Zalewa świece olejem – do wymiany uszczelniacze zaworowe c

Czytałem już kilka tematów i mój problem jest następujący. Doszukiwałem sie awarii w układzie zapłonowym ponieważ silnik przerywał, dusił się, nie chciał wchodzić na obroty. Niestety przyczyna są świece które zalewane są olejem. Motor strasznie kopci bierze olej i po wizycie u mechanika stwierdził że do wymiany są uszczelniacze zaworowe, uszczelki pod pokrywę zaworów oraz simeringi na wałki. A co z pierścieniami olejowymi ? w jaki sposób mogę ustalić czy to akurat nie one są przyczyną. Ewentualnie ile przyjemność z opcja (uszczelki pod pokrywę, uszczelniacze zaworowe + simieringi). Dodam że przy zmianie starych świeczek na nowe nie dusił się może przez dwa dni, później wszytko wróciło. Jakieś propozycje czy pozostaje zmiana silnika ? Tyle się nacieszyłem k8 2mc sam zapracowałem żeby dorobić się pierwszego auta i mam k**** za przeproszeniem