Strona 1 z 1

Strasznie wysokie obroty

PostNapisane: 19 gru 2009, 22:15
przez mysiaczek19
Witam,
zakładam nowy post ponieważ nie znalazłam postu który odpowiadałby moim problemom.
Mój problem polega na tym, ze moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku ma ok 1,5 tys obrotów na min, i nie martwiłabym się tym szczególnie, gdyby nie to, że w czasie nagrzewania obroty potrafią podnieść się do 3,0 tys obrotów na min i po nagrzaniu się silnika do temperatury pracy nie spadają poniżej 2,0 tys .
Nie mam pojęcia co to może być a co gorsze jest to zagadka dla wielu mechaników, którzy nie potrafią mi pomóc.

PostNapisane: 20 gru 2009, 01:50
przez fazzi
mysiaczek19 napisał(a):w czasie nagrzewania obroty potrafią podnieść się do 3,0 tys

same czy w czasie jazdy?
Problemów może być kilka:
silniczek krokowy, TPS, źle wyregulowany zapłon i wolne obroty. To na sam początek
Co ci mechanicy robili/sprawdzali?

PostNapisane: 20 gru 2009, 02:12
przez mysiaczek19
Obroty podnoszą się same w czasie jazdy(chodzi o bieg jałowy)
Zapłon chyba nie był regulowany.
czy te obroty mogą być spowodowane innym czujnikiem np. temperatury. bo miałam tej samej firmy tylko inny symbol a teraz mi gość w sklepie dał inny i powiedział, że ten jest wg katalogu.
Co do tego TPS nie wiem co to jest :) czy możesz mi to jaśniej napisać?
też myślałam o tym, że to jest silniczek krokowy ale po odcięciu wtyczki obroty spadają i auto się dławi.
Co do mechaników to już sama nie wiem bo tyle tego było tak mniej więcej to sprawdzali mi : przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, podejrzewają czujnik temperatury ale w sumie nie wiem teraz jak to jest bo wstawili mi nowy.
Próbowano mi skręcić obroty ale na min. na ciepłym silniku nie chce odpalać wiec musieli mi podnieść do takiego stanu jaki jest:(

PostNapisane: 20 gru 2009, 11:06
przez r4d3oN
ja w swojej mialem od 4 do 5 tysiecy podczas jazdy nie wiedzialem co sie dzieje silnik malo sie nie zagotowal zaptrzymalem sie zgasilem wysiadlem i podciagnelem pedal gazu do gory okazalo sie ze linka sie przyblokowala od gazu

PostNapisane: 20 gru 2009, 11:43
przez mysiaczek19
Linka nie wchodzi w rachubę, miałam to już kiedyś więc wiem jak to wygląda, ale dziękuję.

PostNapisane: 20 gru 2009, 11:55
przez ricardo881
siema mialem to samo kiedys w mazdzie mx 1.6 jak odpalilem raz to obroty mialem na ssaniu 3 tys i jak sie rozgrzal to byly 1100 do wymiany byl termostat ktory sie zawieszal i nie otwieral ja bym na twoim miejscu go wymienil i sprawdzil podejzewam ze to to u mnie bylo to samo koszt do mojej 1.6 chyba z 15 zl nie szkodzi wymienic groszowe sprawy a moze to jednak to pozdro :)

PostNapisane: 20 gru 2009, 14:49
przez mysiaczek19
Tylko ze moja mazda jak odpala ma 1,5 tys obrotów, dopiero w czasie jazdy na biegu jałowym jej się podnoszą do 3,0 tys. a termostat wymieniłam jakieś 2 miesiące temu więc na pewno jest ok. z resztą temperatura w aucie jest ok. wiec to nie termostat. ale dziękuję

PostNapisane: 20 gru 2009, 16:55
przez bartek_wwa
wiesz co mi tez cos takiego sie stalo pomoglo prawidlowe ustawienie zaplonu

PostNapisane: 20 gru 2009, 23:11
przez ricardo881
o to juz nie wiem sam chcialem pomuc ale widze ze ciezki temat

PostNapisane: 20 gru 2009, 23:46
przez iceman150
Koledzy to może ja się podłacze do tematu aby nie tworzyć nowych.
Mianowicie odpalam autko na benzynie i obroty ponoszą się stopniowo do 3tys. w ciągu zaledwie paru sekund. przy 3 tys. sam mi przeskakuje na gaz i wtedy obroty spadają na prawidłowe 1,5-1,7 obrotów.
Po rozgrzaniu jak przełącze spowrotem na benzyne to jest 750 obrotów a po dodaniu gazu troszkę się wieszają (wiem że ten objaw akurat może być winą brudnego krokowca). z tym że na gazie obroty mi się tak nie wieszają.
Ma ktoś jakiś pomysł? Komputer? może regulacja?

PostNapisane: 21 gru 2009, 02:02
przez klicek
u mnie podobnie, jak odpale mega zimny silnik obroty podnosza sie do 1200 obrotow ale po 2 sekundach opadaja do 800, pytanie czy to normalne?

PostNapisane: 21 gru 2009, 21:36
przez r4d3oN
u mnie to samo jest jak zimny silnik to 1,5 tysia jest ale jak sie troche ogrzeje to spada do 800 wiec to chyba normalne, a jak juz przeskoczy na gaz i lekko wscisne pedal to najpierw troche do dołu poleca a za chwile do gory dzieje sie tak tylko na zimnym pozniej jest ok

PostNapisane: 21 gru 2009, 22:43
przez chocisz
mysiaczek19

Po pierwsze wiekrzosc mechanikow nie zna sie na naszych cudenkach :) ja bym na twoim miejscu sprawdzil bym po pierwsze bledy kompa!! jest tu opisane dokladnie jak samemu to robic! po drugie pobawil sie regulacja TPS to wlasnie jest czujnik poloenia przepustnicy a potem pokrecil ta sruba w przepustnicy (zapomnialem jak sie nazywa) ale wszystko w trybie serwisowym!!!!! wpisz w wyszukiwarce TPS i jest opisane wszystko jak wyregulowac.. trzeba sie tylko zapopatrzyc w szczelinomierz ja go kupilem za pare zlotych...

PostNapisane: 22 gru 2009, 22:50
przez mysiaczek19
Witam,
już wiem gdzie był problem, że auto zachowywało się tak a nie inaczej. Przyczyną był padnięty czujnik temperatury (ten z zieloną końcówką). po jego wymianie auta chodzi jak ta lala :))