Brak mocy – klima zamula czy LPG? MX-3 1.8 V6 LPG

Postprzez majes » 5 sie 2004, 22:23

mazda mx-3 1,8 98 koni w gazie(niestety tym za 2 tys).n9o i teraz pomijajac fakt ze slabsze w porownaniu do benzyny to gdy sie wlaczy klimatyzacje to przyspieszenie jste jak w maluchu.czy u was klima tez tak bardzo zabiera moc??na gazie to jeszcze przyspiesza(fakt ze tylko do 6 tys)ale przy klimie to juz wogole tragedia.tak powinno byc???tak bardzo odczuwalne?Po za tym jest taka sytuacja (przy wlaczonej klimie).pedal do konca -przyspiesza(troszke zamula)-nagle dostaje kopa na 2-3 sekundy i znow zamula(przyspiesza ale tak jakby za malo gazu dochodzilo).To tez tak powinno byc???Jak przelacze na benzyne to jest ok tylko na wolnych obrotach mi gazuje tzn jest 1200 przygazuje sobie do 2 tys i znow 1200 i tak sobie robi ciagle.
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 21:12 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:17
Posty: 117
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92

Postprzez Globy » 5 sie 2004, 23:38

majes napisał(a):mazda mx-3 1,8 98 koni w gazie

Albo to 1.6 90/107 KM R4 albo 1.8 V6 133 KM.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Harnas » 6 sie 2004, 01:52

To jak i na ile zamula , zalezy głónie od instalacji klimy , na gazie nie jezdziłem , ale u znajomego ktory mial w aucie 90km i klime jakas tam traciło wiece mocy niz u mnie w seju 1.1 , który miał 65km i orginalna włoska isntalacje klimatyzacji do tego modelu ( 1.1 fire 55km ) . Odnosnie obrotów , to na niskich zawsze jakos muli silnik z klima , jest to szczegolnie odczuwalne w słąbszych dieslach , nawet czesto moze gasnac auto , w wypadku gazu pewne są jakies problemy .
Harnas
 

Postprzez marek » 6 sie 2004, 02:09

Jeśli chodzi o klimę: mazda ma coś takiego że jak depniesz w podłogę to sprężarka się wyłacza czyli jakbyś przyśpieszał bez klimy! Więc coś jest nie tak!

A to co piszeszz o obrotach na pb to coś nie tak może być z ustaiweniami przepustnicy do tego sondy lambda mogły paść od lpg i wogóle może być wina lpg (mikser)
A na lpg nie ciągnie powyżej 6 tys? tzn nie da rady więcej? to pojedź do gazowników na reklamacje bo ten silnik do 7800 się kręci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Pepey » 6 sie 2004, 13:17

ja Ci proponuje sprawdzic stan świec... moze chodzi Ci samochod na 3 garki? dlatego tak zamula... nie powinno sie tak dziac!
lambda moze byc dobrym tropem ale najpierw proponuje obczaic filtr powietrza (kiedy ostatnio zmieniany?) lambde Ci sprawdzi kazdy elektryk czy odpowiednio reaguje... w moim przypadku przy uwalonej sondzie gaziarze nie mogli ustawic wolnych obrotow. takie sytuacje to mial kumpel w seicento na gaz z klima jechal na prostej 130 km/h na gazie wlaczyl klime i auto zwalnialo do 110 a noga w podlodze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez jesus » 6 sie 2004, 14:01

u mnie jest to samo .. na klimie zamula auto na maXa. Generalie koszmar .... na mieście się bardzo ciężko jezdzi auto muli nieziemsko.
Myślę że jest to normalne i tyle. AHA jeszcze jedno na 100% moja klima jest niezła bo chłodzi maXymalnie -- wiem bo jeszcze nie jechałem w aucie w którym klima tak mocno działała .. normalnie lodówka :D... możę to też zależy od ustawienia -- nie wiem. W każdym razie z klimą liczę ok 10-20KM mniej.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Rafal » 6 sie 2004, 15:37

też coś takiego zauważałem podczas jazdy na gazie, gdy miałem źle ustawioną instalację...po regulacji problem ustąpił, teraz niestety znowu zaczyna wracać, czyli czas na kolejną regulację!!!
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez artus » 6 sie 2004, 20:00

Jesus nie powinno aż tak mocno schładzać jak piszesz. Podjedz do warsztatu i niech sprawdzą ci termostatyczny zawór rozprężny, jest rozregulowany i pewnie dlatego masz tak duży spadek mocy. Powinieneś sprawdzić też chłodnicę czy nie jest zanieczyszczona i może nie do końca odparowywać czynnik chłodzący. Powodzenia!
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez majes » 7 sie 2004, 00:22

1.1.8 V6 w dowodzie mam 98 koni wpisane.
2.z gazem cos jest nie tak bo jak go dawalem na luz to gasl.Niby gas jest na gwarancji alejechac 500 km...
jak po miescie jade na gazie to klime wylaczam bo ciezko ze skrzyzowania ruszyc.Sprawdze te sondy i pojade do jakiegos gazownika moze cos poradza.Dzieki za rady.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:17
Posty: 117
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92

Postprzez marek » 7 sie 2004, 00:26

bo w dowodzie wpisali ci moc w kilowatach :) pomnóż x 1,36 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Pepey » 7 sie 2004, 09:57

majes napisał(a):2.z gazem cos jest nie tak bo jak go dawalem na luz to gasl.Niby gas jest na gwarancji alejechac 500 km...
jak po miescie jade na gazie to klime wylaczam bo ciezko ze skrzyzowania ruszyc.Sprawdze te sondy i pojade do jakiegos gazownika moze cos poradza.Dzieki za rady.pzdr


JEsli gasnie to NA PEWNO zle wyregulowana instalacja! nie powinno sie tak dziac... jesli nie beda mogli wyregulowac (nie otrzymaja wspolczynnika lambda jaknajblizszego 1) tzn ze masz sonde lambda do wymiany.. a to calkiem mozliwe bo ona srednio wytrzymyuje tak jak katalizator-koszt jakies 150 zl :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Carrrlos » 7 sie 2004, 19:59

z 10% klima kolejne 15% LPG, no i razem masz juz 1/4 mocy mniej, a to jest juz mocno odczuwalne – nic nowego
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Pepey » 7 sie 2004, 20:15

na jakiej podstawie liczysz ze 15%LPG zabiera moc??? sa instalacje lpg na ktorych autka chodza lepiej niz na benzynie (wynik potwierdzony na hamowni) wiec jesli nie wiesz jaka mial instalke (i czy odpowiednio ustawiona) nie mozesz tak mowic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez XsiX » 8 sie 2004, 01:05

sa instalacje lpg na ktorych autka chodza lepiej niz na benzynie (wynik potwierdzony na hamowni)

w całym zakresie obrotów ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Pepey » 8 sie 2004, 09:57

XsiX napisał(a):
sa instalacje lpg na ktorych autka chodza lepiej niz na benzynie (wynik potwierdzony na hamowni)

w całym zakresie obrotów ? :|



Xsix: http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&threadid=397953786&postid=1795990666&pagenr=1&type=-9&
zielone i purpurowe to gaz, granatowe i pomaranczowe benzyna
i to jest tylko przyklad na focusie. Obecne kazda nowa instalacja (IV i V generacji) ma oprogramowanie robione pod konkretny model i silnik samochodu tak aby osiagnac jaknajlepsze osiagi!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Pepey » 8 sie 2004, 10:00

P.S tak wogoel to wyjezdzam na wakacje do gdanska tak wiec pozdro i narazie sie nie bede odzywal :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez XsiX » 8 sie 2004, 11:45

Obecne kazda nowa instalacja (IV i V generacji) ma oprogramowanie robione pod konkretny model i silnik samochodu tak aby osiagnac jaknajlepsze osiagi!

Powrót do góry

marzenie ściętej głowy, z tego co mówił mi kolega zakładający LPG oprogramowanie jest tylko do najbardziej popularnych modeli aut
i próżno tam szukać "gotowców" do mazd (z tego co wiem nawet do astry zombiego nie mieli) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Huano » 8 sie 2004, 12:13

Nie wspominając o takich "rodzynkach" jak mój – BOSCH nawet sondy Lambda nie ma do mojego autka a już widzę oprogramowanie do LPG :D
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Riki » 8 sie 2004, 14:11

Ja znam przypadek kiedy mój znajomy w astrze classic 1.6 8V 75KM zalozyl sobie LPG. Silnik byl dosc zrywny (bral spokojnie moja GD :( ) ale co dziwne po zalozeniu LPG-a osiagi sie poprawily i teraz juz wogóle nie mam z nim szans a jego silnik ma juz przelatane prawie 100 tys. km

pozdr ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Carrrlos » 8 sie 2004, 23:00

Pepey napisał(a):na jakiej podstawie liczysz ze 15%LPG zabiera moc??? sa instalacje lpg na ktorych autka chodza lepiej niz na benzynie (wynik potwierdzony na hamowni) wiec jesli nie wiesz jaka mial instalke (i czy odpowiednio ustawiona) nie mozesz tak mowic

ale mówię... bo sądzę, że to instalka 2 gen, a to że zdarza się, ze na lpg jeździ lepiej przy optymalnych warunkach to nie nowość,
wracając do sedna – kolega ma problem z utratą mocy przy klimie, jeśli do tego dodamy spadek mocy instalki 2 gen – robi się mułowato.
.... no dobrze jeśłi u ciebie nie 15% to się tylko ciesz, a 15% wychodzi mi z "wzoru Lisaka" :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323