Strona 1 z 1
procedura ustawiania zapłonu dla 1,8 V6 133KM

Napisane:
16 maja 2008, 15:30
przez bro
Przeszukałem forum i nie znalazłem pełnej procedury regulacji zapłonu dla tego silnika. Jedyne informacje to że trzeba zewrzeć styki TEN i GND (nawet nie wiem które to) i że kąt ustawienia to 9-11* BTDC co też mi niewiele mówi. Generalnie mój mechanik nie umie ustawić zapłonu tak by silnik chodził jak należy, kilku mondrali w innych warsztatach twierdziło że w tych silnikach zapłonu się nie reguluje

. Tak więc proszę o pomoc Was drodzy forumowicze. Czy ktoś może opisać całą procedurę krok po kroku lub przesłać mi ją na maila:
justprobro@yahoo.com?

Napisane:
16 maja 2008, 15:36
przez Capazo
No witam ja dzisiaj dalem do regulacji zaplonu i bede po 17 wiedzial czy sie da. mechanik powiedzial mi ze trzeba najpierw odnalesc cechy i wedlug nich dopiero ustawiac zaplon. Jakby co po 17 juz bede wszystko wiedzial pozdrawiam

Napisane:
16 maja 2008, 16:19
przez agatek
witam,
również będę wdzięczna z ainfo na maila
agatek@interia.eu

Napisane:
16 maja 2008, 18:24
przez brii
Forum jest od tego, żeby na nim umieszczać informacje a nie wysyłać je sobie na e-mail.
Na forum wszystko jest – skorzystajcie z szukajki.
Kąt wyprzedzenia się ustawia – sam to robiłem, ale steruje nim też elektronika (takie nietypowe rozwiązanie).

Napisane:
17 maja 2008, 00:31
przez bro
dziękuję za podpowiedź z szukajką ale już z tego rozwiązania korzystałem i nie znalazłem opisu jak to zrobić krok po kroku, nie jestem tak doświadczony żeby na podstawie tych informacji które znalazłem przez szukajkę spróbować zrobić to samemu. Moja propozycja wysłania opisu na maila wynikała z tego że w którymś z wątków jeden z klubowiczów oferował manuala jak to zrobić w formie pdf-a i chciałem zwrócić uwagę, że była to propozycja opcjonalna do możliwości umieszczenia tego opisu na forum. Tak na koniec to skoro kolega robił takie regulacje samemu to może byłby uprzejmy podzielić się swoją wiedzą z niedoświadczonymi współposiadaczami MX3


Napisane:
17 maja 2008, 01:28
przez marek
rozgrzewasz silnik do temperatury roboczej. gasisz.
zwierasz kabelkiem ten i gnd, zakladasz zgodnie ze strzalka kabel indukcyjny lampy stroboskopowej na kabel swiecy cylindra nr 1 (tylny rzad, lewy cylinder patrzac na silnik od przodu).
podlaczasz lampe do aku, odpalasz silnik – sprawdzasz czy obroty sa na wlasciwym poziomie – powinno byc (jak pamietam) 750+/– 200 – tyle podaje serwisowka jako wymagane do ustawienia zapłonu – natomiast prawidłowe obroty jałowe to 640-700
jesli obroty sa ok to swiecisz lampa na kolo pasowe na wale – na plastikowej oslonie rozrzadu sa znaki "10" i "T" i na kole pasowym jest znak. znak na kole ma wypadac na znaku "10" na oslonie rozrzadu. jesli jest inaczej to odkrecasz aparat zaplonowy i krecisz nim delikatnie tak aby znak na kole pokrywal sie ze znakiem "10"
wyciagasz zworke z ten i gnd i sprawdzasz kontrolnie czy zaplon miesci sie w zakresie 6 i 18 BTDC.
i jeszcze wazna kwestia – podczas regulacji (zarowno obrotow oraz zaplonu) nie moze sie wlaczyc wentylator.

Napisane:
17 maja 2008, 03:08
przez bro
wiekie dzięki dobry człowieku
