Klekotanie/stukanie w silniku.

Postprzez Kerw » 24 mar 2006, 22:28

Witam mIłosników Mx-3 od pewnego czasu mam pewien problem pisalem juz jakis czas o tym na forum ale nikt jak dotąd nie był w stanie mi pomóc. Sprawa przedstawia sie następująco: od pewnego czasu z silnika od strony rozrządu dobiega dziwny stukot, pojawia sie on od 2500 obrotów i cichnie po przekroczeniu 4000. Dzieje sie tak tylko na zimnym silniku gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok. A w dodatku zauwazylem iz wlasnie od wyzej wymienionego zakresu obrotów auto przy przyspieszaniu jakby tracilo na mocy i dostawalo takiego zamulenia poprostu brak jest plynnego prezyspieszania. Prosilbym o pomoc bo nie wiem co jest grane :( .
Ostatnio edytowano 24 mar 2006, 22:58 przez Kerw, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez Łukasz » 25 mar 2006, 19:48

Na zimnym silniku nie powinieneś osiągać prędkości obrotowej rzędu 4000obr/min.To mu napewno nie sprzyja.A z pytaniem raczej zwróć się do JaksyPozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Fiveopac » 26 mar 2006, 02:02

Jak dla mnie , brzmi to jak opis konających hydraulicznych popychaczy zaworów.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez eMiX3 » 26 mar 2006, 11:05

jesli to jest takie jakby klekotanie rytmiczne to przychylam sie do diagnozy five'a... ale proponuje skonsultowac sie z Jaksa, bo moge sie mylic a z pewnoscia on ma tysiackrotnie wieksze pojecie na ten tematy zwiazane z serwisem :) Pozdrawiam
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 13:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez dzambi » 26 mar 2006, 11:25

ja mam ten sam problem z silnikiem 1,8 w mx3 przy zimnym silniku słychać stukot od strony rozrządu a jak osiągnie juz odpowiednią temperaturę silnik to wszystko cichnie i jest ok,podejrzewam ze to wina popychaczy tylko nie wiem czy opłaca mi się je wymieniać czy juz lepiej kupić drugi silnik z uzywki bo znając ceny w ASO do mx to mozna pulpitacji serca się nabawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2006, 15:44
Posty: 34
Skąd: Hrubieszów
Auto: MAZDA MX-3 1.8 V6 24V 1993r

Postprzez eMiX3 » 26 mar 2006, 11:55

dzambi napisał(a):podejrzewam ze to wina popychaczy tylko nie wiem czy opłaca mi się je wymieniać czy juz lepiej kupić drugi silnik z uzywki bo znając ceny w ASO do mx to mozna pulpitacji serca się nabawić.

no tak roznica w cenie bedzie... hydrauliczne popychacze nie tania sprawa jak sie nie myle to 50 zl za sztuke, ale kwestia silnika bo jak kupisz drugi silnik i okaze sie ze popychacze w nim tez walna :)...
ale moge Was pocieszyc u mnie tez slychac hydraulike chociaz nie odzywa sie zbyt glosno, odezwala sie po wymianie oleju... ale nie jest zle
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 13:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez marek » 26 mar 2006, 13:12

dzambi napisał(a):opłaca mi się je wymieniać czy juz lepiej kupić drugi silnik z uzywki


Wymień najpierw sprężyny na wałkach i umyj dobrze popychacze które masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 14:33

Kerw napisał(a):tylko na zimnym silniku gdy sie rozgrzeje jest wszystko ok

Rada
olej to :D . Jak auto przyśpiesza normalnie i nic poważniejszego się nie dzieje lej wache i olej. Śmigaj dalej
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Kerw » 26 mar 2006, 14:39

No własnie w tym problem miedzy innymi ze nie przyspiesza normalnie do 2500 jest ładnie ale potem to straszna lipa i to na kazdym biegu sytuacja poprawia sie dopiero po przekroczeniu 4000obr. Poza tym nie chodzi mi o to zeby krecic zimny silnik do 4000 tylko ze ciezko jest jezdzic ponizej 2500obr a w dodatku straszna lipa jest jak spod maski wydobywa sie taki kiepski dzwiek:)
Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Pontiac Firebird 95r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez Gość » 23 gru 2006, 01:07

proszę o pomoc czy ktoś wie co oznaczają stuki w silniku mazda mx3 1.6 16v
stuki są na zimnym i ciepłym silniku. myślałem że są to popychacze hydrauliczne zostały wymienione na nowe i nic to nie dało dalej stuka w silniku jak diesel proszę o poradę. jeżeli ktoś wie gdzie to naprawią na 100% to proszę napisać oczywiscie gdzieś w zachodniopomorskim
Gość
 

Postprzez Jacol » 23 gru 2006, 03:54

<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/popychacze.php
Tam masz napisane co może być jeszcze przyczyną klekotania :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Winetou » 23 gru 2006, 14:38

Poza tym na forum wielokrotnie ta kwestia była poruszana. Temat niestety poleci niedługo do kosza...
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez BartekCK » 30 lip 2007, 20:45

Witam. Mam duzy problem...jechalem trasa do Krakowa i po przejechaniu około 50km zaczeło mi cos stukac w silniku oraz zaczelo kopcić na biało... nie wział nic oleju ani nic... co to moze byc?? Pozdrawiam
Mazda GTR;)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2006, 03:12
Posty: 16
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323 1990rok. 1.3:)

Postprzez BratCukierka » 30 lip 2007, 21:10

a czy nie ubyło Ci płynu chłodniczego??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez BartekCK » 30 lip 2007, 21:20

BratCukierka napisał(a):a czy nie ubyło Ci płynu chłodniczego??


nie wszystkie plyny są ok...

i jak dymi na jasny kolor to co to moze oznaczac?? :]
Mazda GTR;)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2006, 03:12
Posty: 16
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323 1990rok. 1.3:)

Postprzez yiabol » 31 lip 2007, 17:57

jeśli na taki jasny siwy to chyba tylko jedno – pierscienie
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez BartekCK » 31 lip 2007, 19:17

yiabol napisał(a):jeśli na taki jasny siwy to chyba tylko jedno – pierscienie


no na taki jasny siwy... jak to pierscienie to wystarczy je tylko wymienic czy trzeba jeszcze cos robic?? i jakie to mniej wiecej koszty??
Mazda GTR;)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2006, 03:12
Posty: 16
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323 1990rok. 1.3:)

Postprzez p3kozo » 5 sie 2007, 01:12

koszty ? duuuuuuuze ;)
Do człowieka z mentalnością świni podchodzę z mentalnością rzeźnika...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2006, 01:34
Posty: 5
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 323 SE 1.6 16V 1992

Postprzez Skiba » 8 sie 2007, 00:33

witaj w razie co mam silnik :D
Skiba
 

Postprzez Colar » 29 sie 2007, 20:02

Koszty pierścieni? hmm ok 3tys :)
Colar
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323