HLA – Hydraulic Lash Adjuster?

Postprzez Daro » 8 sty 2004, 17:26

Witam,

kiedys czytałem tutaj na forum , że na głośność pracy silnika , zaworów itd może mieć też HLA.
A co to takiego?
Może mnie jako laikowi wyjaśnić?
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez newbie » 8 sty 2004, 19:24

Hydraulic Lash Adjuster = hydroregulator zaworu...takie tam wolne tłumaczenie :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Paweł » 8 sty 2004, 19:45

To jest taka beczulka, wypelniona olejem. Znajduje sie ona w tunelu, pomiedzy krzywka walka rozrzadu, a trzonkiem zaworu. Walek naciska na nia, a ona na zawor, otwierajac go w ten sposob.

"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia).

Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow – polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30kkm).

Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.

Tada.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Smirnoff » 9 sty 2004, 02:39

Krótko mówiąc – jest to sławetny popychacz hydrauliczny, o których głosnej pracy słyszał pewnie kazdy mazdziarz... :P
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Daro » 9 sty 2004, 10:57

Niooo.... to teraz wiem już wszystko... :D
Ale z tego wniosek, że jeśli zacznie klekotać silnik, to wystarczyłoby wymienić tenże HLA, bo to on kasuje luzy. Więc po co niektórzy pytają o koszt wymiany popychaczy czy zaworów?
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez xXx » 9 sty 2004, 13:42

No właśnie koszt zrobienia tego to 100 PLN sztuka, a w moim przypadku gdybyb tak było to 100 x 24 = 2400 PLN :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Paweł » 9 sty 2004, 13:58

Daro napisał(a):Niooo.... to teraz wiem już wszystko... :D
Ale z tego wniosek, że jeśli zacznie klekotać silnik, to wystarczyłoby wymienić tenże HLA, bo to on kasuje luzy. Więc po co niektórzy pytają o koszt wymiany popychaczy czy zaworów?


Mowiac o popychaczach mamy na mysli wlasnie HLA.


No właśnie koszt zrobienia tego to 100 PLN sztuka, a w moim przypadku gdybyb tak było to 100 x 24 = 2400 PLN


Oczywiscie najlepiej wymienic wszystkie popychacze, ale z reguly do wymiany jest tylko kilka sztuk. Nie jest wiec tak tragicznie, jak piszesz.

Niestety przyczyna nieszczelnosci moze byc takze zuzyta glowica – gdzie kanaly HLA sa porysowane/znieksztalcone.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 9 sty 2004, 14:18

Założyłem najgorszą możliwą sytuację i u mnie własnie tyle by to kosztowało. Lepiej było by wymienić cały silnik.

P.S. U mnie HLA O.K :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Morder » 9 sty 2004, 14:37

A u mnie pyka tylko na wolnych obrotach, czemu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Paweł » 9 sty 2004, 15:42

Albo za male cisnienie oleju, albo: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=726
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez HERCIK » 9 sty 2004, 17:54

Dajcie na wstrzymanie przecierz to juz tyle razy bylo walkowane ze chyba wszyscy o tym wiedza tak samo jak temat gazu przecierz to wraca jak bumerang :]
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Paweł » 9 sty 2004, 17:57

Tak. Od tej pory bedziemy kasowali takie posty. :D

Mam nadzieje, ze jak wreszcie to wszystko sie na strone upcha, to sie skonczy. Jeszcze troche cierpliwosci. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez MarcinS » 10 sty 2004, 14:58

A po czym poznać czy u mnie są HLA? 1,3iKat '94 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323