Strona 1 z 2

Rozdzielacz MX-3 '91 EC V6 (K8)

PostNapisane: 27 cze 2004, 13:22
przez mmx01
Witam, najprawdopodobniej padla mi cewka w rozdzielaczu iskry w MX-3, poznaje bo nie moge zapalic i nie ma iskry :) Pomierzylem rezystancje cewki:

Terminale:
C-A 1kOhm
C-B 1Ohm
B-A 1kOhm
C-HT 15kOhm

podobno wszedzie za wyjatkiem C-HT powinno byc kolo 1Ohma.
Nie myle sie ? a jesli nie czy ktos zna jakis szrot gdzie moge dostac ten element, wszystko inne jest sprawne wiec po co mam kupowac palec, kopulke itd za worek kasy. A moze ktos ma na zbyciu ?


Pozdrawiam,
Mario

PostNapisane: 27 cze 2004, 13:37
przez Dubus
Rezystancje cewki prawidłowe
sprawdź raczej moduł wzmocnienia

PostNapisane: 27 cze 2004, 13:39
przez Jaksa
Stały problem tych aparatow

PostNapisane: 27 cze 2004, 13:50
przez marek
Rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,49-0,73Ohm
Uzwojenie wtórne 20-31kOhm.
Pierwotne to jest C-B wg twojego opisu, a wtórne C-HT.
I powiem tak że nowa cewka dawała mi takie oporności jak podałeś (dokładnie 0,8 Ohm i 16kOhm a nie takie jak w serwisówce)
Sprawdź moduł koniecznie!!

PostNapisane: 27 cze 2004, 16:40
przez mmx01
Modul ? znaczy sie ten jeden nieszczesny tranzystor ? co to jest bez obudowy zalany galareta ? tzw. ignitor. Bo skoro cewka jest dobra jak mowicie to nic innego tam juz nie ma.
A terminal A-C jakie powinien miec wartosci? ja mam 1 kOhm, i B-A ?
Aha no i wyczytalem gdzies ze ten tranzystor jest typu NPN czy to prawda ? jesli tak moge zastapic go innym duzej mocy i zobaczyc czy problem ustapi.

Dodatkowo zakrecilem rozrusznikiem i podlaczylem sie do pinu F wtyczki 6scio zylowej podczas rozruchu napiecie wzrastalo z 0 do 0.25V czy to uklad otwartej bazy ?

PostNapisane: 27 cze 2004, 20:11
przez marek
Dodatkowo zakrecilem rozrusznikiem i podlaczylem sie do pinu F wtyczki 6scio zylowej podczas rozruchu napiecie wzrastalo z 0 do 0.25V czy to uklad otwartej bazy ?

Wtyczka 6-pinowa jest wtyczką od czujników położenia wałka rozrządu. (czujniki Halla) są tam dwa czujniki, jeden co pół obrotu, drugi co 1/6 obrotu wałka. Stąd jest to napięcie. Nie pamiętam wartości jaka powinna być i na którym pinie. Ale to napięcie na tej wtyczce nie ma związku z cewką i modułem.

PostNapisane: 27 cze 2004, 22:34
przez GrzegorzSz
A moze chcecie instrukcje do zrobienia zewnetrznego modulu w aparacie?

PostNapisane: 27 cze 2004, 22:37
przez marek
moze chcecie instrukcje do zrobienia zewnetrznego modulu w aparacie?

Jasne!
Kto wie może kiedyś się przyda? (odpukać) :

PostNapisane: 27 cze 2004, 22:39
przez GrzegorzSz
Postaram sie jutro napisac tekst na swoja strone – link podam pozniej.

PostNapisane: 27 cze 2004, 22:48
przez marek
ok!

Dzięki, nie ma pośpiechu!

PostNapisane: 27 cze 2004, 23:44
przez mmx01
Super, dla mnie jest pospiech bo jezdze tramwajami :)

Marku, owszem sa tam czujniki polozenia, ale rowniez pod metalowym korpusem siedzi tranzystor tyle ze bez obudowy zalany zelem.

PostNapisane: 28 cze 2004, 00:01
przez GrzegorzSz
to material, z ktory mi pomogl...

http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701082465&highlight=distributor

Zrobilem to samo, tylko po polsku :D

PostNapisane: 28 cze 2004, 00:29
przez mmx01
Zastanawiam sie tez nadzwyczajniej w swiecie nad zmiana tranzystora.
BU508 jest tranzystorem NPN darlingtonem i znosi w pikach
napiecia rzedu 1500V normalnie 700V
prady 15A normalnie 8A

Kolektor nowego tranzystora lacze do wtyczka 6pin E, Baze wtyczka 6pin F
emiter do 3pin B i wsio.

Jesli dobrze rozumuje :)

PS. Skoro piszecie ze cewka jest na 100% dobra i uzwojenie pierwotne to : C-B a wtorne to C-HT to po co jest terminal A ?

PostNapisane: 28 cze 2004, 19:58
przez mmx01
Reasumujac, bylem w podanym przez Jakse punkcie diagnostycznym gdzie to meczyli mi cewke i modul. Oba elementy sa sprawne ! a iskry ni ema. :(

Sprawdzilem polaczenia 6 pinowego zlacza do komputera, wszystkie zyly OK. Oba czujniki Halla sa sprawne, oba sygnaly dochodza do ECU.

Pytanie o 3 pinowy wtyk

A +12V
B jesli dochodzi do ECU jako czerwony to przerwa
C jesli dochodzi do ECU jako zolty z niebieskim to przerwa

Ma ktos moze rozpiske tego 3 pinowego zlacza dokad dokladnie idzie ? wiem ze jeden jest do tachometra a drugi to jakis data link.

Chodzi mi o wytyczke i docelowy wtyk i kolor w ECU.

PostNapisane: 28 cze 2004, 20:01
przez GrzegorzSz
podaj jaki masz nr PCM to Ci pomoge

PostNapisane: 28 cze 2004, 20:08
przez mmx01
Nie mam go na zewnatrz (jesli pytasz o komputer :))

PostNapisane: 28 cze 2004, 20:39
przez Jaksa
bylem w podanym przez Jakse punkcie diagnostycznym gdzie to meczyli mi cewke i modul. Oba elementy sa sprawne ! a iskry ni ema.
OO! To ciekawe ..... ciekawy przypadek! A Aparat w silniku sie kręci? Moze cos od rozrządu co?

PostNapisane: 28 cze 2004, 20:46
przez GrzegorzSz
zeby naswietlic obrazowo – napisze reszte pozniej

Obrazek

PostNapisane: 28 cze 2004, 22:01
przez mmx01
Ano zlozylem wszystko do kupy i nic.. .nawet jednego blysniecia.
Dodatkowo co zaobserwowalem:

Jak nie podepne wogole ECU nic sie nie zmienia niz jak go podepne.
ECU nie zglasza zadnych bledow(gdy jest wlaczony :).

Gdy krece rozrusznikiem w kabinie przygasa swiatlo i wylacza sie zegarek na tablicy zegarow, ale rozrusznik kreci rzwawo. Moze to cholerny autoalarm ? ale na terminalach aparatu zaplonowego jest wszystko tak jak powinno, moze odcina ECU ?

Podczas krecenia slychac pstryk przekaznika po prawej stronie i troche czuc benzyna oraz slychac jakis dzwiek w tle ktory ustaje mniej wiecej po 3 sekundach od zakonczenia kreceniem rozrusznika, chyba pompa paliwa albo wtryskiwacze.

PostNapisane: 28 cze 2004, 22:20
przez GrzegorzSz
hehe, nie napisze – niech to autor postu opisze jak mu sie uda – ja mu wlasnie podaje co i jak po koleji :D :D :D