Witam,
zakładam nowy post ponieważ nie znalazłam postu który odpowiadałby moim problemom.
Mój problem polega na tym, ze moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku ma ok 1,5 tys obrotów na min, i nie martwiłabym się tym szczególnie, gdyby nie to, że w czasie nagrzewania obroty potrafią podnieść się do 3,0 tys obrotów na min i po nagrzaniu się silnika do temperatury pracy nie spadają poniżej 2,0 tys .
Nie mam pojęcia co to może być a co gorsze jest to zagadka dla wielu mechaników, którzy nie potrafią mi pomóc.
Strasznie wysokie obroty
Strona 1 z 1
mysiaczek19 napisał(a):w czasie nagrzewania obroty potrafią podnieść się do 3,0 tys
same czy w czasie jazdy?
Problemów może być kilka:
silniczek krokowy, TPS, źle wyregulowany zapłon i wolne obroty. To na sam początek
Co ci mechanicy robili/sprawdzali?
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Obroty podnoszą się same w czasie jazdy(chodzi o bieg jałowy)
Zapłon chyba nie był regulowany.
czy te obroty mogą być spowodowane innym czujnikiem np. temperatury. bo miałam tej samej firmy tylko inny symbol a teraz mi gość w sklepie dał inny i powiedział, że ten jest wg katalogu.
Co do tego TPS nie wiem co to jest
czy możesz mi to jaśniej napisać?
też myślałam o tym, że to jest silniczek krokowy ale po odcięciu wtyczki obroty spadają i auto się dławi.
Co do mechaników to już sama nie wiem bo tyle tego było tak mniej więcej to sprawdzali mi : przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, podejrzewają czujnik temperatury ale w sumie nie wiem teraz jak to jest bo wstawili mi nowy.
Próbowano mi skręcić obroty ale na min. na ciepłym silniku nie chce odpalać wiec musieli mi podnieść do takiego stanu jaki jest:(
Zapłon chyba nie był regulowany.
czy te obroty mogą być spowodowane innym czujnikiem np. temperatury. bo miałam tej samej firmy tylko inny symbol a teraz mi gość w sklepie dał inny i powiedział, że ten jest wg katalogu.
Co do tego TPS nie wiem co to jest
też myślałam o tym, że to jest silniczek krokowy ale po odcięciu wtyczki obroty spadają i auto się dławi.
Co do mechaników to już sama nie wiem bo tyle tego było tak mniej więcej to sprawdzali mi : przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, podejrzewają czujnik temperatury ale w sumie nie wiem teraz jak to jest bo wstawili mi nowy.
Próbowano mi skręcić obroty ale na min. na ciepłym silniku nie chce odpalać wiec musieli mi podnieść do takiego stanu jaki jest:(
Anusia
- Od: 19 gru 2009, 21:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.
ja w swojej mialem od 4 do 5 tysiecy podczas jazdy nie wiedzialem co sie dzieje silnik malo sie nie zagotowal zaptrzymalem sie zgasilem wysiadlem i podciagnelem pedal gazu do gory okazalo sie ze linka sie przyblokowala od gazu
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
- Od: 6 wrz 2009, 12:29
- Posty: 29
- Skąd: Górowo Iławeckie
- Auto: Audi A3 1.8T, ajq
Linka nie wchodzi w rachubę, miałam to już kiedyś więc wiem jak to wygląda, ale dziękuję.
Anusia
- Od: 19 gru 2009, 21:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.
siema mialem to samo kiedys w mazdzie mx 1.6 jak odpalilem raz to obroty mialem na ssaniu 3 tys i jak sie rozgrzal to byly 1100 do wymiany byl termostat ktory sie zawieszal i nie otwieral ja bym na twoim miejscu go wymienil i sprawdzil podejzewam ze to to u mnie bylo to samo koszt do mojej 1.6 chyba z 15 zl nie szkodzi wymienic groszowe sprawy a moze to jednak to pozdro 
- Od: 3 lis 2009, 11:06
- Posty: 124
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mx3 Powered By KL-ZE
Tylko ze moja mazda jak odpala ma 1,5 tys obrotów, dopiero w czasie jazdy na biegu jałowym jej się podnoszą do 3,0 tys. a termostat wymieniłam jakieś 2 miesiące temu więc na pewno jest ok. z resztą temperatura w aucie jest ok. wiec to nie termostat. ale dziękuję
Anusia
- Od: 19 gru 2009, 21:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.
o to juz nie wiem sam chcialem pomuc ale widze ze ciezki temat
- Od: 3 lis 2009, 11:06
- Posty: 124
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mx3 Powered By KL-ZE
Koledzy to może ja się podłacze do tematu aby nie tworzyć nowych.
Mianowicie odpalam autko na benzynie i obroty ponoszą się stopniowo do 3tys. w ciągu zaledwie paru sekund. przy 3 tys. sam mi przeskakuje na gaz i wtedy obroty spadają na prawidłowe 1,5-1,7 obrotów.
Po rozgrzaniu jak przełącze spowrotem na benzyne to jest 750 obrotów a po dodaniu gazu troszkę się wieszają (wiem że ten objaw akurat może być winą brudnego krokowca). z tym że na gazie obroty mi się tak nie wieszają.
Ma ktoś jakiś pomysł? Komputer? może regulacja?
Mianowicie odpalam autko na benzynie i obroty ponoszą się stopniowo do 3tys. w ciągu zaledwie paru sekund. przy 3 tys. sam mi przeskakuje na gaz i wtedy obroty spadają na prawidłowe 1,5-1,7 obrotów.
Po rozgrzaniu jak przełącze spowrotem na benzyne to jest 750 obrotów a po dodaniu gazu troszkę się wieszają (wiem że ten objaw akurat może być winą brudnego krokowca). z tym że na gazie obroty mi się tak nie wieszają.
Ma ktoś jakiś pomysł? Komputer? może regulacja?
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
u mnie to samo jest jak zimny silnik to 1,5 tysia jest ale jak sie troche ogrzeje to spada do 800 wiec to chyba normalne, a jak juz przeskoczy na gaz i lekko wscisne pedal to najpierw troche do dołu poleca a za chwile do gory dzieje sie tak tylko na zimnym pozniej jest ok
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
- Od: 6 wrz 2009, 12:29
- Posty: 29
- Skąd: Górowo Iławeckie
- Auto: Audi A3 1.8T, ajq
mysiaczek19
Po pierwsze wiekrzosc mechanikow nie zna sie na naszych cudenkach
ja bym na twoim miejscu sprawdzil bym po pierwsze bledy kompa!! jest tu opisane dokladnie jak samemu to robic! po drugie pobawil sie regulacja TPS to wlasnie jest czujnik poloenia przepustnicy a potem pokrecil ta sruba w przepustnicy (zapomnialem jak sie nazywa) ale wszystko w trybie serwisowym!!!!! wpisz w wyszukiwarce TPS i jest opisane wszystko jak wyregulowac.. trzeba sie tylko zapopatrzyc w szczelinomierz ja go kupilem za pare zlotych...
Po pierwsze wiekrzosc mechanikow nie zna sie na naszych cudenkach
- Od: 24 paź 2009, 14:01
- Posty: 31
- Skąd: Rabka/opole
Witam,
już wiem gdzie był problem, że auto zachowywało się tak a nie inaczej. Przyczyną był padnięty czujnik temperatury (ten z zieloną końcówką). po jego wymianie auta chodzi jak ta lala
)
już wiem gdzie był problem, że auto zachowywało się tak a nie inaczej. Przyczyną był padnięty czujnik temperatury (ten z zieloną końcówką). po jego wymianie auta chodzi jak ta lala
Anusia
- Od: 19 gru 2009, 21:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości