Jaki mam silnik 1.8 czy 2.0? (K8 czy KF)

Postprzez marek » 15 gru 2003, 23:34

Mam pytnie do wszystkich posiadających MX-3 1.8, Xedosy 2.0 i 323F 2.0 o pomoc w identyfikacji silnika
Jak ostatnio pisałem na silniku mam symbol KF.
Czy ktoś widział "na żywo" oba silniki (KF i K8) i porównywał wygląd zewnętrzny? czy z zewnątrz wszystko jest identyczne?.
Prawdopodobnie mój silnik jest z ok 95 roku. mam drugi z 93 są lekkie różnice.
Czy jest możliwy swap silnika 1.8 do 2.0 bez specjalnych problemów?
Bo silnik wymieniali goście w jakimś podrzędnym warsztacie- czy byliby do tego zdolni?
Proszę o pomoc!!! <jelen>
Pozdrawiam
Marek
PS. z drugiej strony bym się nie zmartwił gdybym miał 2.0 :D
Miałbym wtedy prawdopodobnie JEDYNĄ MX-3 2.0 V6 w Polsce <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez XsiX » 15 gru 2003, 23:45

Silnik KF – 2.0 V6 Mazda Xedos 6
silnik_xedos_1.jpg

silnik_xedos_2.jpg


Silnik K8 – 1.8 V6 Mazda MX3
silnik_mx3_1.jpg
Ostatnio edytowano 1 kwi 2015, 18:46 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez marek » 16 gru 2003, 01:17

Czyli jeżeli mam numer silnika zaczynający się od KF... to mam na 100% 2.0 V6???
Czyli jestem szczęśliwym posiadaczem 140 albo 144 koników mechanicznych :D ?
No to będę się mógł z Morderem pościgać hahaha
Czyli tak jak przypuszczam nie ma drugiej takiej Madzi ?? (W USA to normalka bo tam nawet 2.5 V6 wkładają do MX!)

No ale cieszył się będe jak wszystko mi będzie jeździło tak jak należy

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Smirnoff » 16 gru 2003, 02:05

Widze, ze pomimo, ze 1.8V6 i 2.0V6 są klonami 2.5V6 zmniejszonymi nieco pod względem pojemności, to jednak są w nich pewne róznice. Juz na pierwszy rzut oka widać, ze np wszystkie silniki różnią się kolektorami dolotowymi i umiejscowieniem przepustnicy. A niby to są te same silniki...
Ciekawe co jeszcze nie pasuje do nich wzajemnie z osprzętu ?
A koledze gratuluje – MX3 2.0V6 <jupi>
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Morder » 16 gru 2003, 09:12

marek napisał(a):No to będę się mógł z Morderem pościgać hahaha


Ze słabszymi się nie ścigam <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez xXx » 16 gru 2003, 13:30

No nie wiem Mordeczko ;) 2.0 V6 w Mx3 to Ogień i tylko Ogień :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Zombi » 16 gru 2003, 17:16

Hmm na dobra sprawe warsztat moze sie pomylic, silniki sa prawie identyczne. Moim zdanie jedyna mozliwosc sprawdzenia pojemnosci to rozebranie silnika i zmierzenie pojemnosci. Moze koledzy z ASO wpadna na lepszy pomysl. Co do kolektorów to zdaje mi sie ze mozna wlozyc z 1.8 do 2.0 i odwrotnie. Na pewno kolektor i 2,5 jest szerszy te od 1.8 i 2.0 sa chyba takie same. Ale mówie chyba. Co do szalu mocy to bym na to nie liczyl. To jest tylko 7KM wiecej. Nie do odczucia bez gtecha. Pozatym nie wiadomo ile ma naprawde silnik KM bez hamowni. Mój w GE mial seryjnie miec 115KM, na hamowni u Chojnackiego pokazal 100KM. Fakt mialem wtedy zapchanego kata moglo to wplynac na pomiar. Z ta moca to nigdy nic nie wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez Smirnoff » 16 gru 2003, 18:22

Taa, ja np mam katalogowo 165KM a w praktyce, to na moje "wyczucie" jakieś 120-130KM max na gazidle <klotnia> <killer> <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Długi » 16 gru 2003, 18:39

co innego moc a co innego moment obrotowy bo to on wpływa na przyspieszenie.

żeby sprawdzić pojemność wcale nie trzeba rozbierać silnika (wystarczy wykręcić jedną świece ;) )

NAJWAŻNIEJSZE jeżeli silnik ma nie przebijany nr to k8 = 1,8, kf = 2,0, przecież to jest logiczne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez marek » 16 gru 2003, 19:07

Dzięki za fotki!
Numer jest nie przebijany, jest to silnik przywieziony z niemiec, i jest on z 95 roku.
Na fotkach są pewne różnice w układzie dolotowym, ale zwróćcie uwagę że KF Patryka ma dokładnie taki sam dolot jak K8 (pewnie zależy to od rocznika), np w moim starym silniku kształt dolotu jst taki jak w Xedosie, ale od przepustnicy do filtra powietrza jest taki jak w 323/MX-3
A jeżeli chodzi o konstrukcję to dorwałem artykuł o rodzinie silników K (K8 ,KF, KL) konstrukcyjnie są identyczne, różnice ą zgrubsza w bloku silnika: KL ma inne skoki i średnice tłoków, a K8 i KF różnią się tylko średnicą tłoków. Z kolei wymiary silnika jeżeli chodzi o 1.8 i 2.0 różnią się tylko wysokością o 5mm.
Mam jeszcze pytanko: MX Mordera jest nowszy niż `94-95?
A Xedos jest chyba sprzed 95?
A odnośnie wymiany silników podobno wymiana 1.8 na 2.0 jest całkowicie bezproblemowa! (opinia gościa który wstawił 2.5 KL do MX)
No i można też wstawić 2.5 z paroma tylko problemami :D
Ale każdy problem jest do rozwiązania ;P
Zastanawiam się nad taką opcją :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc

I przy okazji, jakie dane eksploatacyjne ma KF `95?
Ilość oleju, płynu chłodzącego, świece, odstęp elektrod itp.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Morder » 16 gru 2003, 20:07

Moja jest 93 grudzień
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez xXx » 16 gru 2003, 22:26

Dodam tylko, że KF w 323F różni się kolektorem od K8 w Mx3. To, że wydają się podobne to tylko wina małego zdjęcia w Awatarze.

Widziłem na własne oczy K8 i jest inny.

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez krzynio » 16 gru 2003, 23:58

musimy sie wszyscy spotkać i wkońcu pogadać !!!!!!!!!!! o naszych maździach i silniczkach i rozwiać wątpliwości!!!!!!!!!! :D
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez marek » 17 gru 2003, 01:59

Z chęcią bym się spotkał ale ja do Wa-wy mam 450 km...
Ale kiedyś na pewno zajadę na spocik!!
A apropos kolektorów to tak jak pisałem kolektor ze starego silnika `93 (a wg gościa z ASO `91) ma inny kolektor niż u Mordera! (np nie jest tak "zakręcony" po lewej stronie! – jest prosty jak w Xedosie), jeszcze zejdę jutro do garażu i wnikliwie obejrzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 17 gru 2003, 12:21

Ja bym chętnie wpadł na jakiś spocik nad morzem, co by kolega miał blisko. Oczywiście połączony on byłby z wakacyjnym wyjazdem.

Jednym słowem: Mazda+inna Mazda+Morze+Wakacje=Cool <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 17 gru 2003, 13:25

Ja bym jeszcze do tego dorzucił deskę windsurfingową :P :)
I piwko wieczorem <piwo>
Pozdrawiam i zapraszam w wakacje nad morze!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez michal_krakoof » 17 gru 2003, 14:03

Prosimy o fotki jak to wyglada w tym mxie...Bardzo mnie to ciekawi, bo swego czasu mialem problem z doborem kabli WN. Od 1,8 za cholere nie pasowaly i dopiero kupilem do 2,0 i te spasowaly (dodam, ze kable byly zamawiane wg numerów, a nie "na slowo" wg modelu...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez marek » 18 gru 2003, 01:55

Z fotkami będzie problem bo nie mam cyfrówki :(
Ale jak odpale samochód to chcę zrobić parę fotek samochodu cyfrówką u koleżanki, więc zrobie też przy okazji zdjęcia silnika
Ale tak naprawdę to jest cholernie ciężko odnaleźć różnice
Z kablami WN mam też taki problem (ale to bardziej wynika z producenta kabli taka jest moja opinia – NGK ok, JC nieciekawie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 18 gru 2003, 13:21

Ja nie wiem co wy mówicie!!! To właśnie przewody WN do Mx3 1.8 V6 K8 można dostać bez problemu, a do KF 2.0 V6 nie ma w katalogu.

Mówimy oczywiście o przewodach NGK i np. u mnie takie przewody kosztują 370 PLN. Tak na marginesie na spocie sprawdzaliśmy z kolegą Nazquilo, że przewody WN w 1.8 V6 i 2.0 V6 są takie same.


Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Zombi » 18 gru 2003, 18:07

No popatrz a w Elicie mily pan powiedzial mi ze do Xedzia przewody NGK to kolo 1000zeta. Zakupilem Prosparki za 340 zeta (i tak mialem znizke 15-20%). Za to jak na mój gust tanio maja kompulke aparatu zaplonowego 150 zeta abo i mniej. Tylko nie ma na stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323