Chłodnica | MX-3 V6

Postprzez Mr.M » 1 wrz 2008, 08:02

Witam

Mam pytanie czy często włącza wam się wentylator na chłodnicy ?

Nie wiem czy moje autko jest ok zauważyłem że stoję w korkach i rzadko włącza mi się wentylator (ale wiem że się włancza – sprawdzone po wyścigach) i mam 0 ubytki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Może to pierdoła ale sądzę że coś jest nie tak :)

Pozdrawiam
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez neonowiec18 » 1 wrz 2008, 10:32

Z tego co wiem to nie ma takiego przycisku

Mi mechanik normalnie dorobił przycisk taki (pod kierownica) z odkurzacza haha i jak stoje w korkach to sobie wlaczam to... gdybym tego nie wlaczal to wentylator wlaczy sie sam po jakims czasie <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 00:09
Posty: 45
Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC 16V 1996r.

Postprzez tadeyro » 1 wrz 2008, 13:51

Wiatrak załącza się przy określonej temperaturze.
Nie wiem przy jakiej w MX3 ( sam od niedawna jestem posiadaczem tego autka) ale np. w moim escorcie czerwone pole na podziałce temp. oznacza bodajże 98stopni i wentylator włącza się przy 90 chłodząc do ok. 80.
W każdym razie jeśli w ogóle się włącza to chyba jest wszystko ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez qazxsw1 » 1 wrz 2008, 16:23

U mnie to włączał się dość często. Wystarczyło po małej wycieczce (podwiedzmy 50 km trasą) wpaść do miasta, pokręcić się trochę na parkingu przed sklepem, stanać na w korku światłach parę razy i już wentylator chodził. Ale w sumie u mnie jest gaz więc się nie dziwię – wentylator działał profilaktycznie już przy ok 7/10 skali temperatury. Tyle, że jak się później okazało, nie było wystarczającej ilości wody (tak, wody bo poprzedni właściciel wsypał proszek żeby załatać co nieco na lato, a ja po wymianie na płyn muszę teraz zamontować nową pompę wodną...) Ale wentylator w mx-3 jest sprawny – jak wracałem z pracy bez niczego w układzie chłodzenia, to kreska nie dochodziła do czerwonego pola... wiec się nie martwcie o swojego 1,6 bez gazu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez qbass » 1 wrz 2008, 17:39

qazxsw1 napisał(a):kreska nie dochodziła do czerwonego pola
Zanim kreska będzie na czerwonym polu, to z reguly już jest po silniku.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez tadeyro » 1 wrz 2008, 19:46

qbass napisał(a):Zanim kreska będzie na czerwonym polu, to z reguly już jest po silniku.


Nie no znowu bez przesady.
Po to jest ta kreska żeby jej nie przekraczać, ale sądzę że nawet jeśli dojdzie do kreski to nic wielkiego się nie stanie (o ile nie będziesz jeździł na przegrzaniu).
W końcu MX3 to autko o zacięciu sportowym narażonym na wysokie temp. i w związku z tym musi mieć troszkę podniesiony ten próg po którym silnik nadaje się do remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez qbass » 1 wrz 2008, 22:45

tadeyro napisał(a):Po to jest ta kreska żeby jej nie przekraczać
Heh, wiem co mówię, gdyz znam kilka przypadków przegrzania silnika, pomimo tego, że wskaźnik stal na swoim miejscu (po prostu zbyt późno reaguje).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez tadeyro » 2 wrz 2008, 05:05

Dla pewności można zrobić pomiar ciśnień.
Wtedy powinno wyjść czy coś się uszkodziło w wyniku przegrzania.

EDIT:_________________________________

Gadałem z kumplem który kiedyś przegrzał seicento swojej matki gdy uczył się jeździć :D
2 razy zanim zdał na prawko doprowadził do stanu w którym para mu buchała spod maski (w seicento podobno niema podziałki temp. na desce rozdz.)
Autko było później sprawdzane i wszystko było ok.
Skoro więc w fiacie nic się nie stało to sądzę, że maździe tym bardziej nic nie będzie.
Aczkolwiek dla pewność tak jak pisałem można pomierzyć ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez loockas » 2 wrz 2008, 18:02

tadeyro napisał(a):w seicento podobno niema podziałki temp. na desce rozdz.)


nie ma <lol> nawet w wersji sporting <lol>

Mnie się też rzadko włącza wentylator. Wskazówka na wskaźniku jest zawsze za połową.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez tadeyro » 6 wrz 2008, 11:27

A tak trochę z innej beczki.
Co sie dzieje z silnikiem po przegrzaniu?
Uszczelka pod głowicą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Mr.M » 26 wrz 2008, 22:46

Wracam do tematu wykonałem z kolegą mały test

Moja mazda odpalona silnik pracował sobie normalnie ssanie potem spadł na normlne obroty jak sie zagrzał i lekko go gazowałem suktek wentylator włączył się dopiero po około 15 – 17 min i naprawde silnik aż parzył. Kolega mazda 323F GT (1.8) wentylatorek włączył sie po 8 – 10 min. Teraz mam pytanie do posiadaczy V6 u was po jakim czasie uruchamia się wentylator od chłodzenia silnika ?

Pozdrawiam.
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez Kalio » 15 lis 2008, 15:24

właśnie ja tez mam ten sam problem co Kolega, ja mam moją Mazde od Kwietnia, i ani raz ( chyba ze nie zauważyłem ) nie włącza mi sie wentylator, temperatura z jaka mi łapie i nie przekracza (jest "grubość wskazówki nad połowa ) jak sie przejadę i mam ta temperaturę, to jak dotknę silnik to jest gorący, nie testowałem wentylatora i nie wiem po ilu sie włącza. Wiec czekam na jakieś sensowne odpowiedzi co może być nie tak, lub czy wszystko porządku.
BURN RUBBER, NOT YOUR SOUL!
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:49
Posty: 30
Skąd: Dębica
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6 1992r

Postprzez Mrozu23 » 15 lis 2008, 15:32

Mr.M jak sie spotkamy nastepnym razem to mozemy przetestowac na mojej V-ce. Zobaczymy co sie stanie <lol> Albo jak masz jutro czas to mozemy sie gdzies styknac to sprawdzimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Cingular » 15 lis 2008, 15:38

u mnie też jest podobnie śilnik na wolnych musi pochodzić koło 15 minut i wtedy sie włączą wentylator a czy w korku sie włącza pewnie też tylko że go nie słychać a śilnik też jest taki gorący że parzy ale to jest normalne chyba od zawsze tak mam i w sienie ojca jest podobnie
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Bartek1986 » 15 lis 2008, 15:41

ale z czego wy robicie problem? a wiem chyba z tego, że w listopadzie nie ma 30 stopniowych upałów <lol>

jak się włącza i się nie przegrzewa to znaczy, że wszystko jest ok.
Kalio a Ty jak chcesz sobie sprawdzić to sobie odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje i go pogazuj trochę na postoju..
Ostatnio edytowano 15 lis 2008, 15:44 przez Bartek1986, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bartek1986 » 15 lis 2008, 15:42

ale z czego wy robicie problem? a wiem chyba z tego, że w listopadzie nie ma 30 stopniowych upałów <lol>

jak się włącza i się nie przegrzewa to znaczy, że wszystko jest ok.
Kalio a Ty jak chcesz sobie sprawdzić to sobie odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje i go pogazuj trochę na postoju..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Mrozu23 » 15 lis 2008, 16:11

Jestem tego samego zdania Bartek. Jesli wentylator wogole sie wlacza a wskazowka nie chyli sie ku czerwonemu polu to jest dobrze, a ze wlacza sie rzadko to widzocznie tak ma byc w tym silniku :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez yasko » 17 kwi 2009, 07:56

Witam
Mam wyciek z chłodnicy w miejscu łączenia plastikowego zbiorniczka i aluminiowej części chłodnicy. Klejenie pomogło zmniejszyć wyciek, preparat do uszczelniania układu chłodzenia pomógł na kilka dni, za to teraz wyciek jest już poważny.
Znalezienie używanej chłodnicy do 1.8 V6 jest bardzo trudne.
Stąd moje pytanie czy chłodnica od 1.6 będzie pasowała.
Szukajka nie odpowiedziała na to pytanie.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez benio » 17 kwi 2009, 08:39

3632353 masz tutaj nr gg. Ja kupiłem chłodnicę do mazdy za 350 złotych nową od nich i jest super. Nie opłaca sie kupować używki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 12:27
Posty: 57
Skąd: Rzeszów/Przeworsk
Auto: Mazda MX3 1993 poj.1.6 LPG

Postprzez yasko » 17 kwi 2009, 19:25

benio napisał(a):3632353 masz tutaj nr gg. Ja kupiłem chłodnicę do mazdy za 350 złotych nową od nich i jest super. Nie opłaca sie kupować używki.

Zakupiłem chłodnice w polecanym przez Ciebie miejscu http://netcs.com.pl/. Dowiedziałem się że wylot z chłodnicy jest nie z tej strony ale to nie powinno stanowić problemu. Dam zanć jak zamontuje.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323