Strona 1 z 1

Czujnik spalania stukowego

PostNapisane: 23 sty 2009, 06:10
przez tadeyro
Witam,
przy sczytywaniu błędów w autku wyskoczył mi błąd czujnika spalania stukowego.
Czy mógłby ktoś w małym skrócie opisać co to za urządzenie, gdzie się znajduje i jaki ma wpływ na spalanie?
Bo celem testu było sprawdzenie czemu samochód stał się taki pazerny :)
Pzdr!

PostNapisane: 23 sty 2009, 09:34
przez Lukano
A czy takowy jest w K8 ?? Mnie się zdawało, że nie.

PostNapisane: 23 sty 2009, 11:49
przez tadeyro
No właśnie nie wiem.
Mechanikiem nie jestem, a autko zaczęło ostatnio dużo palić.
Podejrzewałem sondy, ale na teście wyszło, że są OK, natomiast pokazało mi błąd 05 – Czujnik spalania stukowego...
Znalazłem zdawkowe informacje w sieci, ze ma to jakiś tam wpływ na dynamikę i na spalanie, ale nic więcej nie wiem. :|

PostNapisane: 23 sty 2009, 11:58
przez Lukano
tadeyro napisał(a):Podejrzewałem sondy

A przepływka dobra ?? tez bardzo wpływa na spalanie. Może coś z paliwem ?? wtedy ten czujnik jeśli jest powinien działać.

PostNapisane: 23 sty 2009, 12:05
przez tadeyro
Podczas testu wyskoczył mi tylko błąd 05 (to samo dla KOEO i KOER), więc przepływka chyba OK...
Paliwo raczej w Kraku na tych firmowych stacjach dobre.
Przy -20 nie było żadnych problemów z odpaleniem i pracą silnika.

PostNapisane: 23 sty 2009, 13:37
przez Lukano
Przepływka może już być słaba, a nie wyświetlać błędu niestety.
Patrzyłem nr błędu na stronie klubowej i by się zgadzało. Może ktoś się wypowie kto ma K8.

PostNapisane: 23 sty 2009, 19:37
przez tadeyro
Lukano napisał(a):[...] Może ktoś się wypowie kto ma K8.


Dobrze by było, bo poczytałem trochę o tym spalaniu stukowym i nie za ciekawie to wygląda.
Podobno proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i bardzo obciąża tłoki, korbowód i inne elementy silnika :|

PostNapisane: 23 sty 2009, 20:16
przez Lukano
tadeyro napisał(a):Podobno proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i bardzo obciąża tłoki, korbowód i inne elementy silnika ysz

Wątpię, żebyś jeździł na takim :P Musiałbyś zdrowo zapłon sporo przyspieszyć i jeździć chyba na PB81 ;)
Jak pracuje ?? cicho, spokojnie, tak jak wcześniej ? Usłyszałbyś spalanie stukowe.

PostNapisane: 23 sty 2009, 21:01
przez tadeyro
Silnik pracuje cicho i równo. Bez zmian odkąd go kupiłem.
Truchu muli do 3500 ale nie jeździłem innymi MX3 więc nie wiem jak inne mają ;)
Może takie spalanie to wina źle ustawionego zapłonu? Ma to jakieś powiązanie ze sobą?
No i czemu wywaliło akurat ten błąd?...

PostNapisane: 23 sty 2009, 21:42
przez Lukano
tadeyro napisał(a):Silnik pracuje cicho i równo. Bez zmian odkąd go kupiłem.
Może takie spalanie to wina źle ustawionego zapłonu? Ma to jakieś powiązanie ze sobą?
No i czemu wywaliło akurat ten błąd?...

jak pracuje cicho i równiutko to raczej nie ma spalania stukowego. Spalanie chyba nie ma nic do zapłonu. Ustawienie kosztuje 10 złotych u pierwszrgo lepszego mechanika jak chcesz mieć pewność.
tadeyro napisał(a):Truchu muli do 3500

Chyba wszystkie v-ki tak mają dopóki nie włączą sie v-risy.

PostNapisane: 23 sty 2009, 22:15
przez tadeyro
Załóżmy zatem więc, że nie dochodzi do zjawiska spalania stukowego.
Skąd więc ten kod błędu z odczytu? Czyżby silniki K8 były pozbawione tego czujnika i kody błędów nie pasują do niego?
Wysłałem oficjalne zapytanie do doktora Jaksy, może on coś poradzi :)

PostNapisane: 24 sty 2009, 02:24
przez Capazo
Lukano napisał(a):Chyba wszystkie v-ki tak mają dopóki nie włączą sie v-risy.


Dokładnie, i jeszcze bez kata to calkiem tragedia <killer> <killer> <killer>

PostNapisane: 24 sty 2009, 10:15
przez tadeyro
Wycinanie katalizatora to zupełnie inny temat, i odnośnie tego jest już kilka wątków na forum.
I odnośnie tego jest tyle samo zwolenników co przeciwników.

Zjem coś i jadę na Botewa.
Jak wrócę to zdam relację co i jak :)

PostNapisane: 25 sty 2009, 14:56
przez tadeyro
Tak więc, jak obiecałem opowiadam com usłyszał na diagnozie speców z Christo-Botewa :)

1. Dowiedziałem się, że najprawdopodobniej są 2 takie czujniki.
2. Dowiedziałem się, że mój silnik pracuje bardzo równo i cicho i że zjawisko spalania stukowego na pewno nie występuje.
3. Umówiliśmy się na poniedziałek celem sprawdzenia miernikiem sond lambda (błędu których test nie wykrył, ale mogą być na wykończeniu)

Jeśli wszystko będzie ok, to chyba sprawdzę bak, czy gdzieś nie przesiąka...
:)

PostNapisane: 26 sty 2009, 00:36
przez qbass
Czujnik jeśli już (zależy, w niektórych jest, w niektórych nie ma, teraz nie powiem od jakiej końcówki VIN są, bo nie pamiętam) jest jeden i znajduje się bardzo głęboko.
Aby go wymontować, trzeba zdjąć kolektor ssący, oraz rurki/przewody chłodzenia pod kolektorem.