Strona 1 z 4

stuki na zimnym silniku

PostNapisane: 24 mar 2006, 22:28
przez Kerw
Witam mIłosników Mx-3 od pewnego czasu mam pewien problem pisalem juz jakis czas o tym na forum ale nikt jak dotąd nie był w stanie mi pomóc. Sprawa przedstawia sie następująco: od pewnego czasu z silnika od strony rozrządu dobiega dziwny stukot, pojawia sie on od 2500 obrotów i cichnie po przekroczeniu 4000. Dzieje sie tak tylko na zimnym silniku gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok. A w dodatku zauwazylem iz wlasnie od wyzej wymienionego zakresu obrotów auto przy przyspieszaniu jakby tracilo na mocy i dostawalo takiego zamulenia poprostu brak jest plynnego prezyspieszania. Prosilbym o pomoc bo nie wiem co jest grane :( .

PostNapisane: 25 mar 2006, 19:48
przez Łukasz
Na zimnym silniku nie powinieneś osiągać prędkości obrotowej rzędu 4000obr/min.To mu napewno nie sprzyja.A z pytaniem raczej zwróć się do JaksyPozdro

PostNapisane: 26 mar 2006, 02:02
przez Fiveopac
Jak dla mnie , brzmi to jak opis konających hydraulicznych popychaczy zaworów.

PostNapisane: 26 mar 2006, 11:05
przez eMiX3
jesli to jest takie jakby klekotanie rytmiczne to przychylam sie do diagnozy five'a... ale proponuje skonsultowac sie z Jaksa, bo moge sie mylic a z pewnoscia on ma tysiackrotnie wieksze pojecie na ten tematy zwiazane z serwisem :) Pozdrawiam

PostNapisane: 26 mar 2006, 11:25
przez dzambi
ja mam ten sam problem z silnikiem 1,8 w mx3 przy zimnym silniku słychać stukot od strony rozrządu a jak osiągnie juz odpowiednią temperaturę silnik to wszystko cichnie i jest ok,podejrzewam ze to wina popychaczy tylko nie wiem czy opłaca mi się je wymieniać czy juz lepiej kupić drugi silnik z uzywki bo znając ceny w ASO do mx to mozna pulpitacji serca się nabawić.

PostNapisane: 26 mar 2006, 11:55
przez eMiX3
dzambi napisał(a):podejrzewam ze to wina popychaczy tylko nie wiem czy opłaca mi się je wymieniać czy juz lepiej kupić drugi silnik z uzywki bo znając ceny w ASO do mx to mozna pulpitacji serca się nabawić.

no tak roznica w cenie bedzie... hydrauliczne popychacze nie tania sprawa jak sie nie myle to 50 zl za sztuke, ale kwestia silnika bo jak kupisz drugi silnik i okaze sie ze popychacze w nim tez walna :)...
ale moge Was pocieszyc u mnie tez slychac hydraulike chociaz nie odzywa sie zbyt glosno, odezwala sie po wymianie oleju... ale nie jest zle

PostNapisane: 26 mar 2006, 13:12
przez marek
dzambi napisał(a):opłaca mi się je wymieniać czy juz lepiej kupić drugi silnik z uzywki


Wymień najpierw sprężyny na wałkach i umyj dobrze popychacze które masz.

PostNapisane: 26 mar 2006, 14:33
przez Cysiek
Kerw napisał(a):tylko na zimnym silniku gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok

Rada
olej to :D . Jak auto przyśpiesza normalnie i nic poważniejszego się nie dzieje lej wache i olej. Śmigaj dalej

PostNapisane: 26 mar 2006, 14:39
przez Kerw
No własnie w tym problem miedzy innymi ze nie przyspiesza normalnie do 2500 jest ładnie ale potem to straszna lipa i to na kazdym biegu sytuacja poprawia sie dopiero po przekroczeniu 4000obr. Poza tym nie chodzi mi o to zeby krecic zimny silnik do 4000 tylko ze ciezko jest jezdzic ponizej 2500obr a w dodatku straszna lipa jest jak spod maski wydobywa sie taki kiepski dzwiek:)

stuki w silniku mx3

PostNapisane: 23 gru 2006, 01:07
przez Gość
proszę o pomoc czy ktoś wie co oznaczają stuki w silniku mazda mx3 1.6 16v
stuki są na zimnym i ciepłym silniku. myślałem że są to popychacze hydrauliczne zostały wymienione na nowe i nic to nie dało dalej stuka w silniku jak diesel proszę o poradę. jeżeli ktoś wie gdzie to naprawią na 100% to proszę napisać oczywiscie gdzieś w zachodniopomorskim

PostNapisane: 23 gru 2006, 03:54
przez Jacol
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/popychacze.php
Tam masz napisane co może być jeszcze przyczyną klekotania :)

PostNapisane: 23 gru 2006, 14:38
przez Winetou
Poza tym na forum wielokrotnie ta kwestia była poruszana. Temat niestety poleci niedługo do kosza...

stuki w silniku 1.8 V6

PostNapisane: 30 lip 2007, 20:45
przez BartekCK
Witam. Mam duzy problem...jechalem trasa do Krakowa i po przejechaniu około 50km zaczeło mi cos stukac w silniku oraz zaczelo kopcić na biało... nie wział nic oleju ani nic... co to moze byc?? Pozdrawiam

PostNapisane: 30 lip 2007, 21:10
przez BratCukierka
a czy nie ubyło Ci płynu chłodniczego??

PostNapisane: 30 lip 2007, 21:20
przez BartekCK
BratCukierka napisał(a):a czy nie ubyło Ci płynu chłodniczego??


nie wszystkie plyny są ok...

i jak dymi na jasny kolor to co to moze oznaczac?? :]

PostNapisane: 31 lip 2007, 17:57
przez yiabol
jeśli na taki jasny siwy to chyba tylko jedno – pierscienie

PostNapisane: 31 lip 2007, 19:17
przez BartekCK
yiabol napisał(a):jeśli na taki jasny siwy to chyba tylko jedno – pierscienie


no na taki jasny siwy... jak to pierscienie to wystarczy je tylko wymienic czy trzeba jeszcze cos robic?? i jakie to mniej wiecej koszty??

PostNapisane: 5 sie 2007, 01:12
przez p3kozo
koszty ? duuuuuuuze ;)

Re: stuki w silniku 1.8 V6

PostNapisane: 8 sie 2007, 00:33
przez Skiba
witaj w razie co mam silnik :D

PostNapisane: 29 sie 2007, 20:02
przez Colar
Koszty pierścieni? hmm ok 3tys :)