Za wysokie obroty w stosunku do prędkości – 1,8 V6

Postprzez sivy97 » 23 lut 2010, 00:05

Witam,
mój dobry znajomy "okazyjnie" kupił MX-3 1,8 z 1992r; samochód wyjątkowo zadbany, ale ma jeden poważny problem.
Otóż na piątym biegu
przy prędkości 50 km/h jest ok 2500 obr/min,
przy prędkości 100 km/h jest ok 5000 obr/min,
przy prędkości 130-140 km/h zaczyna się czerwona skala obrotomierza, czyli prędkość maksymalna :)

Skrzynia i silnik chodzi precyzyjnie, a jedyny sensowny powód tej awarii to wymieniona i źle dobrana skrzynia biegów – przynajmniej mi laikowi tylko to do głowy przychodzi.
Sprzęgło jest w idealne, nic nie ślizga. Po prostu jadąc na piątce jedzie się tak naprawdę na trójce, a dwójka jest silna jak jedynka. Samochód ma pięć biegów tylko "za niskie":(
Proszę koledzy doradźcie co może być przyczyną, jeśli to właśnie skrzynia to jaki model (oznaczenie) skrzyni należy kupić aby wszystko stanowiło komplet.
Z góry wielkie dzięki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez fazzi » 23 lut 2010, 12:35

A czy sprawdziłeś czy faktycznie silnik osiąga tę prędkość obrotową?
Możliwe, że ktoś wymieniał zegary i wsadził od wersji 1,6. Wtedy obrotomierz dostaje o 1/3 więcej impulsów i mylnie podaje obroty. Zobacz czy jak depniesz do odcinki na którymś z biegów, czy obroty nie wyjdą poza skalę. Jesli tak to na bank zegary. Swoją drogą to niezły szpan :P
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez sivy97 » 23 lut 2010, 13:29

.... tiaaaa niezły szpan – jedziemy na trasie 5000 obr/ min silnik prawie na pełnej mocy, piaty bieg, a tu nas TIR wyprzedza :((
Odcina przy ok 7500 obr/min!!

Na co dzień jeżdżę Xedos 6 KF V6 i z całą pewnością twierdze że MX-3 z podobnym silnikiem pracuje na dużo wyższych obrotach w stosunku do prędkości – mniej więcej 2000 obrotów wyżej co widać, słychać i czuć.
Samochód jest z Niemiec, miał go młody gość który przeraził się spalaniem (12- 15 litrów/ 100) co mnie nie dziwi, gdyż wczoraj pokonałem tym samochodem 200 km średnia prędkość 70 – 75 km/h, (ok 4000 obr/min) szybciej nie było sensu. To tak jakbym miał max 3 bieg. Nie mam zielonego pojęcia co to – po telefonie do sprzedającego oświadczył że może jakiś czujnik czy coś. Ale co ma piernik do wiatraka! Cena była bardzo ok więc z kolegą problem wzięliśmy na siebie :))
Mam jeszcze pytanie w którym miejscu można odczytać tym (rodzaj) skrzyni biegów ? Może faktycznie to nie skrzynia, może jakieś trybiki "Helmut" poprzestawiał ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez Gared » 23 lut 2010, 22:59

Z tego co wiem, to skrzynia do K8 jest najkrótszą spośród skrzyń do silników serii K i bardzo bym się zdziwił gdyby tam inna skrzynia siedziała. Na piątym biegu, przy około 60kmh powinieneś mieć 2k rpm. Przy jakich obrotach zaczyna się czerwone pole na obrotomierzu? Po dźwięku silnika słychać, że się kręci wysoko? Prędkość maksymalna 140 – 150kmh odpowiada mniej więcej temu co jest w stanie na tym biegu pojechać mx-3 v6
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Suloo » 24 lut 2010, 00:10

na 5 biegu obroty powinny isc mniej wiecej rowno z predkoscia(wskazowki).co do skrzyni to wrzuc chociaz jakies fotki pogladowe obudowy,moze ktos z osob co bardziej znaja temat zobaczy cos dziwnego
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez sivy97 » 24 lut 2010, 11:37

Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się przy 6500 rpm, "rozpędzając" się do prędkości max ok 140km/h – zamyka się licznik obrotomierza. Autko jest tuż przed wymianą paska rozrządu więc strach go kręcić tak wysoko.
Samochód stał całą noc, rano go odpalamy, a tu żadnego dymka nawet po ostrym przygazowaniu :)– żeby moja KF-ka tak miała – rocznik 99.
Co ciekawe w MX-3 cały wydech począwszy od kolektorów wydechowych to rura z kwasówki 2 cale
Może u sąsiadów jakieś wyścigi robili do 100km/h, czy coś w tym stylu ??
Zaraz jadę do kumpla porobię parę fotek skrzyni biegów.
Pozdrawiam Koledzy i dziękuję za pomoc, bo jak nie Wy to kto nam rozjaśni zagadkowy problem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez Suloo » 24 lut 2010, 13:19

a w v6 czerwone nie zaczyna sie przypadkiem od 7tys??6,5 to ja mam u siebie w 1,6
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez sivy97 » 24 lut 2010, 18:30

Z kumplem daliśmy ciała :( Po prostu licznik zawyża o 2000 obrotów/min, a zmiana układu wydechowego powoduje niesamowity ryk.
Po zmianie paska rozrządu auto wkręca się do przeszło 10 000 obr/ min co jest trochę niemożliwe !!!! Wielkie dzięki za pomoc, a nam zostaje koniecznie wymiana tłumika końcowego – tak jeździć nie można.
Czyli zamykam temat, jeszcze raz dziękując za pomoc.
Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 20:51 przez sivy97, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez fazzi » 24 lut 2010, 20:14

sivy97 napisał(a):Po zmianie paska rozrządu auto wkręca się do przeszło 10 000 obr/ min co jest trochę niemozliwe

Tak jak pisałem – MASZ ZEGARY Z WERSJI 1.6 !!
:)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323