Strona 1 z 1

Wysokie obroty silnika przy nie_takich_wysokich prędkościach

PostNapisane: 15 mar 2007, 11:55
przez YamroZ
Witam,

mam pytanie związane z wyciskaniem z madzi siódmych potów ;)
W mojej niuni na V biegu przy 100km/h mam 5000rpm, przy 130km/h 6500rpm, przy 160 km/h 8000rpm. Dalej mogę się tylko domyślać, bo obrotomierz się kończy :]

I teraz pytanko – czy to jest normalne?
Słyszałem opinie, że japończyki to wysokoobrotowe "wiertarki", ale czy 10000rpm przy 200km/h to nie za dużo?

Może coś jest nie tak z przeniesieniem?

Proszę o opinie.

ps. mazda mx-3 V6 1.8 z 95 roku.

PostNapisane: 15 mar 2007, 12:10
przez Morder
te...a może zamiast trójki wrzuć piątkę :D

PostNapisane: 15 mar 2007, 12:11
przez xXx
:| <lol> hahaha

PostNapisane: 15 mar 2007, 12:24
przez Artiks
YamroZ napisał(a):W mojej niuni na V biegu przy 100km/h mam 5000rpm, przy 130km/h 6500rom, przy 160 km/h 8000rpm
Morder napisał(a): może zamiast trójki wrzuć piątkę
Dokładnie hahaha niemożliwe jest żebyś miał przy 100 km/h na piątce 5000rpm, albo... odczep może przyczepę kempingową :)
YamroZ napisał(a):6500rom
RAM jest bardziej wydajny <lol>

PostNapisane: 15 mar 2007, 12:32
przez YamroZ
Ha-ha widzę, że się żartownisie zebrali.

Może jednak ktoś coś mądrzejszego powie?

Co to może być? Sprzęgło się ślizga czy co?
Może mam skrzynię z innego modelu?

Napiszcie jakie Wy macie obroty przy takich prędkościach na V biegu.

PostNapisane: 15 mar 2007, 14:03
przez Trivian
Powiem Ci tak nie widzialem Twojej sytuacji na oczy ale u mnie obrotomierz przeklamuje tylko ze w inny sposob . Poprostu zaniza wartosc obrotow i w miom przypadku czeka mnie wymiana zegarow.

jest jeszcze jedna mozliwosc sprawdz uklad dolotowy powietrza czy gdzies cos Ci przeplywy nie blokuje, mialem tak w BMW 3 Deptalem ja, wyla jak glupia, a nie leciala tyle ile fabryka podala ;)


pozdro

PostNapisane: 15 mar 2007, 14:05
przez tomekrvf
Sprzęgło się ślizga

PostNapisane: 15 mar 2007, 14:48
przez karolq
Trivian napisał(a):jest jeszcze jedna mozliwosc sprawdz uklad dolotowy powietrza czy gdzies cos Ci przeplywy nie blokuje, mialem tak w BMW 3 Deptalem ja, wyla jak glupia, a nie leciala tyle ile fabryka podala oczko


a co ma do tego uklad dolotowy?? jesli mu siewkreca elegancko an obroty i silnik pracuje rowno to tylko i wyłacznie wina sprzegla i tak jak powiedzial tomekrvf slizga sie i to niezle :|

PostNapisane: 15 mar 2007, 15:11
przez YamroZ
Silnik pracuje jak w zegarku.

Ok czyli podejrzenie pada na sprzęgło. Jak to sprawdzić?

PostNapisane: 15 mar 2007, 15:55
przez HOGUM
Jedź na przykład na 2-gim biegu i nagle energicznie przyciśnij pedał gazu.Jak silnik zacznie wyć jak głupi a madzia nie będzie chciała wprostproporcjonalnie przyśpieszać tzn.Masz za......bane sprzęgło.
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 15 mar 2007, 15:55
przez Trivian
to sprzeglo ma cos wspolnego z za wysokimi obrotami na wskaznikach???? :|

pozdr

PostNapisane: 15 mar 2007, 16:02
przez HOGUM
A sprzegło to kupuj tylko i wyłącznie u kolegi Smirnoffa.Zna się na sprzęgłach jak nikt inny i ma najtaniej

PostNapisane: 15 mar 2007, 16:28
przez Artiks
HOGUM napisał(a):sprzegło to kupuj tylko i wyłącznie u kolegi Smirnoffa

Potwierdzam. Sprzęgło możesz też sprawdzić tak, że zaciągasz ręczny, wrzucić 4 i puścić sprzęgło, jak zgaśnie to sprzęgło jest o.k., albo przy około 60 km/h wrzuć 4 bieg i gaz w ziemię. powinien pojechać bez ślizgania się sprzęgła, lub.... wrzuć jedynkę, naciśnij na hamulec i powoli bez gazu puszczaj szprzęgło (jak przy ruszaniu). Jak zgaśnie jest OK, jak będzie chodził to d... Generalnie próby oporowe powinny ci dać odpowiedź.

PostNapisane: 15 mar 2007, 17:07
przez YamroZ
Sprzęgło jest jak najbadziej ok. Gaszę silnik na 2 bez problemu. Na innych biegach też.

Przejechałem się pomieście, posłuchałem silnika, mam wrażenie, że obrotomierz podaje odczyt x2.
Jeżeli dalibyście mi jakieś swoje przykładowe prędkości + obroty +nr biegu to mógłbym to sprawdzić.

Poza tym jeżeli ktoś wie jak to sprawdzić dokładnie to proszę o podpowiedź.

Z góry dziękuję bardzo za zaangażwanie.

PostNapisane: 15 mar 2007, 17:19
przez Winetou

PostNapisane: 15 mar 2007, 18:25
przez YamroZ
No tak <zawstydzony> przepraszam i dziękuję jeszcze raz.
Wygląda na przekłamanie licznika.

Mam jeszcze jedno pytanie czy w mx-3 V6 jest odcięcie przy jakiś obrotach ?
Jeżeli tak to jakich, może w ten sposób się dowiem jak bardzo obrotomierz robi mnie w konia.

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.

YamroZ

PostNapisane: 15 mar 2007, 19:29
przez Winetou
teoretycznie 7800 – nie sprawdzałem