Pytanie o producentów paska rozrządu do silnika K8 (motor be

Czesc,
nie znam sie w ogole na mechanice samochodowej, a obecny samochod jest moim pierwszym, wiec caly czas sie ucze i dowiaduje czegos nowego. Doszedlem do tego, ze wazna rzecza jest stan paska rozrządu, wiec zważywszy na fakt, ze mam wóz od pazdziernika, ma on przejechane ok.170 tys. i nie mam pojecia kiedy byla ostatnia wymiana paska, postanowilem go wymienic.
Na szybko obdzwonilem 2 miejsca i na razie mam do wyboru pasek JC za 116 zl lub Boscha za 140. Chcialem Was zapytac, czy warto doplacac, ale po przejrzeniu archiwum forum i spotkaniu sie z opiniami na temat produktow JC sam sobie odpowiedzialem na to pytanie... Rozumiem, ze warto?
Z tego co wyczytalem na forum, JC to jakis dystrybutor, ale koles ze sklepu na pytanie o producenta odpowiedzial wlasnie JC i ze ten pasek jest japoński, wiec jak to z nimi jest?
Niestety wyczytalem tez, ze razem z paskiem powinno sie wymienic rolki – czy to naprawde konieczne? Czy podczas wymiany paska mozna latwo sprawdzic stan tych rolek?
A teraz druga czesc – doczytalem sie o bezkolizyjnosci silnika. Czy to oznacza, ze po zerwaniu paska rozrzadu w silnikach V6 moge liczyc na to, ze takie zdarzenie skonczy sie tylko wymiana paska, a z silnikiem bedzie wszystko OK, czy jednak bedzie totalna [tiiit] i $$$ pójdą sie walic?
Aha, ile powinna kosztowac wymiana samego paska w silniku mojej Mazdy?
nie znam sie w ogole na mechanice samochodowej, a obecny samochod jest moim pierwszym, wiec caly czas sie ucze i dowiaduje czegos nowego. Doszedlem do tego, ze wazna rzecza jest stan paska rozrządu, wiec zważywszy na fakt, ze mam wóz od pazdziernika, ma on przejechane ok.170 tys. i nie mam pojecia kiedy byla ostatnia wymiana paska, postanowilem go wymienic.
Na szybko obdzwonilem 2 miejsca i na razie mam do wyboru pasek JC za 116 zl lub Boscha za 140. Chcialem Was zapytac, czy warto doplacac, ale po przejrzeniu archiwum forum i spotkaniu sie z opiniami na temat produktow JC sam sobie odpowiedzialem na to pytanie... Rozumiem, ze warto?
Z tego co wyczytalem na forum, JC to jakis dystrybutor, ale koles ze sklepu na pytanie o producenta odpowiedzial wlasnie JC i ze ten pasek jest japoński, wiec jak to z nimi jest?
Niestety wyczytalem tez, ze razem z paskiem powinno sie wymienic rolki – czy to naprawde konieczne? Czy podczas wymiany paska mozna latwo sprawdzic stan tych rolek?
A teraz druga czesc – doczytalem sie o bezkolizyjnosci silnika. Czy to oznacza, ze po zerwaniu paska rozrzadu w silnikach V6 moge liczyc na to, ze takie zdarzenie skonczy sie tylko wymiana paska, a z silnikiem bedzie wszystko OK, czy jednak bedzie totalna [tiiit] i $$$ pójdą sie walic?
Aha, ile powinna kosztowac wymiana samego paska w silniku mojej Mazdy?