Samoczynne podnoszenie sie obrotów

Postprzez msobecki » 25 maja 2009, 19:45

Mam kolejny kłopot, ostatnio daje o sobie znać zwłaszcza kiedy stoję na światłach obroty podnoszą się i opadają podnoszą i opadają, maksymalnie dochodzą do 3000obr/min i ani kawałka dalej po chwili wszystko wraca do normy. W momencie kiedy taka sytuacja mi sie zdarzy i w tym czasie dam jeszcze gazu, silnik się dławi przez jakiś czas i dopiero po chwili zaczyna reagować na gaz. Tragedia jest natomiast jak takie coś zdarzy się podczas jazdy, przeważnie podczas ruszania, wtedy to dopiero jest bonanza, szarpie niemiłosiernie. Cierpliwości mi już zbrakło bo dziś doszło do tego ze silnik zgasł i dał uruchomić się dopiero po jakiejś mniej więcej minucie. Macie jakiś pogląd na te sprawę ?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez msobecki » 26 maja 2009, 17:56

dodam jeszcze że w momencie jak obroty sie same podnoszą i dodam gazu silnik się dławi i wyraźnie czuć zapach benzyny i inny odgłos z wydechu momentami przypomina lekkie strzelanie. Czyli na mój chłopski rozum podawany jest nadmiar benzyny i świece są zalewane? dobrze rozumuje?

W silniku są trzy czujniki temperatury, gdzie się one znajdują i jaki może być ewentualny koszt każdego z nich ? Jest sens wymieniać wszystkie na raz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez krzemyk1981 » 26 maja 2009, 20:47

sprawdź krokowiec, a o falujących obrotach na forum było mnóstwo razy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2008, 14:18
Posty: 105
Skąd: TOS/oppeln/breslau
Auto: 323c 1.3 1996

Postprzez Beny » 26 maja 2009, 20:54

krzemyk1981 napisał(a): a o falujących obrotach na forum było mnóstwo razy

TPS ustaw,może aparat zapłonowy ?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Karroll » 26 maja 2009, 21:22

u mnie bylo tak ze linka gazu byla zbyt napieta na cięgle od przepustnicy i do tego jeszcze "amortyzator" przepustnicy a dokladniej taka srubka zbyt wykrecona, ktorą ustawia się jak bardzo ma amortyzowac przepustnice gdy pusci się gaz. to tylko błachostki od ktorych mozesz zacząc.sprawdz czy linka gazu sie o coś nie napina po drodze do kolektora
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 15:54
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC

Postprzez msobecki » 27 maja 2009, 22:14

napięcie linki itd wykluczam na wstępie, wykluczyłem też błędy w komputerze dziś sprawdzałem – 0 błędów, czujnik temperatury (ten zielony, co podaje dane do komputera) wyglada na sprawny na średnio przestygniętym silniku (na zegarze wskazówka jest mniej więcej w 1/4 wysokości) jego rezystancja wynosi kolo 550Ohm.
Czy są jakieś metody na sprawdzenie poprawności działania przepływomierza i silniczka krokowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez msobecki » 28 maja 2009, 22:45

Ostateczna diagnoza: przeczyściłem sprejem "KONTAKT" do czyszczenia potencjometrów złącza czujników temperatury i koniec z falującymi obrotami. Na rozgrzanym silniku, po odłączeniu czujnika temperatury cieczy (ten zielony) obroty gwałtownie rosną, a silnik nie reaguje na dodanie gazu – dusi się czyli efekt identyczny jak ten o którym mówiłem na początku tematu. Tyle z mojej strony, miejmy nadzieje ze na razie przez jakiś czas nie będę męczył Was moimi problemami ;–)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323