Strona 1 z 18
Gasnący silnik (MX-3 EC K8)

Napisane:
9 gru 2003, 13:12
przez marek
Proszę o pomoc, mam ostatnio jeden kłopot. Mianowicie silnik zapala normalnie, jeżdżę np 100km i nic, zero objawów, a potem nagle gaśnie, czasem zdąży zpowrotem zaskoczyć, a dziś zgasł i nie mogłem zapalić. a po pół godzinie silnik zapalił jakby się nic nie stało i pojechałem do domu ok 10 km.
Filtry paliwa nowe, przewody WN i świece 2000km
Czasem np podczas jazdy przy niższych obrotach (do 3000) silnik przerywa...
Dziś jak mi zgasł to obroty nie spadły do 0 od razu, a zdarzyło mi się chyba dwa razy że spadły do 0 po zgaśnięciu mimo hamowania silnikiem...
Proszę o pomoc!!!
Aha, silnik jest tylko na benzynę i leje na BP 95-okt
ODP

Napisane:
9 gru 2003, 13:48
przez HERCIK
Witam
Podejrzewam ze padl ci modol zaplonowy sprawdz kilka tematow wczesniej bylo cos na ten temat pisane
Pozdrawiam

Napisane:
9 gru 2003, 17:17
przez marek
Samchód padł już definitywnie...
Brak iskry gdy kręcę rozrusznikiem
Moduł zapłonowy czy rozdzielacz zapłonu?
odp

Napisane:
9 gru 2003, 17:21
przez HERCIK
MODOL ZAPLONOWY

Napisane:
9 gru 2003, 17:30
przez zbyniu
Czyli tak jak powiedziałem w temacie "spadek obrotów w czasie jazdy" nastała plaga padania modulu zapłonowego w tych rocznikach .
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.

Napisane:
9 gru 2003, 22:38
przez newbie
zbyniu napisał(a):Czyli tak jak powiedziałem w temacie "spadek obrotów w czasie jazdy" nastała plaga padania modulu zapłonowego w tych rocznikach .
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.
A jak Kolega ożywia "moduł" jak uszkodzony jest nadajnik impulsów
Co do S1 wczoraj widziałem w Cronosie takie "ożywienie" że na wstępie mało nie wytarzałem się ze śmiechu, a potem zacząłem podziwiać pomysłowość niektórych "miszczów".
Gość przykołował tym Cronosem (kupionym wg jego relacji 3 tygonie wcześniej) po to żeby zobaczyć jak wygląda cewka zapłonowa. Jak usłyszał, że jest w aparacie jakoś nie mógł uwierzyć. Nie chciało mi się otwierać EPC, więc mówię mu: chodźmy, rzucę soczewą pod maskę.
Hood up i moim oczom ukazał się widok: cewka (ogromna i srebrna od kredensa lub w najlepszym razie poloneza) przyśrubowana do takiego ucha przy głowicy (do unoszenia silnika)...podłączenia + i – cewki oczywiście nakrętkami

...z cewki wychodzi przewód WN i przez otwór WYWIERCONY w aparacie wchodzi do kopułki...ZGROZA
Fajnie jest, bo się zaoszczędziło kupę kasy na właściwą naprawę, ale co będzie jak ta sztukateria zawiedzie w najmniej spodziewanym momencie?!

Napisane:
9 gru 2003, 22:44
przez newbie
marek napisał(a):Samchód padł już definitywnie...
Brak iskry gdy kręcę rozrusznikiem
Moduł zapłonowy czy rozdzielacz zapłonu?
W rozdzielaczu jest:
1. cewka
2. nadajnik(i) impulsów
3. koncówka mocy
Trzeba zdiagnozować co umarło...od tego wszak zależy dalsza naprawa.

Napisane:
10 gru 2003, 15:31
przez Długi
Paść mogł i moduł i cewka posiłkując się Proboszczem (taki ford), znalazłem że przy takich objawach w R4 należy wymienić moduł a V6 moduł i cewkę i don't know why??
Model: Probe '93/'94 with 2.5L 24V or 2.0L 16V engine
Markets: All
Subject: Difficult hot start and/or stalling after hot soak
Summary
Should a customer express concern over difficulty starting the engine after a hot soak, it is possible that there is a break in the distributor stator to coil circuit. To rectify the concern for 2.5L variants, install a new stator assembly and ignition coil and for 2.0L variants, install a new stator assembly.
pozdrawiam

Napisane:
11 gru 2003, 21:44
przez niqs
swego czasu Michal mial problem z WN w Madzi.
Gosciu w ASO straszyl ze to moze byc modul...ponoc ma to kosztowac 4.000 pln...? O zgrozo! @-Tech powiedz ze to nieprawda, zeby na Marek nie "zszedl"

Napisane:
12 gru 2003, 01:12
przez marek
Chwilowo byłem nieobecny bo mi ciężarówka zerwała kabel telefoniczny

i nie miałem neta...
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300

)
Wtedy faktycznie "zejde"

(dzięki niqs za współczucie –

)
A w łodzi nia ma " używek"

Napisane:
12 gru 2003, 07:34
przez newbie
marek napisał(a):Chwilowo byłem nieobecny bo mi ciężarówka zerwała kabel telefoniczny

i nie miałem neta...
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300

)
Wtedy faktycznie "zejde"

(dzięki niqs za współczucie –

)
A w łodzi nia ma " używek"
Witam, sprawdzenie ohmomierzem cewki może daje pogląd o jej statycznych parametrach...dynamicznie możesz ją przebadać oscyloskopem.
Co do tych rezystancji...musisz wziąć jeszcze pod uwagę rezystancję przewodów pomiarowych (jeśli jakiś niezbyt dokładny miernik i przewody za złotówkę to tak właśnie będzie).
Cewka może mieć dobre parametry statyczne i też może nie działać właściwie...przebicie wewnątrz lub na zewnątrz...to już trudniej ustalić empirycznie.
Powodzenia

Napisane:
13 gru 2003, 12:52
przez marek
Przewody pomiarowe w moim mierniku dają 0,05Oma i nie kosztowały złotówki
Jeżeli są złe parametry statyczne to cewka nie będzie w stanie wzbudzić wysokiego napięcia na kable WN, a jeszcze po drodze jest bezstykowy rozdzielacz, więc tam też jest bewna strata, a jeszcze się okazało że poprzedni właściciel "reanimował" już cewkę
No i też okazało się że mam szczęście: mam aparat z wymiennymi częściami

więc nie będzie to 3500
Pozdrawiam
Niemogę odpalic, rozrusznik kreci, brak iskry.

Napisane:
29 cze 2007, 19:08
przez simin00
mam problem raptownie zrobil mi sie problem z odpaleniem mazdy zachowuje sie tak jak by nie bylo benzyny a jest 20L rozrusznik kreci lecz nie pali. Mechanik sprawdzil czy jest iskra lecz nie ma wiec co to moze byc???

Napisane:
29 cze 2007, 20:24
przez majes
jak nie ma iskry to raczej aparat zaplonowy.ceweczka lub modulik

Napisane:
29 cze 2007, 22:01
przez marakus
Na forum jesteś od pół roku i nadal nie potrafisz poprawnie nazwać tematu. Używasz CapsLocka temacie. Przeczytaj regulamin tego działu. Jeśli nie poprawisz, to za 24h będzie KOSZ.

Napisane:
30 cze 2007, 08:06
przez simin00
dzieki majes za odpiowiedz, miales tez taki klopot bo moj koleszka tez ma mx3 i ma podobnie jak ja tylko ze jemu odpala po jakims czasie

Napisane:
30 cze 2007, 12:57
przez majes
mialem, wymienilem aparat i odpalal.Tylko ze wymienilem na uzywany i czasami sie zamuli na niskich obrotach, ale jezdzi.

Napisane:
30 cze 2007, 12:58
przez majes
a co masz w samochodzie zrobione ze ma 148 koni??

Napisane:
30 cze 2007, 13:20
przez marakus
Poprawiłem Ci ten temat. Skoro byłeś u mechanika i dostałeś diagnozę, to umieść ją w temacie. W temacie opcjonalnym umieść zawsze model auta, mimo, że jest w Twoim podpisie. Jak ktoś będzie miał podobny kłopot, to łatwo znajdzie odnośnik dotyczący jego modelu. Tobie też radzę użyć opcji SZUKAJ, bo na ten temat jest sporo wątków.

Napisane:
30 cze 2007, 13:40
przez marek
pozostaje jeszcze oczywiście taka banalna rzecz do sprawdzenia jak bezpiecznik główny silnika, ale i tak obstawiam moduł/cewkę. Wymień na nowe bedzeisz miał z głowy na zawsze używka może paść w każdej chwili – bo z tego co widze to jest standard przy przebiegu ok 200kkm