Strasznie wysokie obroty

Postprzez mysiaczek19 » 19 gru 2009, 22:15

Witam,
zakładam nowy post ponieważ nie znalazłam postu który odpowiadałby moim problemom.
Mój problem polega na tym, ze moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku ma ok 1,5 tys obrotów na min, i nie martwiłabym się tym szczególnie, gdyby nie to, że w czasie nagrzewania obroty potrafią podnieść się do 3,0 tys obrotów na min i po nagrzaniu się silnika do temperatury pracy nie spadają poniżej 2,0 tys .
Nie mam pojęcia co to może być a co gorsze jest to zagadka dla wielu mechaników, którzy nie potrafią mi pomóc.
Anusia
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 21:59
Posty: 6
Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.

Postprzez fazzi » 20 gru 2009, 01:50

mysiaczek19 napisał(a):w czasie nagrzewania obroty potrafią podnieść się do 3,0 tys

same czy w czasie jazdy?
Problemów może być kilka:
silniczek krokowy, TPS, źle wyregulowany zapłon i wolne obroty. To na sam początek
Co ci mechanicy robili/sprawdzali?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez mysiaczek19 » 20 gru 2009, 02:12

Obroty podnoszą się same w czasie jazdy(chodzi o bieg jałowy)
Zapłon chyba nie był regulowany.
czy te obroty mogą być spowodowane innym czujnikiem np. temperatury. bo miałam tej samej firmy tylko inny symbol a teraz mi gość w sklepie dał inny i powiedział, że ten jest wg katalogu.
Co do tego TPS nie wiem co to jest :) czy możesz mi to jaśniej napisać?
też myślałam o tym, że to jest silniczek krokowy ale po odcięciu wtyczki obroty spadają i auto się dławi.
Co do mechaników to już sama nie wiem bo tyle tego było tak mniej więcej to sprawdzali mi : przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, podejrzewają czujnik temperatury ale w sumie nie wiem teraz jak to jest bo wstawili mi nowy.
Próbowano mi skręcić obroty ale na min. na ciepłym silniku nie chce odpalać wiec musieli mi podnieść do takiego stanu jaki jest:(
Anusia
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 21:59
Posty: 6
Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.

Postprzez r4d3oN » 20 gru 2009, 11:06

ja w swojej mialem od 4 do 5 tysiecy podczas jazdy nie wiedzialem co sie dzieje silnik malo sie nie zagotowal zaptrzymalem sie zgasilem wysiadlem i podciagnelem pedal gazu do gory okazalo sie ze linka sie przyblokowala od gazu
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 12:29
Posty: 29
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Audi A3 1.8T, ajq

Postprzez mysiaczek19 » 20 gru 2009, 11:43

Linka nie wchodzi w rachubę, miałam to już kiedyś więc wiem jak to wygląda, ale dziękuję.
Anusia
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 21:59
Posty: 6
Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.

Postprzez ricardo881 » 20 gru 2009, 11:55

siema mialem to samo kiedys w mazdzie mx 1.6 jak odpalilem raz to obroty mialem na ssaniu 3 tys i jak sie rozgrzal to byly 1100 do wymiany byl termostat ktory sie zawieszal i nie otwieral ja bym na twoim miejscu go wymienil i sprawdzil podejzewam ze to to u mnie bylo to samo koszt do mojej 1.6 chyba z 15 zl nie szkodzi wymienic groszowe sprawy a moze to jednak to pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez mysiaczek19 » 20 gru 2009, 14:49

Tylko ze moja mazda jak odpala ma 1,5 tys obrotów, dopiero w czasie jazdy na biegu jałowym jej się podnoszą do 3,0 tys. a termostat wymieniłam jakieś 2 miesiące temu więc na pewno jest ok. z resztą temperatura w aucie jest ok. wiec to nie termostat. ale dziękuję
Anusia
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 21:59
Posty: 6
Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.

Postprzez bartek_wwa » 20 gru 2009, 16:55

wiesz co mi tez cos takiego sie stalo pomoglo prawidlowe ustawienie zaplonu
bartek_wwa
 

Postprzez ricardo881 » 20 gru 2009, 23:11

o to juz nie wiem sam chcialem pomuc ale widze ze ciezki temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez iceman150 » 20 gru 2009, 23:46

Koledzy to może ja się podłacze do tematu aby nie tworzyć nowych.
Mianowicie odpalam autko na benzynie i obroty ponoszą się stopniowo do 3tys. w ciągu zaledwie paru sekund. przy 3 tys. sam mi przeskakuje na gaz i wtedy obroty spadają na prawidłowe 1,5-1,7 obrotów.
Po rozgrzaniu jak przełącze spowrotem na benzyne to jest 750 obrotów a po dodaniu gazu troszkę się wieszają (wiem że ten objaw akurat może być winą brudnego krokowca). z tym że na gazie obroty mi się tak nie wieszają.
Ma ktoś jakiś pomysł? Komputer? może regulacja?
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez klicek » 21 gru 2009, 02:02

u mnie podobnie, jak odpale mega zimny silnik obroty podnosza sie do 1200 obrotow ale po 2 sekundach opadaja do 800, pytanie czy to normalne?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez r4d3oN » 21 gru 2009, 21:36

u mnie to samo jest jak zimny silnik to 1,5 tysia jest ale jak sie troche ogrzeje to spada do 800 wiec to chyba normalne, a jak juz przeskoczy na gaz i lekko wscisne pedal to najpierw troche do dołu poleca a za chwile do gory dzieje sie tak tylko na zimnym pozniej jest ok
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5949/painterpl.jpg2[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 12:29
Posty: 29
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Audi A3 1.8T, ajq

Postprzez chocisz » 21 gru 2009, 22:43

mysiaczek19

Po pierwsze wiekrzosc mechanikow nie zna sie na naszych cudenkach :) ja bym na twoim miejscu sprawdzil bym po pierwsze bledy kompa!! jest tu opisane dokladnie jak samemu to robic! po drugie pobawil sie regulacja TPS to wlasnie jest czujnik poloenia przepustnicy a potem pokrecil ta sruba w przepustnicy (zapomnialem jak sie nazywa) ale wszystko w trybie serwisowym!!!!! wpisz w wyszukiwarce TPS i jest opisane wszystko jak wyregulowac.. trzeba sie tylko zapopatrzyc w szczelinomierz ja go kupilem za pare zlotych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:01
Posty: 31
Skąd: Rabka/opole

Postprzez mysiaczek19 » 22 gru 2009, 22:50

Witam,
już wiem gdzie był problem, że auto zachowywało się tak a nie inaczej. Przyczyną był padnięty czujnik temperatury (ten z zieloną końcówką). po jego wymianie auta chodzi jak ta lala :))
Anusia
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 21:59
Posty: 6
Auto: Mazda mx3, 1,8 V6, 24, 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323