wymiana oleju a zwiększone spalanie? – K8

Postprzez msobecki » 13 mar 2010, 13:26

Jakieś 3 tygodnie temu zmieniłem olej w silniku.
Wcześniej jeździłem na bodajże Castrolu 10w40 a teraz zachciało mnie się zmienić na olej z beczki niby też Castrol 5w30.
Od jakiś dwóch tygodni zauważyłem że wzrosło mi spalanie, wcześniej w mieście palił mi około 10l a teraz wyszło prawie 20 :| Tzn może inaczej, zwykle tankuje kolo 11 litrow (za 5 dych) i spokojnie przejeżdżałem do tej pory kolo 100km, teraz po takim samym tankowaniu przejeżdżam kolo 50-60 i świeci mi się rezerwa, podczas kiedy ostatnio jeszcze zapalała się przy 80.
Czy olej może mieć jakiś wpływ na spalanie? <co?>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 13 mar 2010, 14:10

zmieniles z 10w40 na 5w30?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez fazzi » 13 mar 2010, 16:14

msobecki napisał(a):Czy olej może mieć jakiś wpływ na spalanie?

Owszem może mieć, ale:
1. Raczej niewielki
2. Przy zmianie w tę stronę spalanie powinno zmaleć...
Przypadkiem w tym samym czasie musiała się przydarzyć jakaś inna awaria.
Ogólnie słuszna zmiana tylko trochę nie w czas. :) Olej 5W zdecydowanie bardziej przydałby Ci się w zimie. Ułatwia rozruch i zmniejsza zużycie silnika i paliwa. Z kolei na upalne lato i korki lepszy byłby moim zdaniem olej W40... W30 też oczywiście da radę ale W40 byłoby lepsze. Polecam wątek o olejach w dziale Eksploatacja.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez msobecki » 14 mar 2010, 05:29

Macie może jakieś przypuszczenia co to może być? Boje się ze jak pojadę do fachowca, to znowu powie mi ze tak musi być bo to takie auto ;p – Ostatnio jak pojechałem do warsztatu, mowie ze ubywa mi płynu chłodniczego, ze mam dziurawy jeden z węży, mechanik powiedział ze to nie możliwe bo by mi cały płyn wyleciał i ze ten samochód tak ma i ze nic na to nie poradzi – mówi, ze trzeba tylko dolewać płynu, jeździć i się nie przejmować <faja> obawiam się tylko ze z takim podejściem do sprawy długo już nie pohulam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez gavvel » 14 mar 2010, 11:46

niestety zmiana z 10w40 na 5w40 nie jest dobra decyzja, zauwazysz tez teraz zwiekszone spalanie oleju, moze byc slychac klepanie zaworow i tego typu historie;) nastepnym pazem zerknij do instrukcji jaki olej zaleca producent, generalnie ja nie widze zwiazku pomiedzy wymiana oleju a wzrostem spalania, to na padajaca sonde lambda moze wygladac
j. angielski – tłumaczenia, korepetycje, prace – kontakt PW
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 20:34
Posty: 317
Skąd: Opole/Poznań
Auto: Mx-3 1.6 B6D '96r.

Postprzez fazzi » 14 mar 2010, 12:37

msobecki tematów o zwiększonym spalaniu jest trochę na forum. Możliwości też dużo – poszukaj. Sonda lambda też może być przyczyną ale również wiele innych.
gavvel skąd wiesz? Zmieniałeś? Jak napisałem wyżej – poczytaj o olejach w 'eksploatacji'. Co więcej, instrukcja do MX3 zaleca w niskich temp. olej 5W30. Żeby było ciekawiej, zaleca też wymiany oleju co 10.000km lub 6(!) miesięcy. Przyczyny klepania zaworów to zazwyczaj:
1. Syf zatykający przepływ HLA – w silnikach długo jeżdżących na najtańszych, mineralnych olejach.
2. Niskie ciśnienie oleju – do wymiany zaworek przy pompie
3. Sprężynki pomiędzy zębatkami wałków rozrządu
4. Hydronapinacz wałka rozrządu – droga część i nie zawsze wymieniana razem z rozrządem
Poza tym w temperaturze roboczej większość olejów ma podobną gęstość. Jeszcze raz polecam wątek o olejach :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez adidom » 14 mar 2010, 22:03

Co do spalania to sprawdź sondy lambda są dwie. Filtr powietrza w jakim jest stanie? Przepływka sprawna? Sprawdzałeś błędy?
Jak nie wiesz jak się sprawdza błędy to podaje link jak to zrobić:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Suloo » 15 mar 2010, 04:19

tez bym obstawial lambde.pierwsza od silnika.druga sprawdza dzialanie kata i nie ma wplywu na sklad mieszanki.nie zauwazyles zuzycia oleju po tej wymianie??sprawdz tez podlaczenie lambdy,moze cos ten fachowiec zepsul.sprawdz kody bledow ecu(na forum znajdziesz jak to zrobic dioda).i zmien fachowca.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez msobecki » 15 mar 2010, 08:05

zużycia oleju nie zauważyłem, powiedziałbym nawet ze jest wręcz przeciwnie ;–) mam w ogóle silnik który nie należy do najszczelniejszych a dopiero wczoraj dolałem pierwszy raz od wymiany (wymiana coś na początku lutego) 100ml żeby uzupełnić braki. Czy oprócz zczytania błędów można jakoś inaczej sprawdzić lambde, np woltomierzem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 15 mar 2010, 10:49

Woltomierz jest za wolny zeby sprawdzac lambde podlaczona do samochodu (za szybko bedzie 0-1 latalo), teoretycznie mozesz sprobowac tej metody: http://www.youtube.com/watch?v=1mb4VmDd0ao tyle tylko ze zamiast AFR'a podlaczasz wlasnie miernik – ale to wymaga wyciagniecia sondy z auta – pozdr.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Suloo » 15 mar 2010, 13:41

wychylowym powinien dac rade.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez adidom » 15 mar 2010, 17:39

W silniku K8 czyli V6 są dwie sondy lambda na kolektorach, jedna z lewej strony, a druga z prawej. U mnie czyli w wersji przed liftowej nie ma sondy na katalizatorze. Obie sondy mają wpływ na spalanie. Wiem bo obie wymieniałem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez msobecki » 16 mar 2010, 08:26

Czyli powiadasz, że do każdego rzędu cylindrów masz osobną sondę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez adidom » 16 mar 2010, 17:56

Tak dokładnie tak jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez msobecki » 17 mar 2010, 18:37

zrobiłem dziś odczyt błędów
Na KOEO mam bledy numer 15,17 i 25
na KOER wyszły numerki 17 i 15
Te wszystkie numerki wyświetlało w kółko, końca nie było widać, tak powinno być?

Po kasowaniu błędów i uruchomieniu silnika na 5 minut w celu rozgrzania, na KOER i KOEO wyszedł tylko numer 25

Rzeczywiście jeden z numerków wskazuje na lambdę :(
kolejne na "Układ sprzężenia zwrotnego" <co?> co to w ogóle? Następny błąd "Elektrozawór regulacji ciśnienia" jakieś egzotyczne usterki mam <czarodziej>

Czyli definitywnie lambda do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 17 mar 2010, 20:30

25 blad to jest od regulatora cisnienia paliwa –> w 1.6 to taki grzybek przy listwie z wtryskami :D
15 – Lambda
17 – wg manuala to moze byc cisnienie paliwa, cieknacy uklad paliwowy??, zapłon albo po prostu nieszczelny uklad dolotowy :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez msobecki » 17 mar 2010, 21:01

25 – a w 1.8 v6 to co to ? ;p
Cieknący układ paliwowy hmm to by było prawdopodobne dość i by tłumaczyło czemu tak szybko rezerwa się zapala ;p
sczytam jutro raz jeszcze błędy zobaczymy co wyjdzie po przejechaniu jakiegoś większego dystansu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 17 mar 2010, 22:55

25 w 1.8 to samo – tez reg. cisnienia paliwa – sprawdz połączenia – czy wężyki sie gdzies nie poluzowaly itp itd... kurcze :) mnie niebawem tez czeka wielke zczytywanie bledow – bede wielce niepocieszony jak cos podobnego u mnie wyjdzie :S
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez msobecki » 17 mar 2010, 23:08

przeraża mnie ta cala sprawa z tym ciśnieniem paliwa, mam pod maską takie kłębki różnych kabli ze nawet nie wiem w co ręce włożyć... może lepiej na dobry początek pójdę poczytać manuala ;P

ten regulator ciśnienia paliwa, mieści się gdzieś koło baku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 18 mar 2010, 00:38

Regulator Cisnienia paliwa – to taki "grzybek" Przyczepiony do listwy z wtryskami... poszukam na necie zdjecia i Ci dam linka :)

wydaje mi sie kolego ze dobry rysunek wrzucam (nie wiem dokladnie jak K8 wyglada ale chyba tak: http://mikroplan.com.pl/robert/millenia_s_vacuum2.jpg) na tym obrazku to czego szukasz nazywa sie "PRESSURE REGULATOR" pozdr. :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323