Turkotanie w silniku

Postprzez Anetka » 28 wrz 2008, 18:53

Niestety od dłuższego czasu w moim silniku nasiliło się turkotanie przypominające diesla :|
Terkotanie bardzo nasila się wraz z rozgrzaniem silnika.
Samochód nie stracił mocy, ani przyśpieszenia, jednak troszkę zjada olej i do tego więcej pali, pojawia się niekiedy przy gazowaniu biały dym, który po kilku sekundach niknie.
Wczoraj wymieniłam olej i filtr, którego jak zdążyłam się domyśleć , nie wymienił wraz z poprzednią wymianą oleju. :( :| Jest trochę lepiej bo już nie ma tego białego dymu.
Chciałam podpytać czy ktoś z Was miał tego rodzaju problem.
Bardzo proszę o opinie.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez marek » 28 wrz 2008, 19:34

Anetka

Jako, że na forum lubimy płeć piękną to pewnie moderator będzie łagodny i nie wywali tego tematu do kosza na dzień dobry ;)

a tak na serio – poszukaj na forum pod hasłami "dymienie" "klekotanie/stukanie zaworów" itp. a na pewno znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.

Ja miałem kiedyś MX-3 V6 ale nie cierpiała na te przypadłości :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Hazu » 28 wrz 2008, 22:47

Terkotanie jest najprawdopodobniej spowodowane zuzytymi sprężynkami na wałkach rozrzadu (doświadczyłem tego)

Lekarstwem na to jest ich wymiana (ale to trochę kosztuje, nie tyle części co robocizna)

Ale jak mnie się wydaje masz poważniejszy problem z tym silnikiem (dym i ubytki oleju)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 28 wrz 2008, 23:08

Anetka mozesz wlasnymi slowami opisac jak turkocze ten silnik <lol> <lol> poszukaj tez pod haslem HLA
waldii
 

Postprzez KyRy » 29 wrz 2008, 18:01

marek napisał(a): na forum lubimy płeć piękną

lubimy, lubimy :D

Anetka prosze o zapoznanie się z regulaminem działu.
Tak jak wspomniał kolega marek warto skorzystać z "szukajki", ponieważ na forum pojawiały się już podobne tematy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Anetka » 29 wrz 2008, 18:19

ok :) wielkie dzięki – oczywiście jeszcze poczytam bo bardzo dużo tu wszystkiego i nie zawsze można znaleźć, akurat dany problem – jak moderatorzy stwierdzą , że nabałaganiłam to bardzo proszę o doczepienie mnie do jakiegoś tematu ;)
wracając do mojego problemu postanowiłam jednak w tym tygodniu przejechać się do mechanika;
moja kobieca intuicja podpowiada mi, że mogą to by popychacze – częste u mazd, ale pierścienie i uszczelniacze zaworów też niech mechanik sprawdzi, bo troszkę mazdka dymi i podjada olej :( ;
sądzę że nie wymyślę nic innego;
jak znam życie może i jeszcze coś innego wyjdzie w trakcie :] – na pewno zdam szczegółową relacje co i jak, jakie koszty, co było przyczyną i czy wymienione części dały oczekiwany rezultat – nie ma co sie czarować, samochód ma 15 lat i wiecznie wszystko w nim nie będzie chodziło jak należy :(
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez waldii » 29 wrz 2008, 20:04

Anetka napisał(a):jak znam życie może i jeszcze coś innego wyjdzie w trakcie

jak znam mechanikow to wlasnie tak bedzie :| :|

Wejdz na spotkania klubowe,znajdz kogos z Twojego regionu i sie podpytaj o jakis polecany warsztat.Niestety japonska technologia plus kobieta rowna sie kupa kasy u mechaniora
waldii
 

Postprzez Anetka » 30 wrz 2008, 18:14

2 dni temu wymieniłam olej i powiem Wam, że naprawdę jest lepiej – przestała dymić... nie wiem o co chodzi, ale nie turkocze już tak mocno tylko delikatnie, nawet jeśli już silnik jest rozgrzany <jupi>
może to wina oleju, który był akurat zły dla tego silnika, pojeżdżę jeszcze troszkę i zobaczę co się dzieje, bo boję się że jak rozgrzebią w warsztacie silnik to już niewiele z niego zostanie i wszystko będzie do wymiany <killer>
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez EndrYou » 2 paź 2008, 14:03

koleżanko sprawdz jeszcze poziom płynu w wspomaganiu i czy niema jakichś nieszczelności,umnie było podobnie coś dziwnie jakby stukało ,myślałem że to rozrząd a okazało sie że dopływ był nieszczelny i pompa zasysała bąbelki powietrza powodując taki odgłos,po wymianie uszczelki jest cisza.
najlepiej niech ci odepną od silnika oba paski (od wspomagania i alternatora i wtedy odpalić auto i będzie wiadomo czy stuka w silniku czy gdzie indziej .
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 12:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez Anetka » 2 paź 2008, 15:49

ok, dzięki :)
co turkotania znalazłam wczoraj dość długi temat o popychaczach, które w mazdach robią dużo hałasu <killer>
ktoś załączył link z krótkim filmikiem, na którym pokazał jak turkocze jego silnik i powiem, że mój turkocze identycznie :|
to są popychacze jak nic, ale sprawdzić jeszcze przy okazji poziom płynu, uszczelki czy paski też nie zaszkodzi ;)
Ostatnio edytowano 2 paź 2008, 16:15 przez Anetka, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez Anetka » 2 paź 2008, 16:12

o właśnie znalazłam ten link:
http://s193.photobucket.com/albums/z216 ... g_0002.flv
to jest takie turkotanie, może u mnie mniej słychać niż na filmie ale to jest to :D
dlatego nie jade do mechanika, żeby rozbierali mi cały silnik tylko skorzystam z porad kolegów tego forum :)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez EndrYou » 2 paź 2008, 16:13

Fakt możliwe że to popychacze u mnie też lekko stukają, co mnie podkusiło żeby kupić z allegro olej za 60zł do tego auta...eh..
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta

Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 12:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez Anetka » 2 paź 2008, 16:16

ja dolałam oleju na maxa
Valvoline max life 10W-40
jest na pewno ciszej i mazdka przestała dymić – poprzednio miałam Mobil 1,
może dlatego, że ten Valvoline jest do silników powyżej 100 tyś i silnik ma lepsze smarowanie
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez KANAL » 2 paź 2008, 18:14

Na rozgrzanym silniku nie klepia popychacze tylko wlasnie wspomniane na poczatku tematu sprezynki na walkach rozrzadu... u mnie niestety tez sie zaczelo i zastanawiam sie czy czekac do wymiany oleju i sprawdzic czy zrobic to i wtedy dopiero zmienic olej... koszt naprawy ok 1,5tys zl... u polecanego na forum mechanika spod warszawki.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez waldii » 2 paź 2008, 20:36

KANAL napisał(a):Na rozgrzanym silniku nie klepia popychacze

mylisz sie i to bardzo ;) klepia albo na cieplym,albo na zimnym albo zawsze.Koszt naprawy(zaworek upustowy pompy oleju) to 80zl plus robocizna max 200zl


KANAL napisał(a):sprezynki na walkach rozrzadu... u mnie niestety tez sie zaczelo i zastanawiam sie czy czekac do wymiany oleju i sprawdzic czy zrobic to i wtedy dopiero zmienic olej... koszt naprawy ok 1,5tys zl

1,5 tys zl?????????????????????????????To za tysiaka ja Ci zrobie hahaha hahaha Kpina totalna.Sama czesc to max 200zl x 2 czyli 400zl.To co 1100zl za sciagniecie kolektora ssacego,rozpiecie rozrzadu i odkrecenie dekla zaworowego????????????????Wpadaj,powaga <lol>
waldii
 

Postprzez KANAL » 2 paź 2008, 22:05

waldii Do Gdanska mam zbyt daleko, inaczej wpadlbym gdybym wiedzial ze masz jakeis doswiadczenie w mechanice i wiesz co robisz. A zaworek upustowy na pompie oleju to przypadlosc silnikow 4ro cylindrowych a nie Vek. Chociaz nigdy nic nie wiadomo. Juz sie przekonalem ze nikomu w 100 procentach nie mozna wierzyc. Co do ceny ktora podalem.... 800zl z tego to robocizna, reszta materialy czyli sprezynki, uszczelki pokrywy zaworow, kolektora. Mi tez 1,5tys wydaje sie duzo dlatego jeszcze sie nie zdecydowalem. Chcialem zaczac od wymiany zaworka na pompie oleju jednak przeczytalem i uslyszalem ze w Vkach nie sa wadliwe i na cieplym silniku przyczyna klekotu sa sprezynki walkow rozrzadu. U mnie one klepia napewno tylko co to powoduje :D Po tescie z drewnianym kijkiem przylozonym do ucha wyraznie chodzi jak diesel tylko w okolicy drugiej glowicy po jej lewej stronie. A tam sa sprezynki walka rozrzadu.

Jestes pewien ze to
sciagniecie kolektora ssacego,rozpiecie rozrzadu i odkrecenie dekla zaworowego
wystarczy? Moze jest gdzies fotorelacja... ojciec zna sie na mechanice wiec moze sami damy rade tylko potrzebne jakies wskazowki :)
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez waldii » 2 paź 2008, 22:30

KANAL napisał(a): A zaworek upustowy na pompie oleju to przypadlosc silnikow 4ro cylindrowych a nie Vek

w vałkach tez zaworek niezle miesza


KANAL napisał(a):Jestes pewien ze to Cytat:
sciagniecie kolektora ssacego,rozpiecie rozrzadu i odkrecenie dekla zaworowego
wystarczy? Moze jest gdzies fotorelacja... ojciec zna sie na mechanice wiec moze sami damy rade tylko potrzebne jakies wskazowki
_________________

kolektor ssacy wyciagasz,sciagasz pokrywe zaworowa,oslona paska rozrzadu paszol,zeby pasek sciagnac,odkrecasz panewki walka rozrzady tylko tylniego.lekko przekrecasz walkami i ten [jaki?] wyskakuje.Tam masz nakretke chyba na 32 klucz albo 36.Odkrecasz i wymieniasz te blaszki.Nia ma tam sprezynek tylko takie blaszki-a'la spzegielko zwiekszajace tarcie.Nic skomplikowanego.Jak masz jakas wiedze i narzedzia(komplet kluczy nasadowych)to bez problemu zrobisz.To kupisz jeden komplet tych blaszek oraz ew.uszcz pod pokrywe zaworow.Pod kol.ssacy mozesz stara zostawic jak jest oki.I tyle w temacie.koszt max 300zl a nie jest to 1500 :|
waldii
 

Postprzez EndrYou » 3 paź 2008, 08:35

(ja zalałem francuski Power Oil 5w40)

Waldi a mógłbyś napisać jakie zadanie wogule spełniają te blaszki? bo sobie nie moge wyobrazić, musze w sobote przestudiować rozrząd w manualu może coś tam bedzie pisać....
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta

Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 12:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez teg » 6 paź 2008, 22:52

Przepraszam że się wtrącę nie do tematu, ale ... zauważyłem, że mechanik jak widzi japoński samochód, to na wstępie zawyża cenę usługi. To samo w Skodzie kosztowałoby połowę ceny. I po części jest to chyba winą właścicieli, bo przyzwyczaili się że "japońskie to drogie" :(
Jak to jest z tą Mazdą... ;)
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 19:33
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez waldii » 6 paź 2008, 23:05

EndrYou napisał(a):Waldi a mógłbyś napisać jakie zadanie wogule spełniają te blaszki?

tak na chlopski rozum,bo to trzeba widziec,zeby zakumac.Zebatka na walku ma powiedzmy 2cm szerokosci.Razem z nia lata prawie taka sama zebatka szerokosci ok.0.5cm.Prawie taka sama,bo ma troszke inna odleglosc miedzy zebami.Na calym obwodzie rozni sie o pol zeba.Czyli,zeby walek sie normalnie obrocil to ta ciensza zebatka musi sie za kazdym obrotem walka przesunac o te pol ząbka.Te blaszki hamuja przesuniecie tej cienszej zebatki,chodzi dosc ciezko.W ten sposob zawsze jest kasowany luz miedzy zebatkami walka wydechowego a zebatka ssacego i w ten sposob jest cisza ;) Jasne??
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323