Strona 1 z 1

Błędy nr. 17 i 24 w 1.8 V6

PostNapisane: 2 gru 2008, 19:34
przez adidom
Mam problem z mazda :( . Paliła 20 litrów na 100km, nie miała mocy, jak zdejmowałem nogę z gazu to obroty spadały prawie do zera( silnik prawie gasł, światła również przygasały) i momentalnie wracały do normy i tak za każdym razem. Dodam że jak przygazowałem to mazda zostawiała chmure dymu z tyłu. Zrobiłem test kompa i wykazało błędy 17 i 24. Wymieniłem obie sondy zrobiłem reset kompa a błędy nadal są, wymieniłem przepływke. Spalanie wróciło prawie do normy tj. 12-14 w mieście, obroty juz nie spadały, chmury dymu już nie było. Analiza spalin poprawna, moc auta też.

To było pół roku temu a teraz spalanie dalej 12-14l miasto ale obroty znów spadają prawie do zera i momentalnie wracają do normy. Puszcza chmurkę po gazowaniu i czuć benzynę. Błędy 17 i 24 dalej są ( na wyłączonym silniku i na włączonym).
Znowu padła przepływka :(. Co może byc tego przyczyną i co z tymi błędami 17 i 24?

Dodam że auto nie ma i nie miało lpg. Wszystkie filtry wymienione, świece nowe Denso ( wczesniej Ngk), nowe przewony Ngk, nowa kopułka i palec.

Przejrzałem forum i nie ma nigdzie wyjaśnione co może być przyczyna błędów 17 i 24.

PostNapisane: 2 gru 2008, 20:59
przez KyRy

PostNapisane: 2 gru 2008, 21:09
przez adidom
Wiem że błędy 17 i 24 to układ sprzężenia zwrotnego, ale co to jest?? Kody błędów mam wydrukowane jak i przyrząd do odczytu kodów błędu zrobiony.

Chciałem się dowiedzieć co może powodować wyświetlanie tych kodów i jaka może być przyczyna uszkodzenia drugiej już przepływki?

PostNapisane: 2 gru 2008, 21:11
przez KyRy
tego to ja już Ci nie powiem :(

PostNapisane: 2 gru 2008, 21:16
przez adidom
Mechanikiem nie jestem i nie wiem co to może być. Dzięki za szczere chęci

PostNapisane: 2 gru 2008, 21:31
przez ravi
jakoś niedawno (ze 3 tygodnie temu) pisałem posta na temat moich błędów i ktoś mi odpisał co oznacza błąd w układzie sprzężenia.. przeszukaj posty mojego autorstwa i w którymś z wątków znajdziesz odpowiedź

PostNapisane: 2 gru 2008, 21:43
przez adidom
ravi dzięki, post przeczytany. Świece, kable i obie sondy wymienione. Sprawdze może jakieś lewe powietrze bierze.

PostNapisane: 2 gru 2008, 22:24
przez tajfunek11
niewiem czy mam racje ale moze to byc aparat zapłonowy u mnie były podobne objawy az wrescie auto u mnie siadł aparat

PostNapisane: 19 gru 2008, 21:31
przez adidom
Sondy wymienione na nowe, przepływka wymieniona, aparat zapłonowy sprawny, nie bierze lewego powietrza, wtryski nie leją. A błędy nadal są :( . Nie wiem co może je powodować.

PostNapisane: 22 gru 2008, 13:52
przez walker_1
U mnie było dokładnie to samo – Madzia paliła jak smok do tego brak mocy, falujące obroty i dławienie przy dodawaniu gazu. Oddałem auto do mechanika i powiedział, że mam uszkodzony moduł zapłonowy i było jakieś zwarcie w kompie, jeśli chodzi o zwarcie w kompie to sądzę, ze powiedzieli to tylko dla picu i zrobili sam moduł zapłonowy. Do tego wymieniłem jeszcze czujniki temperatury silnika (czarny i zielony). Czujniki były odpowiedzialne za podawanie sygnału do kompa o temperaturze czyli jak były walnięte to komp myślał, że silnik jest zimny i cały czas jeździłem na ssaniu stąd takie duże spalanie. Jak chcesz to mam gdzieś komplet tych czujników (zielony i czarny oryginalny wyciągnięty z innego silnika) i jeszcze mam nowy zamiennik tego zielonego czujnika.

PostNapisane: 22 gru 2008, 21:42
przez adidom
poszlo ma pw

PostNapisane: 24 gru 2008, 00:49
przez Lukasz_zdw
A reset kompa po wymianie tych elementów to robileś?? Bo same z siebie nie znikną jeśli juz sie pojawiły, trzeba zresetować kompa.

PostNapisane: 24 gru 2008, 14:04
przez adidom
Wielokrotnie robiłem reset kompa i błędy są nadal :(

PostNapisane: 26 maja 2009, 21:06
przez adidom
Przyczyna tych bledow byl przestawiony zaplon, byl na 12 a powinien byc 10. Teraz zero bledow i spalanie w normie, moc jest <jupi>