Strona 1 z 4

Chłodnica | MX-3 V6

PostNapisane: 1 wrz 2008, 08:02
przez Mr.M
Witam

Mam pytanie czy często włącza wam się wentylator na chłodnicy ?

Nie wiem czy moje autko jest ok zauważyłem że stoję w korkach i rzadko włącza mi się wentylator (ale wiem że się włancza – sprawdzone po wyścigach) i mam 0 ubytki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Może to pierdoła ale sądzę że coś jest nie tak :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 1 wrz 2008, 10:32
przez neonowiec18
Z tego co wiem to nie ma takiego przycisku

Mi mechanik normalnie dorobił przycisk taki (pod kierownica) z odkurzacza haha i jak stoje w korkach to sobie wlaczam to... gdybym tego nie wlaczal to wentylator wlaczy sie sam po jakims czasie <jelen>

PostNapisane: 1 wrz 2008, 13:51
przez tadeyro
Wiatrak załącza się przy określonej temperaturze.
Nie wiem przy jakiej w MX3 ( sam od niedawna jestem posiadaczem tego autka) ale np. w moim escorcie czerwone pole na podziałce temp. oznacza bodajże 98stopni i wentylator włącza się przy 90 chłodząc do ok. 80.
W każdym razie jeśli w ogóle się włącza to chyba jest wszystko ok :)

PostNapisane: 1 wrz 2008, 16:23
przez qazxsw1
U mnie to włączał się dość często. Wystarczyło po małej wycieczce (podwiedzmy 50 km trasą) wpaść do miasta, pokręcić się trochę na parkingu przed sklepem, stanać na w korku światłach parę razy i już wentylator chodził. Ale w sumie u mnie jest gaz więc się nie dziwię – wentylator działał profilaktycznie już przy ok 7/10 skali temperatury. Tyle, że jak się później okazało, nie było wystarczającej ilości wody (tak, wody bo poprzedni właściciel wsypał proszek żeby załatać co nieco na lato, a ja po wymianie na płyn muszę teraz zamontować nową pompę wodną...) Ale wentylator w mx-3 jest sprawny – jak wracałem z pracy bez niczego w układzie chłodzenia, to kreska nie dochodziła do czerwonego pola... wiec się nie martwcie o swojego 1,6 bez gazu :)

PostNapisane: 1 wrz 2008, 17:39
przez qbass
qazxsw1 napisał(a):kreska nie dochodziła do czerwonego pola
Zanim kreska będzie na czerwonym polu, to z reguly już jest po silniku.

PostNapisane: 1 wrz 2008, 19:46
przez tadeyro
qbass napisał(a):Zanim kreska będzie na czerwonym polu, to z reguly już jest po silniku.


Nie no znowu bez przesady.
Po to jest ta kreska żeby jej nie przekraczać, ale sądzę że nawet jeśli dojdzie do kreski to nic wielkiego się nie stanie (o ile nie będziesz jeździł na przegrzaniu).
W końcu MX3 to autko o zacięciu sportowym narażonym na wysokie temp. i w związku z tym musi mieć troszkę podniesiony ten próg po którym silnik nadaje się do remontu.

PostNapisane: 1 wrz 2008, 22:45
przez qbass
tadeyro napisał(a):Po to jest ta kreska żeby jej nie przekraczać
Heh, wiem co mówię, gdyz znam kilka przypadków przegrzania silnika, pomimo tego, że wskaźnik stal na swoim miejscu (po prostu zbyt późno reaguje).

PostNapisane: 2 wrz 2008, 05:05
przez tadeyro
Dla pewności można zrobić pomiar ciśnień.
Wtedy powinno wyjść czy coś się uszkodziło w wyniku przegrzania.

EDIT:_________________________________

Gadałem z kumplem który kiedyś przegrzał seicento swojej matki gdy uczył się jeździć :D
2 razy zanim zdał na prawko doprowadził do stanu w którym para mu buchała spod maski (w seicento podobno niema podziałki temp. na desce rozdz.)
Autko było później sprawdzane i wszystko było ok.
Skoro więc w fiacie nic się nie stało to sądzę, że maździe tym bardziej nic nie będzie.
Aczkolwiek dla pewność tak jak pisałem można pomierzyć ciśnienia.

PostNapisane: 2 wrz 2008, 18:02
przez loockas
tadeyro napisał(a):w seicento podobno niema podziałki temp. na desce rozdz.)


nie ma <lol> nawet w wersji sporting <lol>

Mnie się też rzadko włącza wentylator. Wskazówka na wskaźniku jest zawsze za połową.

PostNapisane: 6 wrz 2008, 11:27
przez tadeyro
A tak trochę z innej beczki.
Co sie dzieje z silnikiem po przegrzaniu?
Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 26 wrz 2008, 22:46
przez Mr.M
Wracam do tematu wykonałem z kolegą mały test

Moja mazda odpalona silnik pracował sobie normalnie ssanie potem spadł na normlne obroty jak sie zagrzał i lekko go gazowałem suktek wentylator włączył się dopiero po około 15 – 17 min i naprawde silnik aż parzył. Kolega mazda 323F GT (1.8) wentylatorek włączył sie po 8 – 10 min. Teraz mam pytanie do posiadaczy V6 u was po jakim czasie uruchamia się wentylator od chłodzenia silnika ?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 15 lis 2008, 15:24
przez Kalio
właśnie ja tez mam ten sam problem co Kolega, ja mam moją Mazde od Kwietnia, i ani raz ( chyba ze nie zauważyłem ) nie włącza mi sie wentylator, temperatura z jaka mi łapie i nie przekracza (jest "grubość wskazówki nad połowa ) jak sie przejadę i mam ta temperaturę, to jak dotknę silnik to jest gorący, nie testowałem wentylatora i nie wiem po ilu sie włącza. Wiec czekam na jakieś sensowne odpowiedzi co może być nie tak, lub czy wszystko porządku.

PostNapisane: 15 lis 2008, 15:32
przez Mrozu23
Mr.M jak sie spotkamy nastepnym razem to mozemy przetestowac na mojej V-ce. Zobaczymy co sie stanie <lol> Albo jak masz jutro czas to mozemy sie gdzies styknac to sprawdzimy.

PostNapisane: 15 lis 2008, 15:38
przez Cingular
u mnie też jest podobnie śilnik na wolnych musi pochodzić koło 15 minut i wtedy sie włączą wentylator a czy w korku sie włącza pewnie też tylko że go nie słychać a śilnik też jest taki gorący że parzy ale to jest normalne chyba od zawsze tak mam i w sienie ojca jest podobnie

PostNapisane: 15 lis 2008, 15:41
przez Bartek1986
ale z czego wy robicie problem? a wiem chyba z tego, że w listopadzie nie ma 30 stopniowych upałów <lol>

jak się włącza i się nie przegrzewa to znaczy, że wszystko jest ok.
Kalio a Ty jak chcesz sobie sprawdzić to sobie odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje i go pogazuj trochę na postoju..

PostNapisane: 15 lis 2008, 15:42
przez Bartek1986
ale z czego wy robicie problem? a wiem chyba z tego, że w listopadzie nie ma 30 stopniowych upałów <lol>

jak się włącza i się nie przegrzewa to znaczy, że wszystko jest ok.
Kalio a Ty jak chcesz sobie sprawdzić to sobie odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje i go pogazuj trochę na postoju..

PostNapisane: 15 lis 2008, 16:11
przez Mrozu23
Jestem tego samego zdania Bartek. Jesli wentylator wogole sie wlacza a wskazowka nie chyli sie ku czerwonemu polu to jest dobrze, a ze wlacza sie rzadko to widzocznie tak ma byc w tym silniku :]

Chłodnica MX-3 1.6 vs 1.8

PostNapisane: 17 kwi 2009, 07:56
przez yasko
Witam
Mam wyciek z chłodnicy w miejscu łączenia plastikowego zbiorniczka i aluminiowej części chłodnicy. Klejenie pomogło zmniejszyć wyciek, preparat do uszczelniania układu chłodzenia pomógł na kilka dni, za to teraz wyciek jest już poważny.
Znalezienie używanej chłodnicy do 1.8 V6 jest bardzo trudne.
Stąd moje pytanie czy chłodnica od 1.6 będzie pasowała.
Szukajka nie odpowiedziała na to pytanie.

Pozdrawiam

PostNapisane: 17 kwi 2009, 08:39
przez benio
3632353 masz tutaj nr gg. Ja kupiłem chłodnicę do mazdy za 350 złotych nową od nich i jest super. Nie opłaca sie kupować używki.

PostNapisane: 17 kwi 2009, 19:25
przez yasko
benio napisał(a):3632353 masz tutaj nr gg. Ja kupiłem chłodnicę do mazdy za 350 złotych nową od nich i jest super. Nie opłaca sie kupować używki.

Zakupiłem chłodnice w polecanym przez Ciebie miejscu http://netcs.com.pl/. Dowiedziałem się że wylot z chłodnicy jest nie z tej strony ale to nie powinno stanowić problemu. Dam zanć jak zamontuje.
Pozdrawiam