Strona 1 z 1

zmiana rozrządu doprowadziła do wymiany głowicy

PostNapisane: 28 maja 2008, 12:08
przez turtles08
Mam pytanie z jakim momentem obrotowym przykręca się głowicę w silniku k8 :)

PostNapisane: 28 maja 2008, 13:41
przez palik
turtles08 na google jest dużo ciekawych rzeczy :)
np. <a href="http://www.club323f.com/ba/articles/v6_engines/v6_engines.php">>>> T U T A J <<<</a>

PostNapisane: 28 maja 2008, 17:14
przez turtles08
nadal mi nic to nie dało potrzebuję informacji z jaką siłą dokręca się spilki głowicy, jak sądzicie ile wytrzyma uszczelka pod głowicą "ajusa" bo mam problem z gotówką bo mi przeskoczył pasek rozrządu i rozsypała się panewka w głowicy i kawałek wałka :(

PostNapisane: 28 maja 2008, 17:46
przez brii
Yyyyy – od przeskoczenia paska się takie rzeczy porobiły?? Raczej niemożliwe...

PostNapisane: 28 maja 2008, 19:01
przez KyRy
turtles08 popraw temat na zgodny z regualminem

PostNapisane: 28 maja 2008, 21:22
przez turtles08
Był wymieniany rozrząd ( pasek wszystkie rolki bez napinacza ) ale nie zostały załozone obudowy na rozrząd i podczas testowania przy 140km/h usłyszałem szmer jakby coś przeleciało pod autem i kilnik zdechł. po odcholowaniu sprawdziłem pasek i był przeskoczony o 4 ząbki na wale rozrządu. ustawiłem na nowo i dopaliłem ale silnik straszznie klekotał i gasł na niskich obrotach. Po zdjęciu kolektora zobaczyłem diurę w pokrywie głowicy o średnicy 5 cm. Połamana jest równierz panewka i element na wałku który go trzyma zeby się nie przesówał na boki.

Teraz czekam na głowicę mam dostać w czwartek lub poniedziałek i będę składał i się okaże czy będzie oki.
Potrzebuję informacji na temat siły przekręcania śrub głowicy. Zamówiłem uszczelke pod głowicę ajusa za 100zł bo mam mało kaski a orginał to wydatek 270zł. Zobaczymy ile wytrzyma :(

PostNapisane: 28 maja 2008, 21:35
przez kwak
o ile dobrze odczytałem to 17,2 – 22 Nm

ups, rozpedziłem się, to jest do Z5

PostNapisane: 28 maja 2008, 23:22
przez brii
turtles08 – to w Twoim silniku kotś ostro kombinował – w seryjnym taka sytuacja nie mogłaby się zdarzyć...

PostNapisane: 29 maja 2008, 09:47
przez 2Nol
23,1 – 25,9
W serwisówce jest wszystko ładnie pokazane:

Obrazek

PostNapisane: 31 maja 2008, 10:47
przez turtles08
dzięki 2Nol napewno się to bardzo przyda jak złozę to się odezwę

PostNapisane: 31 maja 2008, 16:53
przez ROMAN-R87
czy ten rysunek tez dotyczy motorow KF/KL? Czy tylko K8?

PostNapisane: 31 maja 2008, 17:25
przez 2Nol
ROMAN-R87 napisał(a):czy ten rysunek tez dotyczy motorow KF/KL? Czy tylko K8?


Wziąłem go z serwisówki dla K8. Nie wiem jak to wygląda w KF i KL. Silniki są prawie że identyczne więc może podpasować. Ale wcale nie musi :)

Najlepiej niech ktoś mądrzejszy się wypowie :)