Strona 1 z 1

Zawór EGR błędy

PostNapisane: 13 sty 2010, 16:14
przez maris801801
Witam ponownie. Dzis sprawdzilem sobie bledy komputera. Wykazal mi blad 9, 15 i 16. Wg strony kod 16 to czujnik EGR (Zawur ukladu recyrkulacji gazow wydechowych lub obwod ukladu). Czy ten czujnik moze powodowac wieksze zuzycie paliwa?? Co sie stanie jesli nie wyremontuje go?
I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem ;)??

PostNapisane: 13 sty 2010, 17:53
przez madejek86
maris801801 napisał(a):I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem

Błąd nr 9 to czujnik temperatury silnika ,jeżeli po wymianie dalej wyskakuje Ci błąd to zrób reset kompa i sprawdz jeszcze raz.
EGR jest odpowiedzialny w głównej mierze za to ,aby zapewnić właściwy skład spalin .Więc raczej do zużycia benzyny to on nic niema ,chyba,że się mylę.Pozdr

Jak go nie "wyremontujesz" to będziesz bardziej zatruwał powietrze,przez co staniesz sie mniej ekologiczny :P

PostNapisane: 13 sty 2010, 20:53
przez maris801801
A czy bez naprawy EGR, auto przejdzie mi przeglad?;d

PostNapisane: 13 sty 2010, 21:26
przez madejek86
Jak zmieścisz się z przedziale analizy spalin to pewnie tak :P
Pojedż na przegląd tam gdzie nie sprawdzają spalin.Poczytaj sobie na forum chyba vectry co drugi koleś wywala ten czujnik i przeglądy jakoś przechodzą.Pozdr

PostNapisane: 14 sty 2010, 09:50
przez fazzi
maris801801 z tego co pamiętam zawór EGR powinien pracować tak, że przy małych obrotach jest zamknięty (spaliny nie wracają do silnika), a przy wyższych się otwiera (spalasz powtórnie część spalin).
Pytanie w jakiej pozycji jest Twój zawór. Jeśli jest zamknięty to w zasadzie niczym to nie grozi poza tym, że przy wyższych obrotach wydmuchujesz więcej CO2. Przy sprawnym aucie i kat. nie powinno być z tym problemów na przeglądzie.
W przypadku kiedy jest otwarty to sprawa jest już mniej kolorowa bo mogą pojawiać się cuda na wolnych obrotach. Będziesz miał problemy żeby je ustawić a co za tym idzie zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Tyle, że nie znam konstrukcji zaworu i nie ma pojęcia który przypadek jest możliwy :)

PostNapisane: 14 sty 2010, 11:02
przez Jacol
Ludzie co wy piszecie :P

Zawór EGR:
Jest po to żeby autko spełniło normy EURO ileśtam :P
Działa tak że: podczas biegu jałowego jest on otwarty, wpuszcza wtedy spaliny do komór spalania w celu ich ponownego "przetworzenia", co zmniejsza emisję CO2.
Po naciśnięciu pedału gazu SPRAWNY zawór EGR zostaje zamknięty... otwiera się tylko na jałowym :)

Jeżeli wyskakuje Ci bład zaworu EGR, to raczej nie jest on uszkodzony mechanicznie, tylko uszkodzona jest jego solenoida, lub układ elektryczny nią sterujący.

Pozdrawiam, Jacol

EDIT: Na forum piszmy wtedy kiedy czegoś jesteśmy pewni, nie wprowadzajmy w błąd :) Bo wtedy pojawiają się mity typu... Zaślepiłem zawór EGR, zyskałem 10KM :) Może byc to prawda, wtedy i tylko wtedy kiedy miało się ten zawór uszkodzony, i cały czas był otwarty.... tyle że "przyrost mocy" to tylko powrót do mocy właściwej samochodu, i na pewno nie są to wartości około 10KM :P
A taki dodatek do tematu dałem :P

PostNapisane: 14 sty 2010, 13:41
przez madejek86
hah Kolego JACOL pisałem,że nie jestem pewien dokładnie ,kiedyś czytałem na innym forum ,że ludzie go wywalają(zaślepiają) i mają potem problem z emisją CO2 :P
Tu wyczerpująca informacja na temat EGR ,tak dla jasności :P
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

PostNapisane: 14 sty 2010, 14:18
przez lesiux
też mam ten błąd, zaślepiłem EGR i jeżdżę, poza czystszą przepustnicą i kolektorem dolotowym nie widzę żadnych zmian :) spalin nie miałem badanych.

Re: Zawor EGR

PostNapisane: 23 lut 2010, 10:52
przez PunkRock1986
Bardzo proszę o fotkę mx3 V6 z miejscem w którym jest ten zawór umieszczony. Tylko proszę o zdjęcie nie schemat bo po schemacie nie mogę go zlokalizować. Komputer wywala mi błąd od tego zaworu i chciałbym się go pozbyć.


GDZIE JEST EGR ? Proszę o szybką podpowiedź i pomoc w jego lokalizacji <co?>

Roboczy

PostNapisane: 13 sie 2013, 19:29
przez D4NI3L
Mam pytanie gdzie znajduje się EGR w 1.6 DOHC?

Odp: Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

PostNapisane: 13 sie 2013, 22:54
przez adis555
Jaka część cię interesuje? Przecież to cały układ.

From Tapatalk by L9

PostNapisane: 14 sie 2013, 15:50
przez D4NI3L
Obecnie mam zaślepione EGR 5 groszówką chciałbym wyciągnąć 5 gr i sprawdzić czy szarpanie ma coś z tym do czynienia...

Odp: Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

PostNapisane: 14 sie 2013, 16:53
przez adis555
Jak podniesiesz maskę z kolektora wydechowego po prawej stronie będzie wychodziła metalowa rurka idącą do kolektora dolotowego za silnikiem. Za pewne 5 groszy jest włożone jako podkładowe na wyjściu lub wejściu tej rurki.

From Tapatalk by L9

PostNapisane: 14 sie 2013, 21:02
przez D4NI3L
ok dzieki ;)

ostanio auto moje straciło na mocy i poszarpuje :/ dopiero powyżej 3 tys jakoś normalnie jedzie :(

komputer bez błędów
świece wymienione
kable WN wymienione 2 lata temu na JPN
palec w aparacie wymieniony
kopułka – styki wyczysciłem

ale co dalej...