Prawidłowa obsługa układu chłodzenia

Postprzez tadeyro » 30 sie 2008, 11:43

Witam,
od 2 dni jestem posiadaczem tego autka i mam mały problem ze zbyt wysoką temperaturą silnika.
Chciałbym zapytać jak prawidłowo "zajmować się" obsługa układu jego chłodzenia.
Nie znalazłem żadnej instrukcji obsługi ani tez po przekopaniu forum nie wiele się dowiedziałem.
Na początek chciałbym wiedzieć jak odczytać poziom płynu chłodzącego i jak go prawidłowo uzupełniać.
Do postu załączam małe zdjątko silnika i prosiłbym o przystępne wytłumaczenie co i jak.
Piszcie jak do chłopa małorolnego bo jestem motoryzacyjnym laikiem :)
Pzdr!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez brii » 30 sie 2008, 12:41

Odkręć na zimnym silniku korek z żółtą naklejką koło bagnetu od sprawdzania poziomu oleju. Płyn chłodzący powinien być gdzieś 3-5 cm od rantu wlewu. W zbiorniku wyrównawczym płyn powinien być między MIN a MAX (najlepiej w połowie). Jak masz problem z temperaturą to sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony. Tak ogólnie to układu chłodzenia się jakoś specjalnie nie obsługuje ;)
Nie chcę Cię straszyć, ale wydaje mi się, że Twój silnik miał jakąś historię mniej ciekawą...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez chudy » 30 sie 2008, 19:40

Bardzo podobny temat:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58519
poczytaj a mozesz się nieco dowiedzieć i najlepiej w nim zadaj pytania na które chciałbyś otrzymać odpowiedź. :)
brii napisał(a):wydaje mi się, że Twój silnik miał jakąś historię mniej ciekawą...

taaa... poprzedniego właściciela ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Waluś » 30 sie 2008, 19:52

chudy napisał(a):Bardzo podobny temat:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58519
poczytaj a mozesz się nieco dowiedzieć i najlepiej w nim zadaj pytania na które chciałbyś otrzymać odpowiedź. usmiech

dokładnie :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez brii » 30 sie 2008, 22:04

chudy
<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tadeyro » 31 sie 2008, 20:44

Witam ponownie kolegów.
Dzięki za linka. Dowiedziałem się z niego kilku ciekawych rzeczy.
Ale pozwolę sobie wrócić do mojego problemu :]

Żeby autko bardzo się nie przegrzewało i by dzięki temu uniknąć poważniejszych awarii postanowiłem go zholować do kogoś kto się zna na rzeczy.
Wujek mojej kobiety jest z zawodu mechanikiem, więc swoim escorcikiem 1,3 holowałem chorą madzię (łatwo nie było :) )

A teraz do rzeczy.
Po długich oględzinach zauważyliśmy wyciek z okolic pompy wody, czyli prawdopodobnie jest ona do wymiany.
Gdyby to była prosta sprawa to wujek by nam to zrobił, jednak żeby się do niej dostać to trzeba mieć odpowiedni sprzęt :|

Zorientowałem się ile taka pompa mniej/więcej kosztuje i pozostaje tylko kwestia robocizny.
Orientujecie się może ile to może kosztować?
Byłbym mega-dźwięczny za odpowiedz, bo już po nocach nie śpię zamartwiając się co z moją madzinką :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Hazu » 31 sie 2008, 21:47

Pompa GMB (dobry zamiennik) ok 150-200zł

wymiana rozrządu w normalnym warsztacie od 300zł (trzeba rozebrać rozrząd aby dostać się do pompy)

Ja pompę wymieniłem zapobiegawczo przy wymianie rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tadeyro » 1 wrz 2008, 13:19

No to mnie trochę zmartwiłeś.
Liczyłem się z pewnymi kosztami, ale 3 stówy to troszku dużo :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Hazu » 1 wrz 2008, 13:30

Dużo. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tadeyro » 1 wrz 2008, 16:11

Idę teraz popytać po kilku warsztatach ile by za coś takiego wzięli.
Przynajmniej się zorientuję co i jak :)
Jak się czegoś dowiem to dopiszę do posta.
Będzie dla potomnych.

To znowu ja usmiech
Tak więc przez kilka dni łaziłem po warsztatach i pytałem co i jak.
Byłem m. in. w polecanym Gładysku, ale tam mi powiedzieli za sama robociznę 380zł! killer
Zazwyczaj za coś takiego to sobie krzyczeli 200-250.

Natomiast za Gładyskiem (może ze 20m) jest taki nieduży serwis a właścicielem jest niejaki Bogumił Pałka.
Powiedział, ze robocizna wyjdzie coś koło 160zł a części można zamówić u niego, ale jeśli mam jakieś tańsze dojścia to tez niema problemu.
Poradził mi, żeby od razu wymienić rozrząd (bo sam pasek to obowiązkowo).
Wszystko zrobiłby za jednym razem i w tej samej cenie bo tak czy siak będzie musiał się z tym rozrządem bawić.

Korzystał już może ktoś z usług tego mechanika?
Bo cena przyznam sie, ze jest wyjątkowo atrakcyjna i jeśli nikt mi stanowczo go nie odradzi, to chyba skusze sie na jego usługi jeśli tylko uzbieram odpowiednie środki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Lukano » 4 wrz 2008, 11:54

A robił kiedyś V 6 ?? miejmy nadzieje, że nie jest jego debiut ;)
W sprawie części rozrządu jeśli zdecydujesz się wymieniać więcej niż pasek poszukaj na forym
"mlody1921" Jeśli dobrze pamiętam, powinien mieć coś taniej. Ale ogólnie rozrząd do v6 to kosztowna sprawa.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tadeyro » 7 wrz 2008, 15:49

Znajomy mechanik polecił mi zmierzenie kompresji na cylindrach przy okazji robienia z tą pompą.
Moglibyście mi powiedzieć ile wynosi takie książkowe ciśnienie?
Czy to taka standardowa wartość 12-15bar?
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez chudy » 7 wrz 2008, 21:50

tadeyro napisał(a):Poradził mi, żeby od razu wymienić rozrząd (bo sam pasek to obowiązkowo).

A wiesz ile kosztuje rozrząd do V-ki, trzeba było kupować dziś w carspeed – cena dnia – coś koło 740zł... bo ogólnie to drożej części wychodzą...do tego pompa wody i robocizna.... tak ogólnie sprawa wyglada :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323