Strona 1 z 1

Uszczelka pod aparatem zapłonowym

PostNapisane: 26 maja 2009, 13:45
przez Dareczeq
Witam wszystkich serdecznie. Wczoraj podczas wymieny oleju w silniku zauwazylem, ze pod aparatem zaplonowym delikatnie wydostaje mi sie olej. Mechanik stwierdzil, ze wine ponosi uszczelka pod aparatem zapłonowym.
W zwiazku z tym mam pytanie jak wyglada taka uszczelka (jesli ktos moze niech wkleji fotke) oraz gdzie moge ja zakupic (najlepiej link lub inne dane kontaktowe).
Szukalem na allegro ale nie znalazlem. Jesli znacie jakies pewne zrodla zakupu prosze o informacje w przeciwnym razie bede musial sie udac do sklepow w mojej miejscowosci a tam z pewnoscia slono przeplace.

Z gory dziekuje za pomoc.

PostNapisane: 26 maja 2009, 14:05
przez Suloo
zwylky gumowy oring.gdzies jest temat gdzie sa podane wymiary.koszt kolo 2zl:D

PostNapisane: 26 maja 2009, 15:23
przez lukasssss1
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=30753 tu masz temat może ci się przyda :) ja za ornig zapłaciłem 40gr :) wymieniłem i trzyma i zaoszczędziłem 40zł u mechanika :)

PostNapisane: 27 maja 2009, 19:00
przez Dareczeq
Dzieki serdeczne za podpowiedzi. Pocieszyl mnie fakt niskich kosztow zwiazanych z zakupem uszczelki. Jesli chodzi o wymiane to nie wiem czy sam sie jej podejme ale z pewnoscia temat ktory podal mi lukasssss1 przeczytam dokladnie i przynajmniej bede bacznie obserwowal rece mechanika :)

PostNapisane: 27 maja 2009, 20:51
przez loockas
Wymiana jest banalna. Muszę to zrobić przy najbliżej okazji, bo jak wymieniałem aparat zapłonowy to pozwoliłem sobie na małe druciarstwo, które wytrzymało tylko rok. Niestety nie miałem wtedy nowego oringu pod ręką.

PostNapisane: 28 maja 2009, 15:59
przez Dareczeq
Dzisiaj chcialem kupic opisana uszczelke ale nikt nie umial mi podac dokladnych wymiarow. Moze ktos z Was wie jakie sa jej wymiary (srednica)? Bo inaczej bede zmuszony rozebrac aparat zaplonowy a potem z buta biegac po miescie i dopasowywac uszczelki.

PostNapisane: 28 maja 2009, 17:30
przez loockas
Dareczeq napisał(a):Bo inaczej bede zmuszony rozebrac aparat zaplonowy a potem z buta biegac po miescie i dopasowywac uszczelki.


Jak już to zrobisz, to nie zapomnij mi wtedy podać wymiarów <diabełek>

EDIT: znalazłem coś takiego w linku wyżej dla 1.6 16v w BG (czyli sohc)

Według moich obliczeń rozmiar oringa to 38x3,5; do dostania w większości sklepów z łożyskami, koszt ok 2 zł.

PostNapisane: 28 maja 2009, 17:45
przez waldii
dokladnie ;) 38x3,5 tylko jest problemik z dostepnascia,bo polskie normy maja 3 albo 4 mm wiec w takich lepszejszych sklepach z uszczelnieniami technicznymi szukaj.

PostNapisane: 28 maja 2009, 17:50
przez BratCukierka
ja w b6t założyłem grubszy uszczelniacz, bo nie mieli akurat pasownego na miejscu już (bo się skończyły) i wszedł z lekkim oporem po przesmarowaniu olejem ale będzie dobrze uszczelniał :P koszt 1zł :)

PostNapisane: 28 maja 2009, 18:04
przez lukasssss1
ja tez jak kupowałem to nie dostałem 38x3,5 tylko 35x3,5 i założyłem i pasuje tez bo to guma więc trochę się rozciągnie juz ponad 3 tyg i trzyma nawet kapki oleju :) oby tak dalej :)