Witam,
kiedys czytałem tutaj na forum , że na głośność pracy silnika , zaworów itd może mieć też HLA.
A co to takiego?
Może mnie jako laikowi wyjaśnić?
HLA – Hydraulic Lash Adjuster?
Strona 1 z 1
Hydraulic Lash Adjuster = hydroregulator zaworu...takie tam wolne tłumaczenie 
To jest taka beczulka, wypelniona olejem. Znajduje sie ona w tunelu, pomiedzy krzywka walka rozrzadu, a trzonkiem zaworu. Walek naciska na nia, a ona na zawor, otwierajac go w ten sposob.
"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia).
Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow – polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30kkm).
Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
Tada.
"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia).
Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow – polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30kkm).
Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
Tada.
the right man in the wrong place...
Niooo.... to teraz wiem już wszystko...
Ale z tego wniosek, że jeśli zacznie klekotać silnik, to wystarczyłoby wymienić tenże HLA, bo to on kasuje luzy. Więc po co niektórzy pytają o koszt wymiany popychaczy czy zaworów?
Ale z tego wniosek, że jeśli zacznie klekotać silnik, to wystarczyłoby wymienić tenże HLA, bo to on kasuje luzy. Więc po co niektórzy pytają o koszt wymiany popychaczy czy zaworów?
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Daro napisał(a):Niooo.... to teraz wiem już wszystko...![]()
Ale z tego wniosek, że jeśli zacznie klekotać silnik, to wystarczyłoby wymienić tenże HLA, bo to on kasuje luzy. Więc po co niektórzy pytają o koszt wymiany popychaczy czy zaworów?
Mowiac o popychaczach mamy na mysli wlasnie HLA.
No właśnie koszt zrobienia tego to 100 PLN sztuka, a w moim przypadku gdybyb tak było to 100 x 24 = 2400 PLN
Oczywiscie najlepiej wymienic wszystkie popychacze, ale z reguly do wymiany jest tylko kilka sztuk. Nie jest wiec tak tragicznie, jak piszesz.
Niestety przyczyna nieszczelnosci moze byc takze zuzyta glowica – gdzie kanaly HLA sa porysowane/znieksztalcone.
the right man in the wrong place...
Tak. Od tej pory bedziemy kasowali takie posty.
Mam nadzieje, ze jak wreszcie to wszystko sie na strone upcha, to sie skonczy. Jeszcze troche cierpliwosci.
Mam nadzieje, ze jak wreszcie to wszystko sie na strone upcha, to sie skonczy. Jeszcze troche cierpliwosci.
the right man in the wrong place...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość