Strona 1 z 2

Jaki mam silnik 1.8 czy 2.0? (K8 czy KF) – new

PostNapisane: 15 gru 2003, 23:34
przez marek
Mam pytnie do wszystkich posiadających MX-3 1.8, Xedosy 2.0 i 323F 2.0 o pomoc w identyfikacji silnika
Jak ostatnio pisałem na silniku mam symbol KF.
Czy ktoś widział "na żywo" oba silniki (KF i K8) i porównywał wygląd zewnętrzny? czy z zewnątrz wszystko jest identyczne?.
Prawdopodobnie mój silnik jest z ok 95 roku. mam drugi z 93 są lekkie różnice.
Czy jest możliwy swap silnika 1.8 do 2.0 bez specjalnych problemów?
Bo silnik wymieniali goście w jakimś podrzędnym warsztacie- czy byliby do tego zdolni?
Proszę o pomoc!!! <jelen>
Pozdrawiam
Marek
PS. z drugiej strony bym się nie zmartwił gdybym miał 2.0 :D
Miałbym wtedy prawdopodobnie JEDYNĄ MX-3 2.0 V6 w Polsce <jupi>

PostNapisane: 15 gru 2003, 23:45
przez XsiX
Silnik KF – 2.0 V6 Mazda Xedos 6
silnik_xedos_1.jpg

silnik_xedos_2.jpg


Silnik K8 – 1.8 V6 Mazda MX3
silnik_mx3_1.jpg

PostNapisane: 16 gru 2003, 01:17
przez marek
Czyli jeżeli mam numer silnika zaczynający się od KF... to mam na 100% 2.0 V6???
Czyli jestem szczęśliwym posiadaczem 140 albo 144 koników mechanicznych :D ?
No to będę się mógł z Morderem pościgać hahaha
Czyli tak jak przypuszczam nie ma drugiej takiej Madzi ?? (W USA to normalka bo tam nawet 2.5 V6 wkładają do MX!)

No ale cieszył się będe jak wszystko mi będzie jeździło tak jak należy

Pozdrawiam

PostNapisane: 16 gru 2003, 02:05
przez Smirnoff
Widze, ze pomimo, ze 1.8V6 i 2.0V6 są klonami 2.5V6 zmniejszonymi nieco pod względem pojemności, to jednak są w nich pewne róznice. Juz na pierwszy rzut oka widać, ze np wszystkie silniki różnią się kolektorami dolotowymi i umiejscowieniem przepustnicy. A niby to są te same silniki...
Ciekawe co jeszcze nie pasuje do nich wzajemnie z osprzętu ?
A koledze gratuluje – MX3 2.0V6 <jupi>
Pozdro
Smirnoff

PostNapisane: 16 gru 2003, 09:12
przez Morder
marek napisał(a):No to będę się mógł z Morderem pościgać hahaha


Ze słabszymi się nie ścigam <lol>

PostNapisane: 16 gru 2003, 13:30
przez xXx
No nie wiem Mordeczko ;) 2.0 V6 w Mx3 to Ogień i tylko Ogień :D

PostNapisane: 16 gru 2003, 17:16
przez Zombi
Hmm na dobra sprawe warsztat moze sie pomylic, silniki sa prawie identyczne. Moim zdanie jedyna mozliwosc sprawdzenia pojemnosci to rozebranie silnika i zmierzenie pojemnosci. Moze koledzy z ASO wpadna na lepszy pomysl. Co do kolektorów to zdaje mi sie ze mozna wlozyc z 1.8 do 2.0 i odwrotnie. Na pewno kolektor i 2,5 jest szerszy te od 1.8 i 2.0 sa chyba takie same. Ale mówie chyba. Co do szalu mocy to bym na to nie liczyl. To jest tylko 7KM wiecej. Nie do odczucia bez gtecha. Pozatym nie wiadomo ile ma naprawde silnik KM bez hamowni. Mój w GE mial seryjnie miec 115KM, na hamowni u Chojnackiego pokazal 100KM. Fakt mialem wtedy zapchanego kata moglo to wplynac na pomiar. Z ta moca to nigdy nic nie wiadomo.

PostNapisane: 16 gru 2003, 18:22
przez Smirnoff
Taa, ja np mam katalogowo 165KM a w praktyce, to na moje "wyczucie" jakieś 120-130KM max na gazidle <klotnia> <killer> <jelen>

PostNapisane: 16 gru 2003, 18:39
przez Długi
co innego moc a co innego moment obrotowy bo to on wpływa na przyspieszenie.

żeby sprawdzić pojemność wcale nie trzeba rozbierać silnika (wystarczy wykręcić jedną świece ;) )

NAJWAŻNIEJSZE jeżeli silnik ma nie przebijany nr to k8 = 1,8, kf = 2,0, przecież to jest logiczne

PostNapisane: 16 gru 2003, 19:07
przez marek
Dzięki za fotki!
Numer jest nie przebijany, jest to silnik przywieziony z niemiec, i jest on z 95 roku.
Na fotkach są pewne różnice w układzie dolotowym, ale zwróćcie uwagę że KF Patryka ma dokładnie taki sam dolot jak K8 (pewnie zależy to od rocznika), np w moim starym silniku kształt dolotu jst taki jak w Xedosie, ale od przepustnicy do filtra powietrza jest taki jak w 323/MX-3
A jeżeli chodzi o konstrukcję to dorwałem artykuł o rodzinie silników K (K8 ,KF, KL) konstrukcyjnie są identyczne, różnice ą zgrubsza w bloku silnika: KL ma inne skoki i średnice tłoków, a K8 i KF różnią się tylko średnicą tłoków. Z kolei wymiary silnika jeżeli chodzi o 1.8 i 2.0 różnią się tylko wysokością o 5mm.
Mam jeszcze pytanko: MX Mordera jest nowszy niż `94-95?
A Xedos jest chyba sprzed 95?
A odnośnie wymiany silników podobno wymiana 1.8 na 2.0 jest całkowicie bezproblemowa! (opinia gościa który wstawił 2.5 KL do MX)
No i można też wstawić 2.5 z paroma tylko problemami :D
Ale każdy problem jest do rozwiązania ;P
Zastanawiam się nad taką opcją :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc

I przy okazji, jakie dane eksploatacyjne ma KF `95?
Ilość oleju, płynu chłodzącego, świece, odstęp elektrod itp.?

PostNapisane: 16 gru 2003, 20:07
przez Morder
Moja jest 93 grudzień

PostNapisane: 16 gru 2003, 22:26
przez xXx
Dodam tylko, że KF w 323F różni się kolektorem od K8 w Mx3. To, że wydają się podobne to tylko wina małego zdjęcia w Awatarze.

Widziłem na własne oczy K8 i jest inny.

:)

PostNapisane: 16 gru 2003, 23:58
przez krzynio
musimy sie wszyscy spotkać i wkońcu pogadać !!!!!!!!!!! o naszych maździach i silniczkach i rozwiać wątpliwości!!!!!!!!!! :D

PostNapisane: 17 gru 2003, 01:59
przez marek
Z chęcią bym się spotkał ale ja do Wa-wy mam 450 km...
Ale kiedyś na pewno zajadę na spocik!!
A apropos kolektorów to tak jak pisałem kolektor ze starego silnika `93 (a wg gościa z ASO `91) ma inny kolektor niż u Mordera! (np nie jest tak "zakręcony" po lewej stronie! – jest prosty jak w Xedosie), jeszcze zejdę jutro do garażu i wnikliwie obejrzę

PostNapisane: 17 gru 2003, 12:21
przez xXx
Ja bym chętnie wpadł na jakiś spocik nad morzem, co by kolega miał blisko. Oczywiście połączony on byłby z wakacyjnym wyjazdem.

Jednym słowem: Mazda+inna Mazda+Morze+Wakacje=Cool <faja>

PostNapisane: 17 gru 2003, 13:25
przez marek
Ja bym jeszcze do tego dorzucił deskę windsurfingową :P :)
I piwko wieczorem <piwo>
Pozdrawiam i zapraszam w wakacje nad morze!

PostNapisane: 17 gru 2003, 14:03
przez michal_krakoof
Prosimy o fotki jak to wyglada w tym mxie...Bardzo mnie to ciekawi, bo swego czasu mialem problem z doborem kabli WN. Od 1,8 za cholere nie pasowaly i dopiero kupilem do 2,0 i te spasowaly (dodam, ze kable byly zamawiane wg numerów, a nie "na slowo" wg modelu...)

PostNapisane: 18 gru 2003, 01:55
przez marek
Z fotkami będzie problem bo nie mam cyfrówki :(
Ale jak odpale samochód to chcę zrobić parę fotek samochodu cyfrówką u koleżanki, więc zrobie też przy okazji zdjęcia silnika
Ale tak naprawdę to jest cholernie ciężko odnaleźć różnice
Z kablami WN mam też taki problem (ale to bardziej wynika z producenta kabli taka jest moja opinia – NGK ok, JC nieciekawie)

PostNapisane: 18 gru 2003, 13:21
przez xXx
Ja nie wiem co wy mówicie!!! To właśnie przewody WN do Mx3 1.8 V6 K8 można dostać bez problemu, a do KF 2.0 V6 nie ma w katalogu.

Mówimy oczywiście o przewodach NGK i np. u mnie takie przewody kosztują 370 PLN. Tak na marginesie na spocie sprawdzaliśmy z kolegą Nazquilo, że przewody WN w 1.8 V6 i 2.0 V6 są takie same.


Pozdro

PostNapisane: 18 gru 2003, 18:07
przez Zombi
No popatrz a w Elicie mily pan powiedzial mi ze do Xedzia przewody NGK to kolo 1000zeta. Zakupilem Prosparki za 340 zeta (i tak mialem znizke 15-20%). Za to jak na mój gust tanio maja kompulke aparatu zaplonowego 150 zeta abo i mniej. Tylko nie ma na stanie.