mój dobry znajomy "okazyjnie" kupił MX-3 1,8 z 1992r; samochód wyjątkowo zadbany, ale ma jeden poważny problem.
Otóż na piątym biegu
przy prędkości 50 km/h jest ok 2500 obr/min,
przy prędkości 100 km/h jest ok 5000 obr/min,
przy prędkości 130-140 km/h zaczyna się czerwona skala obrotomierza, czyli prędkość maksymalna
Skrzynia i silnik chodzi precyzyjnie, a jedyny sensowny powód tej awarii to wymieniona i źle dobrana skrzynia biegów – przynajmniej mi laikowi tylko to do głowy przychodzi.
Sprzęgło jest w idealne, nic nie ślizga. Po prostu jadąc na piątce jedzie się tak naprawdę na trójce, a dwójka jest silna jak jedynka. Samochód ma pięć biegów tylko "za niskie":(
Proszę koledzy doradźcie co może być przyczyną, jeśli to właśnie skrzynia to jaki model (oznaczenie) skrzyni należy kupić aby wszystko stanowiło komplet.
Z góry wielkie dzięki.