
procedura ustawiania zapłonu dla 1,8 V6 133KM
Strona 1 z 1
Przeszukałem forum i nie znalazłem pełnej procedury regulacji zapłonu dla tego silnika. Jedyne informacje to że trzeba zewrzeć styki TEN i GND (nawet nie wiem które to) i że kąt ustawienia to 9-11* BTDC co też mi niewiele mówi. Generalnie mój mechanik nie umie ustawić zapłonu tak by silnik chodził jak należy, kilku mondrali w innych warsztatach twierdziło że w tych silnikach zapłonu się nie reguluje
. Tak więc proszę o pomoc Was drodzy forumowicze. Czy ktoś może opisać całą procedurę krok po kroku lub przesłać mi ją na maila: justprobro@yahoo.com?

Pozdro
Bro
Bro
- Od: 26 kwi 2008, 22:13
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: MX3 1,8 V6 '94
No witam ja dzisiaj dalem do regulacji zaplonu i bede po 17 wiedzial czy sie da. mechanik powiedzial mi ze trzeba najpierw odnalesc cechy i wedlug nich dopiero ustawiac zaplon. Jakby co po 17 juz bede wszystko wiedzial pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
witam,
również będę wdzięczna z ainfo na maila agatek@interia.eu
również będę wdzięczna z ainfo na maila agatek@interia.eu
- Od: 2 lut 2008, 19:48
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1,8 V6 '95
Forum jest od tego, żeby na nim umieszczać informacje a nie wysyłać je sobie na e-mail.
Na forum wszystko jest – skorzystajcie z szukajki.
Kąt wyprzedzenia się ustawia – sam to robiłem, ale steruje nim też elektronika (takie nietypowe rozwiązanie).
Na forum wszystko jest – skorzystajcie z szukajki.
Kąt wyprzedzenia się ustawia – sam to robiłem, ale steruje nim też elektronika (takie nietypowe rozwiązanie).
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
dziękuję za podpowiedź z szukajką ale już z tego rozwiązania korzystałem i nie znalazłem opisu jak to zrobić krok po kroku, nie jestem tak doświadczony żeby na podstawie tych informacji które znalazłem przez szukajkę spróbować zrobić to samemu. Moja propozycja wysłania opisu na maila wynikała z tego że w którymś z wątków jeden z klubowiczów oferował manuala jak to zrobić w formie pdf-a i chciałem zwrócić uwagę, że była to propozycja opcjonalna do możliwości umieszczenia tego opisu na forum. Tak na koniec to skoro kolega robił takie regulacje samemu to może byłby uprzejmy podzielić się swoją wiedzą z niedoświadczonymi współposiadaczami MX3 
Pozdro
Bro
Bro
- Od: 26 kwi 2008, 22:13
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: MX3 1,8 V6 '94
rozgrzewasz silnik do temperatury roboczej. gasisz.
zwierasz kabelkiem ten i gnd, zakladasz zgodnie ze strzalka kabel indukcyjny lampy stroboskopowej na kabel swiecy cylindra nr 1 (tylny rzad, lewy cylinder patrzac na silnik od przodu).
podlaczasz lampe do aku, odpalasz silnik – sprawdzasz czy obroty sa na wlasciwym poziomie – powinno byc (jak pamietam) 750+/– 200 – tyle podaje serwisowka jako wymagane do ustawienia zapłonu – natomiast prawidłowe obroty jałowe to 640-700
jesli obroty sa ok to swiecisz lampa na kolo pasowe na wale – na plastikowej oslonie rozrzadu sa znaki "10" i "T" i na kole pasowym jest znak. znak na kole ma wypadac na znaku "10" na oslonie rozrzadu. jesli jest inaczej to odkrecasz aparat zaplonowy i krecisz nim delikatnie tak aby znak na kole pokrywal sie ze znakiem "10"
wyciagasz zworke z ten i gnd i sprawdzasz kontrolnie czy zaplon miesci sie w zakresie 6 i 18 BTDC.
i jeszcze wazna kwestia – podczas regulacji (zarowno obrotow oraz zaplonu) nie moze sie wlaczyc wentylator.
zwierasz kabelkiem ten i gnd, zakladasz zgodnie ze strzalka kabel indukcyjny lampy stroboskopowej na kabel swiecy cylindra nr 1 (tylny rzad, lewy cylinder patrzac na silnik od przodu).
podlaczasz lampe do aku, odpalasz silnik – sprawdzasz czy obroty sa na wlasciwym poziomie – powinno byc (jak pamietam) 750+/– 200 – tyle podaje serwisowka jako wymagane do ustawienia zapłonu – natomiast prawidłowe obroty jałowe to 640-700
jesli obroty sa ok to swiecisz lampa na kolo pasowe na wale – na plastikowej oslonie rozrzadu sa znaki "10" i "T" i na kole pasowym jest znak. znak na kole ma wypadac na znaku "10" na oslonie rozrzadu. jesli jest inaczej to odkrecasz aparat zaplonowy i krecisz nim delikatnie tak aby znak na kole pokrywal sie ze znakiem "10"
wyciagasz zworke z ten i gnd i sprawdzasz kontrolnie czy zaplon miesci sie w zakresie 6 i 18 BTDC.
i jeszcze wazna kwestia – podczas regulacji (zarowno obrotow oraz zaplonu) nie moze sie wlaczyc wentylator.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości