Strona 1 z 2

zwiększenie mocy poprzez przestawienie zapłonu

PostNapisane: 6 lis 2009, 20:12
przez sepamx3
Witam może to już było ale ja nic nie znalazłem :(
Na innych forach czytalem że gaz LPG ma 110 oktanów więc czy można by przestawić zapłon by nie było spalania stukowego a miał lepszego kopa.
Jeżeli sie da to jak go przestawiać złącze GND i TEN ale co dalej czym mam kręcić aparatem ?? a rozrząd jak ma być? :|

A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie chip tuning-u
czytałem że jest tam jakiś rezyztor za góra 3 zł a na allegro za chipa chcą 120zeta
niech ktos poda co za rezystor trzeba założyć to to sprawdze
pozdrawiam

PostNapisane: 6 lis 2009, 20:21
przez Cingular
szkoda sie babrać w przestawianie zapłonu nie odczujesz żadnej różnicy wiec szkoda czasu twojego a ten rezystor daje ci tyle że oszukuje kompa i komp myśli że śilnik jest żimny i cały czas jeździsz na ssaniu wiec oprócz większego spalania nie masz nic z tego :) a jeśli mu przestawisz zapłon to i tak sobie ustawi optymalny bo koryguje go chyba do 6stopni :D wiec raczej zostaw auto w spokoju a na pewno nie zwiekszysz mocy śilnika rezystorem za 3 zł a nawet gdyby był za 120 też ci nic nie da drogie jest podnoszenie mocy niestety ;)

PostNapisane: 6 lis 2009, 21:05
przez sepamx3
dzięki pozdrawiam :)

PostNapisane: 6 lis 2009, 21:33
przez fazzi
sepamx3 napisał(a):Na innych forach czytalem że gaz LPG ma 110 oktanów więc czy można by przestawić zapłon by nie było spalania stukowego a miał lepszego kopa.

Nie zapominaj, że zawsze i tak odpalasz na benzynie więc za dużo nie zmienisz...

PostNapisane: 6 lis 2009, 22:03
przez Hazu
sepamx3
zamontuj sobie wariator zapłonu

PostNapisane: 7 lis 2009, 09:47
przez lesiux
Cingular napisał(a):szkoda sie babrać w przestawianie zapłonu nie odczujesz żadnej różnicy wiec szkoda czasu twojego


nie zgodzę się z tym. próbowałeś?Ja przed regeneracją aparatu jeździłem z max przyspieszonym. przez pierwsze 2 tygodnie auto szło jak dzikie, nie ma porównania ale potem cewka i tak dostała po pupie i było to samo co wcześniej.

PostNapisane: 7 lis 2009, 14:03
przez sps-snipers
Tyle razy babrałem się z aparatem a wymieniałem go 2 x i mam juz 3eci . Nie pisząc już o przestawianiu w różnych poziomach i skokach i niewiele to dało. Występowały za to znaczne spadki napięcia bo na mocy różnicy widać nie było. :|

PostNapisane: 7 lis 2009, 14:49
przez Cingular
lesiux tak bawiłem sie a to że auto ci tak dobrze szło to może wina czegoś innego jakoś nie widze tego żeby przestawienie zapłonu ci tyle dało juz prędzej nowa cewka wytważała więcej prądu i iskra była mocniejsza a po pewnym czasie wruciło do normy :)

PostNapisane: 7 lis 2009, 21:35
przez sepamx3
Koledzy ja mam w swojej mazdzi LPG więc on ma ok 110 oktanów a kąt wyprzedzenia zaplonu komputer podaje na 95 oktanów (na benzyne) więc jakbym przyspieszył kąt to było by lepiej ale
lesiux JAK TO ZROBIĆ I O ILE GO WYPRZEDZIĆ??

PostNapisane: 7 lis 2009, 23:19
przez Jacek176
sepamx3, powiem tylko tak: gdyby podnoszenie mocy było tak tanie i tak proste jak ci się wydaje to wszyscy jeździliby 500-konnymi potworami <lol>
A prawda jest taka, że 80% (może nawet więcej) aut jeżdżących po polskich drogach nie trzyma nawet mocy którą podaje producent <lol>

PostNapisane: 8 lis 2009, 00:51
przez Pioteq25
sepamx3
Jak jeździsz na lpg, to przyspiesz zapłon o 3 stopnie w stosunku do tego co zaleca service manual i nic więcej nie grzeb w tym silniku. Nawet nie próbuj "tjuningu" rezystorowego z alledrogo, bo więcej to przyniesie szkody niż mocy.

PostNapisane: 8 lis 2009, 15:08
przez sepamx3
lesiux
miałeś racja dzisiaj pobawiłem się zapłonem <jupi> złączyłem GND I TEN wziełem 12 klucz i na pracującym silniku pokręciłem w strone kabiny aparatem obroty wzrosły troszke .Auto miało kopa jak wściekłe tylko nie wiem ile stopni było bo bez stroboskopu to zrobiłem .Teraz wruciłem do tego co bylo bo jak był przestawiony to coś zaczeło cykać jakby iskra przeskakiwała.

Aparat mam ustawiony na środku a jak da sie sprawdzić kiedy jest spalanie stukowe?? <killer>

PostNapisane: 9 lis 2009, 08:50
przez lesiux
podobno słychać dzwonienie zaworów jak jest stukowe (dźwięk coś ala diesel) ale to tylko znajomy mi mówił, sam nie słyszałem, u siebie również niczego niepokojącego nie słyszałem.

PostNapisane: 9 lis 2009, 09:59
przez Lukano
lesiux napisał(a):podobno słychać dzwonienie zaworów jak jest stukowe (dźwięk coś ala diesel) ale to tylko od znajomych słyszałem.

Szchac, ale na pewno nie dzwonia zawory.
sepamx3 zmien Ty lepiej samochod, bo ten dlugo nie pozyje, jak nadal bedziesz mial takie pomysly jak rezystory z allegro, zmiana zaplonu.

PostNapisane: 9 lis 2009, 18:59
przez sepamx3
jak go wykończe to zmienie na inny ;)

PostNapisane: 9 lis 2009, 19:04
przez Lukano
heheh, chyba, że masz takie podejście ;)

PostNapisane: 11 lis 2009, 18:50
przez sepamx3
niema co się przejmować jak padnie wtedy bede myślałco dalej hahaha

PostNapisane: 12 lis 2009, 12:11
przez djArias
Przestawienie zaplonu w mx-3 o 4 stopnie wg mx-3.com czy jakos tam tak daje rade zwlaszczy przy przerobionym dolocie i wydechu :) ja u Siebie robilem z lampa wyprzedzenie, seryjnie chyba powinno byc 10 u mnie jest 14 i nic zlego sie nie dzieje, spalanie na trasie zszedlem do 6l wiec elegantino :D

PostNapisane: 12 lis 2009, 22:26
przez sepamx3
djArias
KOLEGO MASZ RACJE ROZMAWIAŁEM WCZORAJ ZE STARSZYM MECHANIKIEM MÓWIŁ ZE SPALANIE STUKOWE BĘDZIE SŁYCHAĆ A WSZYSTKO ZALEŻY OD TEGO JAK JEST NAPIĘTY PAS ROZRZĄDU I INNE CZYNNIKI WIĘC TO CO PISZĄ ŻE 10 TO IDEAŁ TO NIE PRAWDA <lol>

PostNapisane: 12 lis 2009, 23:00
przez lesiux
sepamx3 napisał(a):NAPIĘTY PAS ROZRZĄDU


nie za bardzo widzę powiązanie, prędzej będzie to zależeć od paliwa, temperatury powietrza i obciążenia silnika.

sugeruje wygooglować sobie co nieco o ustawianiu zapłonu i trochę teorii przyjąć.