Silnik na wolnych obrotach.

Postprzez zwi » 24 mar 2007, 08:18

Czasem mam tak, że na wolnych obrotach silnik ciut nierówno pracuje.
Obroty na obrotomierzu nie skaczą w tym momencie.
Ale słychać jak obroty momentalnie się zmieniają, to trwa ułamek sekundy.
Takie prychanie z silnika, jak by go przytkało.
Czasem zrobi to 2 razy na 10 sek czasem jest ok.
Jak go przegazuję objaw ustaje.
W niczym to nie przeszkadza, silnik nie gaśnie, przyspiesza prawidłowo.
Świece nowe, rurka karbowana między filtrem a przepustnicą nowa.
Nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa.
Błędów w komputerze brak.
Może to być gówniane paliwo 95 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez brii » 24 mar 2007, 10:21

A masz może jakieś urządzenie elektryczne na pokładzie które może momentami pobierać więcej prądu?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez zwi » 24 mar 2007, 11:17

Nie, światła, radio i ewentualnie letni nawiew ustawiony na 1 lub 2.
Musze to sprawdzić jak wyłączę światła.
Akumulator nowy firmy MOLL.
Przewodów też jeszcze nie zmieniłem, ale jak zgaszę światło to dyskoteki nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez BIGer » 24 mar 2007, 12:06

Przewodów też jeszcze nie zmieniłem, ale jak zgaszę światło to dyskoteki nie ma.


byc moze wypadajacy zaplon, proponowal byc zmiane przewodow WN
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez zwi » 24 mar 2007, 15:01

Przejechałem przed chwilą 60km, jak sie zagrzeje to się to nasila.
Objawia się tylko podczas postoju na wolnych obrotach.
I jest to odczuwalne jak się siedzi w środku.
Autostrada 130km/h nic nie przerywa, normalnie przyspiesza.
Nie ma problemu z ruszaniem.
Zatankuje jeszcze lepszej benzyny.

To nie od silnika ani od benzyny.
Stałem parę minut przy otwartej masce, silnik pracował na wolnych obrotach.
Następnie podszedłem do tyłu, a to rura wydechowa wchodzi w takie wibracje.
Jak się ją dotknie to można to wyczuć.
Dokładnie w takim takcie jaki się odczuwa w środku.
Co to może być ? Coś z wydechem, katalizatorem, sondą ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez zwi » 25 mar 2007, 22:33

Ja się silnik nagrzeje to wolne obroty mam między 0 a 1000 czyli jakieś 500 na oko.
Dobrze sie wpatrzyłem i jak dostaje czkawki to minimalnie obrotomierz idzie w dół.
Gdzie podregulować obroty w MX-3 V6 ?

OK już zrobiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Winetou » 25 mar 2007, 23:54

zwi napisał(a):Ja się silnik nagrzeje to wolne obroty mam między 0 a 1000 czyli jakieś 500 na oko.

zwróć uwagę, że podziałka obrotomierza pomieży 0 a 1k obrotów nie jest równomierna – kreska oznaczająca połowę tej skali czyli 500 obr. znajduje się zaraz za 0 obr, a połowa odległości między 0 a 1000 to jest 750 obr. czyli dokładnie tyle ile powinno być. Z teorią o zwiększonym zużyciu prądu się nie zgadzam, bo gdyby tak było to po tym "przerwaniu" silnik od razu by na moment podnosił obroty (zrób test – przekręć kierę na postoju i zobaczysz że tak się dzieje) – ja stawiam na:


BIGer napisał(a):byc moze wypadajacy zaplon, proponowal byc zmiane przewodow WN
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez zwi » 26 mar 2007, 12:14

Byłem na przeglądzie, podejrzenie jest też na silniczek krokowy.
Gdzie on się znajduje, da się go przeczyścić ?
Możliwe też, że poduszki pod silnikiem ?
Diagnosta mówił żebym poduszki lekko poluzował i trochę pojeździł.
Mówił o naprężeniach, tym bardziej, że ostatnio przy robieniu rozrządu poduszka była wyjęta.
Ale pierwsze co chciałbym się zabrać za ten silniczek krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 12:23

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32195
I koniecznie sprawdź jeszcze luzy zaworowe.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zwi » 26 mar 2007, 20:11

Wyczyściłem dziś przepustnice, umyłem ten element w którym są sprężynki.
Nie demontowałem tych sprężyn ale wielokrotnie płukałem i czyściłem w benzynie.
Na koniec WD40.
Jutro zobaczę co dalej, ale syfu w przepustnicy było sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 20:14

zwi napisał(a):Jutro zobaczę co dalej, ale syfu w przepustnicy było sporo.


Masz stożek? :]
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zwi » 26 mar 2007, 20:54

Nie mam stożka, chodziło mi o czarne nagary z oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez zwi » 30 mar 2007, 08:30

Zrobilem dzis trase 1000km, silnik dostawal drgawek (rwal) jak mialem np 5 bieg i mniej niz 2500obr.
Tak samo inne biegi, musialem go trzymac na wiecej niz 2700 i wtedy szedl super.
W zasadzie malo bylo takich sytuacji bo przy predkosci 120 ma sie okolo 4000obr i bylo ok.
Na samym koncu podczas stania na swiatlach zawiesily mi sie obroty na 1100 a jak przegazowalem to spadly na 750.
Przy 110 – 130 spalanie wyszlo 8 i 8.1l na 100km, trase przejechalem w 10h i pare min.
Poradzcie co to moze byc ? Dalej ten silnik krokowy ? Moczenie w benzynie nic nie dalo albo nawet pogorszylo ? Trzeba by go przesmarowac smarem ?
Tak jak pisalem nie rozbieralem go na czesci.
Dzieki za pomoc, za 2tyg robie ta trase spowrotem i chcial bym cos na to poradzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Lukano » 30 mar 2007, 10:14

A co z tymi przewodami WN?? Wymieniłeś?? Sprawdziłeś??
Ja miałem takie same objawy jak Ty, w poprzedniej Maździe . Też nie świeciły w nocy ;–) Ale na wszelki wypadek wymieniłem niestety na JC. Nic nie pomogło nawet pogorszyło. Jeździłem tak chyba ze 6 miesięcy wqrwiony. Sprawdzałem, wymieniałem po kolei co mi kto poradził, że może być. I nic.
Na koniec kupiłem od Smirnoffa przewody NGK. I co?? Madzia jak nowo narodzona. Wreszcie poczułem, że mam 130 koni pod maską.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez zwi » 30 mar 2007, 11:58

Aktualnie jestem w niemczech. Zadzwonie, zobacze jaka cena.
Jak ogladam te styki na kablach to wygladaja jak nowe.
Da sie je jakos przemierzyc ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez riplej » 1 kwi 2007, 01:55

Przewodów niezmierzysz , jedynie co Ci może pomóc to tylko wymiana na nowe ,
-sprawdz stan wizualny palca i rozdzielacza ewentualnie przeczysc .
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 01:02
Posty: 58
Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993

Postprzez kajot_84 » 5 kwi 2007, 16:47

Witam
Nie chcialem zakldac nowego watku :) Mam podobny problem ze silnik jakby przygasal na jednen gar. Czy mozliwe jest ze powoduje to peknieta "fajka" przewodu WN na jedenej ze swiec? Peknieta jest pod ta gumka??
Dzieki z gory za odp
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez riplej » 5 kwi 2007, 23:10

Jest to mozliwe poniewaz ta "fajka" jest zrobiona ze specjalnego materiału o ile sie niemyle to jest bakielit ma chronic przed przebiciami na "mase " , ja na Twoim miejscu wymieniłbym wszystkie kable WN :)
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 01:02
Posty: 58
Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993

Postprzez kajot_84 » 5 kwi 2007, 23:36

dzeki :) jutro jade po klable dam znac co i jak pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez zwi » 7 kwi 2007, 06:58

Bylem w serwisie i salonie mazdy, za oryginalne przewody zaplonowe chca 192euro :)
Jak bede w polsce kupie NGK za okolo 250pln.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323