Witam, nie moglem znaleźć podobnego tematu, wiec zakładam nowy.
Zdaje się od wczoraj moja Madzia choruje, tzn wczoraj zauważyłem pierwsze oznaki choroby. Objawia sie to tym, ze:
1) na luzie po naciśnięciu pedału gazu, obroty dochodzą do 4tysiecy, poskaczą trochę do góry troszkę na dół (tak jak by zapłon był odcięty przez chwile) czasem uda się wkręcić na wyższe obroty – przed tym bez problemu do odcięcia kręciło
2) podczas jazdy w momencie zmiany biegu z 1 na 2 w dolnym zakresie obrotów na dwójce jest jak by mniejsza moc niz wcześniej, po czym lekko szarpnie i dostaje kopa
dodam jeszcze ze od jakiegoś czasu silnik grzeje się bardziej niż powinien utrzymuje stałą temperatura powyżej połowy skali – dziwi mnie to bo latem kiedy było cieplej wskazówka stała idealnie na połowie. Płyn chłodniczy jest chyba w porządku, na bieżąco dolewam ubytki. Olej jest na maksimum, co prawda wymieniany dość dawno, ale wątpię zeby miało to aż taki wplyw na prace silnika
ogólnie jestem przerażony, macie jakieś koncepcje co to może być?
Pozdrawiam
Kłopot z wysokimi obrotami
Strona 1 z 1
Czy w oleju jest masło? Czy płyn chłodniczy jest zabrudzony? Czy mazda kopci?
Jeśli tak to oznaka UPG.
Jeśli nie to może być termostat (wysoka temp.)
A z tym krztuszeniem to albo coś zapłonem albo gdzieś łyka lewe powietrze.
Jeśli tak to oznaka UPG.
Jeśli nie to może być termostat (wysoka temp.)
A z tym krztuszeniem to albo coś zapłonem albo gdzieś łyka lewe powietrze.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
W oleju masła nie ma. W plynie chłodniczym a wlasciwie w zbiorniczku, śa jakieś ciemne smieci.. Mazda kopci, tylko rano i to nie zawsze. UPG? Uszczelka pod głowicą?
Zapytam z ciekawosci, jakie są oznaki zatarcia silnika, albo ze silnik kończy swój żywot?
Zapytam z ciekawosci, jakie są oznaki zatarcia silnika, albo ze silnik kończy swój żywot?
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
Zatarcie- strasznie niska moc i przegrzewający się silnik do tego stopnia że para bucha
Tak tylko czy w tym płynie te ciemne śmieci to olej?
UPG-uszczelka pod głowicą (nawyki z innego forum z tym skrótem
)
Tak tylko czy w tym płynie te ciemne śmieci to olej?
UPG-uszczelka pod głowicą (nawyki z innego forum z tym skrótem
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
te syfki są tylko w zbiorniczku z płynem chłodniczym, osadzają sie na brzegach zbiornika i rurce,sprawdzę dzisiaj co to takiego.
Wracając do obrotów o których mówiłem na początku, dziwna sprawa, wczoraj wieczorem silnik wkręcał się bez żadnych grymasów do oporu, może jakaś elektryka zawilgotniała...
Wracając do obrotów o których mówiłem na początku, dziwna sprawa, wczoraj wieczorem silnik wkręcał się bez żadnych grymasów do oporu, może jakaś elektryka zawilgotniała...
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
mi na kompie w podobnych objawach pokazalo bledy 02 i 04 czyli czujnik polozenia walu korbowego a mazda z obrotami szaleje dzieje sie magia ze zaden mechanik nie dochodzi co to jest. wymienie czujnik to jeszcze napisze rezultat
pozdrawiam, HRS
pozdrawiam, HRS
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
wskaźnik temperatury jeżeli jest troche ponad połowe to jest ok, jest to optymalna temperatura, dziwi mnie tylko dlaczego w lecie pokazywała połowe, może termostat się nie załączał i miała niższą hmm trudno powiedzieć
darek
- Od: 25 lis 2009, 20:49
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda mx-3 1.8 v6
hm czujnik pol walu korb wymieniony i nic
za to po wymianie aparatu zaplonowego wszystko zaczelo chodzic jak w zegarku
w aparacie zaplonowym jest czyjnik halla inaczej czujnik polozenia walka rozrzadu i on byl winowajca calego zamieszania.
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości