zwiększenie mocy poprzez przestawienie zapłonu

Postprzez sepamx3 » 6 lis 2009, 20:12

Witam może to już było ale ja nic nie znalazłem :(
Na innych forach czytalem że gaz LPG ma 110 oktanów więc czy można by przestawić zapłon by nie było spalania stukowego a miał lepszego kopa.
Jeżeli sie da to jak go przestawiać złącze GND i TEN ale co dalej czym mam kręcić aparatem ?? a rozrząd jak ma być? :|

A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie chip tuning-u
czytałem że jest tam jakiś rezyztor za góra 3 zł a na allegro za chipa chcą 120zeta
niech ktos poda co za rezystor trzeba założyć to to sprawdze
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Cingular » 6 lis 2009, 20:21

szkoda sie babrać w przestawianie zapłonu nie odczujesz żadnej różnicy wiec szkoda czasu twojego a ten rezystor daje ci tyle że oszukuje kompa i komp myśli że śilnik jest żimny i cały czas jeździsz na ssaniu wiec oprócz większego spalania nie masz nic z tego :) a jeśli mu przestawisz zapłon to i tak sobie ustawi optymalny bo koryguje go chyba do 6stopni :D wiec raczej zostaw auto w spokoju a na pewno nie zwiekszysz mocy śilnika rezystorem za 3 zł a nawet gdyby był za 120 też ci nic nie da drogie jest podnoszenie mocy niestety ;)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez sepamx3 » 6 lis 2009, 21:05

dzięki pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez fazzi » 6 lis 2009, 21:33

sepamx3 napisał(a):Na innych forach czytalem że gaz LPG ma 110 oktanów więc czy można by przestawić zapłon by nie było spalania stukowego a miał lepszego kopa.

Nie zapominaj, że zawsze i tak odpalasz na benzynie więc za dużo nie zmienisz...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Hazu » 6 lis 2009, 22:03

sepamx3
zamontuj sobie wariator zapłonu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lesiux » 7 lis 2009, 09:47

Cingular napisał(a):szkoda sie babrać w przestawianie zapłonu nie odczujesz żadnej różnicy wiec szkoda czasu twojego


nie zgodzę się z tym. próbowałeś?Ja przed regeneracją aparatu jeździłem z max przyspieszonym. przez pierwsze 2 tygodnie auto szło jak dzikie, nie ma porównania ale potem cewka i tak dostała po pupie i było to samo co wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez sps-snipers » 7 lis 2009, 14:03

Tyle razy babrałem się z aparatem a wymieniałem go 2 x i mam juz 3eci . Nie pisząc już o przestawianiu w różnych poziomach i skokach i niewiele to dało. Występowały za to znaczne spadki napięcia bo na mocy różnicy widać nie było. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Cingular » 7 lis 2009, 14:49

lesiux tak bawiłem sie a to że auto ci tak dobrze szło to może wina czegoś innego jakoś nie widze tego żeby przestawienie zapłonu ci tyle dało juz prędzej nowa cewka wytważała więcej prądu i iskra była mocniejsza a po pewnym czasie wruciło do normy :)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez sepamx3 » 7 lis 2009, 21:35

Koledzy ja mam w swojej mazdzi LPG więc on ma ok 110 oktanów a kąt wyprzedzenia zaplonu komputer podaje na 95 oktanów (na benzyne) więc jakbym przyspieszył kąt to było by lepiej ale
lesiux JAK TO ZROBIĆ I O ILE GO WYPRZEDZIĆ??
Ostatnio edytowano 8 lis 2009, 17:26 przez sepamx3, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Jacek176 » 7 lis 2009, 23:19

sepamx3, powiem tylko tak: gdyby podnoszenie mocy było tak tanie i tak proste jak ci się wydaje to wszyscy jeździliby 500-konnymi potworami <lol>
A prawda jest taka, że 80% (może nawet więcej) aut jeżdżących po polskich drogach nie trzyma nawet mocy którą podaje producent <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pioteq25 » 8 lis 2009, 00:51

sepamx3
Jak jeździsz na lpg, to przyspiesz zapłon o 3 stopnie w stosunku do tego co zaleca service manual i nic więcej nie grzeb w tym silniku. Nawet nie próbuj "tjuningu" rezystorowego z alledrogo, bo więcej to przyniesie szkody niż mocy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sepamx3 » 8 lis 2009, 15:08

lesiux
miałeś racja dzisiaj pobawiłem się zapłonem <jupi> złączyłem GND I TEN wziełem 12 klucz i na pracującym silniku pokręciłem w strone kabiny aparatem obroty wzrosły troszke .Auto miało kopa jak wściekłe tylko nie wiem ile stopni było bo bez stroboskopu to zrobiłem .Teraz wruciłem do tego co bylo bo jak był przestawiony to coś zaczeło cykać jakby iskra przeskakiwała.

Aparat mam ustawiony na środku a jak da sie sprawdzić kiedy jest spalanie stukowe?? <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez lesiux » 9 lis 2009, 08:50

podobno słychać dzwonienie zaworów jak jest stukowe (dźwięk coś ala diesel) ale to tylko znajomy mi mówił, sam nie słyszałem, u siebie również niczego niepokojącego nie słyszałem.
Ostatnio edytowano 9 lis 2009, 12:08 przez lesiux, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 9 lis 2009, 09:59

lesiux napisał(a):podobno słychać dzwonienie zaworów jak jest stukowe (dźwięk coś ala diesel) ale to tylko od znajomych słyszałem.

Szchac, ale na pewno nie dzwonia zawory.
sepamx3 zmien Ty lepiej samochod, bo ten dlugo nie pozyje, jak nadal bedziesz mial takie pomysly jak rezystory z allegro, zmiana zaplonu.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez sepamx3 » 9 lis 2009, 18:59

jak go wykończe to zmienie na inny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Lukano » 9 lis 2009, 19:04

heheh, chyba, że masz takie podejście ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez sepamx3 » 11 lis 2009, 18:50

niema co się przejmować jak padnie wtedy bede myślałco dalej hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez djArias » 12 lis 2009, 12:11

Przestawienie zaplonu w mx-3 o 4 stopnie wg mx-3.com czy jakos tam tak daje rade zwlaszczy przy przerobionym dolocie i wydechu :) ja u Siebie robilem z lampa wyprzedzenie, seryjnie chyba powinno byc 10 u mnie jest 14 i nic zlego sie nie dzieje, spalanie na trasie zszedlem do 6l wiec elegantino :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez sepamx3 » 12 lis 2009, 22:26

djArias
KOLEGO MASZ RACJE ROZMAWIAŁEM WCZORAJ ZE STARSZYM MECHANIKIEM MÓWIŁ ZE SPALANIE STUKOWE BĘDZIE SŁYCHAĆ A WSZYSTKO ZALEŻY OD TEGO JAK JEST NAPIĘTY PAS ROZRZĄDU I INNE CZYNNIKI WIĘC TO CO PISZĄ ŻE 10 TO IDEAŁ TO NIE PRAWDA <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez lesiux » 12 lis 2009, 23:00

sepamx3 napisał(a):NAPIĘTY PAS ROZRZĄDU


nie za bardzo widzę powiązanie, prędzej będzie to zależeć od paliwa, temperatury powietrza i obciążenia silnika.

sugeruje wygooglować sobie co nieco o ustawianiu zapłonu i trochę teorii przyjąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323