz bo po zczytaniu blędów kompa wyszlo ze czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temp. zasysanego powietrza i czujnik sterujacy przplywem powietrza jezeli sie myle to prosze o poprawienie mnie ale to moze byc to? tylko teraz musze kupic przeplywke hehe i zobaczymy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez turtles08 » 20 maja 2010, 06:01

Może po prostu masz zle ustawione obroty w trybie serwisowym.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez qazxsw1 » 20 maja 2010, 09:26

turtles08 no właśnie, a jak to zrobić, jak je ustawić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez pawson86 » 20 maja 2010, 12:54

a zeby ustawic obroty w trybie serwisowym to trzeba mostek zrobic w gniezdzie diagnostycznym tak jak do zczytania bledow kompa czy jak?
bo obroty mam takie jakie powinne byc okolo 800 wiec chyba dobrze chociaz wczoraj bylem u jednego magika to mi troszke zaplon przestawil i sa troszke wyzsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez fazzi » 21 maja 2010, 14:42

Obroty i zapłon ustawiasz na nagrzanym silniku w trybie diagnostycznym. Zresztą większość rzeczy się tak ustawia. Ale jak masz problemy z czujnikami to i tak nie ustawisz tego dobrze od razu. Najpierw napraw usterki, potem ustawiaj parametry pracy.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez slawcio01 » 21 maja 2010, 15:34

sprawdź na stacji diagnostyczne spaliny jeżeli wyjdzie ci za dużo CO to jest to sonda lambda. miałem podobny przypadek w nissanie
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez maris801801 » 21 maja 2010, 17:18

Skoro komp pokazal Ci te bledy to sprobuj je najpierw skasowac, przejechac pare km i pozniej znow sprawdzic ;) Mam nadzieje ze wiesz jak sie usuwa bledy bez tych magicznego wlaczania stopu i przejechaniu paru km z taka sama predkoscia?;p
Ostatnio edytowano 23 maja 2010, 21:53 przez maris801801, łącznie edytowano 1 raz
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez pawson86 » 21 maja 2010, 22:38

spaliny i tak mi wyszly by za duzo bo zamiast kata mam strumienice wiec nie wiem czy to mi cos da a kumpel sprawdzal mi sonde i mowi ze oki ale moj magik ze tak powiem zalatwia nowa przeplywke i zobaczymy czy to cos zmieni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez pawson86 » 26 maja 2010, 17:44

maris801801
a jak sie jeszcze usuwa bledy bez trzymiania stopu po odlaczeniu klemy minusa i przejechania paru km z ta sama prdedkoscia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez maris801801 » 26 maja 2010, 17:47

Wyciagasz na 15 sek 2 bezpieczniki z komory silnika. BTN i COOLING FAN. I skasowane ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez pawson86 » 1 cze 2010, 12:19

problem ze spadkiem obrotów zarzegnany za duza mieszanka ustawiona była przez swoja nie wiedze zamiast ustawic obroty tam gdzie tyrzeba pokrecilem srubka na przepustnicy ktora chyba zwieksza lub zmniejsza mieszanke paliwowa powietrzna ale nie jestem pewien jak zle mowie to prosze o poprawienie ale w kazdym razie dzieki podkreceniu troszke ta srubką oczywiscie w trybie serwisowym podnioslem troszke obroty i juz nie leca w dol jak wczesniej teraz jezdze z nowa przeplywka od mazdy 1.8 323 bodajrze ale nie wiem czy taka moze byc jak ktos wie czy pasuje to prosze o info w kazdym razie nie widze roznicy ale jak sie okarze ze przeplywka byla walnieta i spalanie takie duze przez to jest (22 litry zatankowane i 120-150 km przejechane) to bede uradowany hehe wiec jak ktos ma podobny problem z obrotami to mozna sprobowac z ta srubka powalczyc moze komus sie przyda moja sugestia hehe a przy okazji dzieki wszystkim za rady jakie by nie byly pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez djArias » 1 cze 2010, 16:09

pawson to srubka ktora kreciles w Trybie serwiosowym robi tylko jedno... ustawia obroty na luzie... :] Swoja droga fanjnie widziec kogos z Kozalina :D
Przeplywki – jak wtyczka pasuje to cala reszta tez pasuje :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez pawson86 » 2 cze 2010, 12:13

aha a co jest odpowiedzialne za mieszanke paliowo-powietrzna? czyli nic nie zrobilem poza ustawieniem obrotow na luzie ale i tak dobrze? To teraz jesli ktos moze to niech mi powie jak zmniejszyc ta mieszanke bo kazdy mi mowi ze masz za duza mieszanke ustawiona i dla tego tak duzo pali (dodatkowo zbiera sie na wydechu taki czarny jak by kurz i jest okopcony wydech ostro) ale nikt nie mowi jak to zmniejszyc?Moze ktos cos poradzi bede wdzieczny hehe
(djArias a to ty jezdzisz taka czarna po koszalinie bo widze taka jedna na koszalinie czasami na stacji MZK na wawozowej/wladyslawa4)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez djArias » 2 cze 2010, 13:55

Pawson moja mozesz zobaczyc: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-_3/44930
obecnie mieszkam w Poznaniu :D
Za AFR – czyli wspolczynnik paliwa do powietrza w mx-3 odpowiadają CZUJNIKI i zadna srubka tego nie zmienisz (nie wiem skad ale sporo ludzi powtarza ten mit ze starczy pokrecic jakas sruba i sie robi wiecej paliwa badz powietrza....) czyli:
– sonda lambda
– przeplywomierz

nie jestem pewien czy jakies ktores czujniki – u mnie spalanie sie zmniejszylo bo wymianie czujnika od temperatury cieczy chlodzącej (czy jakos tak)... :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez pawson86 » 3 cze 2010, 14:00

to mam nadzieje ze przeplywka bo jezdze teraz na przeplywce od 323 1.8 i sie zobaczy mam nadzieje ze to to bo lambda oki ale zobaczymy
p.s. madzia pikna hehe mojej to jeszcze brakuje ale w przyszlosci kto wie co sie zmieni dzieki za porade
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323