Klekotanie/stukanie w silniku.
Cingular toż nie piszę o podkładka na popychaczach lecz o takich 2 dużych podkładkach po jednej na każdy wałek w głowicy kompensującej luzy na dwudzielnym kole zębatym.
Przerabiałem ten temat ostatnio w silniku Kf 2,0 i bardzo pomogło.
Pozdrawiam
Przerabiałem ten temat ostatnio w silniku Kf 2,0 i bardzo pomogło.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
aha juz wiem o co chodzi racja na tej dwudzielnej zebatce sa tak jak by ząbki przesuniete troche i wam w środku są takie podkładki które mają za zadanie trzymac tą dróga zebatke lekko przesunietą a to wszystko po to żeby zęby w zębatce nie miały luzów i sie nie tłułky sorki nie pojołem odrazu drogie takie podkładki pytam czysto teoretycznie
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Dokładnie tak jak piszesz – to właśnie luz na tym kole zębatym powoduje te nieprzyjemne mechaniczne stukanie w czasie pracy silnika.
U Smirnoffa w carspeed przy większym zamówieniu dałem 100pln za dwie podkładki.
Pozdrawiam
U Smirnoffa w carspeed przy większym zamówieniu dałem 100pln za dwie podkładki.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Mam problem jak w temacie ale dotyczy to silnika B6. To stukanie nie występuje zawsze i trwa dość krótko.
Czy w moim przypadku jest podobnie jak w k8? tzn. czy to też jakaś podkładka na wałku rozrządu czy coś innego?
Czy w moim przypadku jest podobnie jak w k8? tzn. czy to też jakaś podkładka na wałku rozrządu czy coś innego?
karollo_6 napisał(a):Mam problem jak w temacie ale dotyczy to silnika B6. To stukanie nie występuje zawsze i trwa dość krótko.
Czy w moim przypadku jest podobnie jak w k8? tzn. czy to też jakaś podkładka na wałku rozrządu czy coś innego?
U mnie też stuka zwłaszcza gdy jest zimny silnik, mechanik twierdzi, że to hydropopychacze HLA. Jeśli po rozgrzaniu przestaje to nie ma się czym martwić.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
u mnie przestaje jak silnik jeszcze nie osiągnie właściwej temperatury pracy, a cykanie ustaje czasem po kilku sekundach a czasem po dłużej niż minucie. a co do tych hydropopychaczy, to w silniku B6 SOHC nie występują z tego co się orientuję.
karollo_6 napisał(a):u mnie przestaje jak silnik jeszcze nie osiągnie właściwej temperatury pracy, a cykanie ustaje czasem po kilku sekundach a czasem po dłużej niż minucie. a co do tych hydropopychaczy, to w silniku B6 SOHC nie występują z tego co się orientuję.
Występują też w SOHC , ale skoro zaraz przestaje to ok.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
witam wiem ze takowy temat juz byl ale nie moge sie dio nigo dokopac i zlokalizowac go... mianowicie chodzi o to ze od jakiegos czasu cos mi stuka przy odpalaniu na zimnym silniku i zastanawiam sie czy sa to zawory czy moze jest to inna przyczyna wie ktos co to dokladnie moze byc???
- Od: 2 kwi 2010, 14:39
- Posty: 42
- Skąd: mazowieckie
- Auto: mazda demio 1.5 pb
a czy my mamy zgadnac o jaki silnik chodzi??
domyslam sie ze to problem z klepiacymi popychaczami zaworow? na jakim oleju jezdzisz? ile Ci go ubywa? klepie tylko na zimnym czy tez na cieplym?
u mnie przestalo klepac jak zmienilem z 5w50 na 10w40
wg manuala ponoc jak klepie ok 2 sek na zimnym po rozruchu to ok bo olej sie pompuje
w niektorych modelach 1,6 dohc byly ponoc wadliwe zaworki w pompie oleju (ja prewencyjnie tez go wymienilem)
domyslam sie ze to problem z klepiacymi popychaczami zaworow? na jakim oleju jezdzisz? ile Ci go ubywa? klepie tylko na zimnym czy tez na cieplym?
u mnie przestalo klepac jak zmienilem z 5w50 na 10w40
wg manuala ponoc jak klepie ok 2 sek na zimnym po rozruchu to ok bo olej sie pompuje
w niektorych modelach 1,6 dohc byly ponoc wadliwe zaworki w pompie oleju (ja prewencyjnie tez go wymienilem)
j. angielski – tłumaczenia, korepetycje, prace – kontakt PW
Moja Mazda
Moja Mazda
- Od: 11 mar 2008, 20:34
- Posty: 317
- Skąd: Opole/Poznań
- Auto: Mx-3 1.6 B6D '96r.
silnik 1.6 16v stuka głównie na zimnym co do oleju to chyba lotos 15W40 czy jakos tak ostatnio dolewałem 0,5 litra po przejechaniu ok 8tys musze niedługo wymienic go na nowy.. a jesli to owe popychacze to jaki byłby koszt naprawy i czy opłaca sie bawic w wymiane tego???
- Od: 2 kwi 2010, 14:39
- Posty: 42
- Skąd: mazowieckie
- Auto: mazda demio 1.5 pb
Miałem tak samo jak pisał gavvel tylko, że stukanie występowało tylko w zimę na zimnym silniku. Zmiana oleju na 10w40 załatwiła sprawę
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
tajfun88 napisał(a):Miałem tak samo jak pisał gavvel tylko, że stukanie występowało tylko w zimę na zimnym silniku. Zmiana oleju na 10w40 załatwiła sprawę
Plus częsta kontrola i poziom zawsze na max .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
mam nadzieje ze jak zmienie olej na taki jak napisaliscie to pomorze dzieki... a tak na marginesie robił to ktoś w sensie mechanicznym gdyby zmiana oleju nie pomogła??? i czy jest to w ogóle sens i opłacalnosc robic?
- Od: 2 kwi 2010, 14:39
- Posty: 42
- Skąd: mazowieckie
- Auto: mazda demio 1.5 pb
Plus częsta kontrola i poziom zawsze na max .
Dlaczego ? szczerze mówiąc to tylko raz dolewałem olej w zimie po przejechaniu 5 tys a teraz nic się nie dzieje...
http://gallery.me.com/tajfun#100055 – Moja piękność
- Od: 19 maja 2009, 21:06
- Posty: 61
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 1.6 16V '96r
Kolego ambro8888, zanim zmienisz ten olej to przeczytaj dokładnie co kolega tajfun88 napisał, bo widzę że chyba źle się zrozumieliście. A jeśli już za późno daj znać co się stało po zmianie oleju 15w40 na 10w40
keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
no wlasnie tez mnie to zastanawialo;] bo pewnie zalany jest mineralem nie przypadkiem i 10w40 moze rozszczelnic silnik;) a ktory to jest w ogole rok? bo nie wiem czy rozmawiamy o silniku sohc czy dohc, jak sohc to czy one mialy w ogole HLA??
ambro8888 zacznij od uzupelnienia opisow w profilu (auto jaki silnik rocznik) bedzie latwiej w przyszlosci
ambro8888 zacznij od uzupelnienia opisow w profilu (auto jaki silnik rocznik) bedzie latwiej w przyszlosci
j. angielski – tłumaczenia, korepetycje, prace – kontakt PW
Moja Mazda
Moja Mazda
- Od: 11 mar 2008, 20:34
- Posty: 317
- Skąd: Opole/Poznań
- Auto: Mx-3 1.6 B6D '96r.
ja mam mx6 2,5 v6 165km i pod jednom poktywa słychac jak sie cos rytmicznie stuka..., jak by zawor albo 2 to te podkladki ?
-
krzysiek_bz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości