Strona 1 z 2

Dziwne zachowanie po wymianie filtra paliwa

PostNapisane: 17 lis 2006, 23:49
przez kajot_84
Witam
Dzisiaj wymienilem filtr paliwa. Wszystko poszlo dosc ladnie choc dostep fatalny. Musialem wyjac akumulator..ale problem jest inny. Powymianie tego filtra mam strasznie niskie obroty na biegu jalowym. Nie chcialem nic na razie krecic przy przepustnicy, raczej nikt nic tam nie kombinowal, podobnie TPS. Czy moze byc to wina komputera po odlaczeniu akumulatora??
Szperalem na forum, czytalem i czyrtalem ale nie znalazlem odpowieidz. Prosze o pomoc
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lis 2006, 01:07
przez AbatinXS
Witam !!!

A czy czasami nie dostal sie Tobie syf ze starego filtra (podczas wyciagania) do wtryskow? Dysza we wtrysku jest mikroskopijna jakikolwiek pruszek z filtra moze ją całkowicie lub niecałkowicie zatkac... :(


pozdrawiam


Mikolaj (AbatinXS)

PostNapisane: 18 lis 2006, 03:00
przez navroth
kajot_84 napisał(a):Dzisiaj wymienilem filtr paliwa.


a w dobrą stronę go zamontowałeś ??

PostNapisane: 18 lis 2006, 10:46
przez kajot_84
Witam
Tak zamontowalem w dobra strone ( patrzac na silnik stojac przodem do niego to zagieta cesc z kruccem po prawej stronie, tak samo jak stary. A ze starego lecial totalny syf a czy dostal sie na wtryskiwacze ciezko powiedizec. Wiem ze przez przypadek zle podlaczylem weze i auto nie chcialo zakrecic trochenprobowalem ale potem zeminilem i zaskoczylo od razu moze to mialo jaki wplyw. Mowie o wezach, tych dwu idacych na wtryskiwacze
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lis 2006, 19:58
przez kajot_84
Jakies sugesteie? Co raz to czesciej gasnei mi aut na biegu jalowym. Czy po wymianie filtra nie trzeba regulowac obrotow za pomoca srubki naprzepustnicy? Moze zeminia sie mieszanka bo czyste paliwo...tak sobie to tlumacze ale nie chce narazie krecic. Aha. Na przepustnicy zarazgdzie wchodiz do kolektora sa wsadzone dwa zielone papierki, co to moze byc??
Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos mi pomoze!

PostNapisane: 18 lis 2006, 23:53
przez Paweł-323f
daj po zaworkach jej troszke na dłózszym odcinku jak nie przejdzie to trzeba wyregulować

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:00
przez kajot_84
Witam
Dzieki za opowedz...dluzszy odcinek mw ile :) no i po zaworkach...jak bardzo :)? Pozdrawiam

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:06
przez navroth
kajot_84 napisał(a):no i po zaworkach...jak bardzo


ile fabryka dała :) – przy okazji sprawdzisz ile poleci <faja>

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:07
przez marek
kajot_84 napisał(a):Na przepustnicy zarazgdzie wchodiz do kolektora sa wsadzone dwa zielone papierki, co to moze byc??


Zapewne uszczelki elementu dystansowego przepustnicy.


A obrotami bym się nie stresował tylko wyregulował.

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:21
przez kajot_84
Witam ponownie

Dzeki za sugestje. Tylko interesuje mnie cala ta sprawa po wymianie jaka to jest zaleznosc. Czy jest "lepsza" bezyna – bo ze starego filtra lecial syf – prawie czarna. Sprobuj jutro przygazowac go mocniej – apropos czy to jest jakas metada na "ustawienie" komputera po dluzszym odlaczeniu akumulatora??
Pozdrawiam ;)

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:26
przez marek
kajot_84 napisał(a):apropos czy to jest jakas metada na "ustawienie" komputera po dluzszym odlaczeniu akumulatora??


poszukaj na forum.

Powinienes po podłączeniu akku odpalić silnik i rozgrzać go bez gazowania (na wolnych obrotach) (i jeżdżenia siłą rzeczy)
Jeśli tego nie zrobiłeś to możesz odłączyć akku ponownie, wcisnąć hamulec na 20sek., podłączyć akku i przeprowadzić powyższą operację "uczenia" kompa

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:32
przez kajot_84
Wlansie nie moglem sie tego gdoczytac na forum. Bylo wiele o resecie kompa ale nie bylo tego o samouczeniu. Wyczytalem gdizes ze trzeba kilkadizesiat km pojezdzic.Nabilem dizsiaj troszke km ale nic. Regulowalem kiedys srubka przy porzepustnicy obroty w madzi 626 GE ale podniosly sie bardzoo malutko. Jutro sprobuje zresetowc i ustawic, bo przed wymiana filtra mial obroty w granicach 650 – 700. Po takim ustawienu sotsowac powyzsze rady – pogonic go na jakims odcinku "ile fabryka dala"??
Pozdrawiam

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:33
przez navroth
marek napisał(a):wcisnąć hamulec na 20sek.,


tak jest, ponoć tak resetujesz komp

PostNapisane: 19 lis 2006, 00:36
przez kajot_84
Ok. Jutro sprobuje zrobic reset kompa i zobaczymy co bedize. Napisze potem jakie dalo efekty, aby inni w razie czego mogli uporac sie z probleme;)
Pozdrowienia i dzekuje za pomoc

PostNapisane: 19 lis 2006, 12:58
przez kajot_84
Witam
Dzisiaj z rana poszedlem zresetwoac komputer, potem poczekalem na jalowym az silnik sie zagrzeje, potem przegonilem go troche po ulicach wroclawia na wyzsych obrotac. Wydawalo sie byc ciutke lepie bo nie gasl ale obroty i tak sa troche powyzej 1 kreski. Wiec zabralem sie za regulacje. Zwarlem TEN i GND w zlacuy diagnostycznym a samochod ZGASL!! i cos zaczelo syczec wiec szybko rozwarlem styki... I CO NAJLEPSZE AUTO ZNOW MI GASNIE PO PRZEGAZOWANIU :(
Czy ktos wie dla czego? Poczekac az schlodzi sie silnik i wykonac ponowny reste kompa?
Prosze o pomoc!!

POZDRAWIAM

PostNapisane: 19 lis 2006, 15:12
przez marek
Ustaw obroty i tyle. Wiatrak nie chodzi jak zwierasz ten i gnd?

PostNapisane: 19 lis 2006, 16:37
przez kajot_84
nie po prostu jak zwarlem ten i gnd to zgasl mi samochod i nie mam jak wyregulowac. Co z tym zrobic?

PostNapisane: 19 lis 2006, 16:48
przez Briareos
1) uruchom silnik
2) poczekaj aż się nagrzeje
3) wyłącz silnik
4) zewrzyj TEN z GND
5) uruchom silnik
6) reguluj

Jakby nie był w stanie utrzymać obrotów między punktami 5 i 6 to pomóż sobie przepustnicą, podnieś jałowe mocno i schodź potem w dół (przepustnica zamknięta).

PostNapisane: 19 lis 2006, 16:49
przez marek
mimo ze zgasnie, to (nadal przy zwartym ten i gnd) wykrec srubke od regulacji obrotow o 1-2 obroty i zapal silnik ponownie. Potem juz ustaw obroty na poziomie 650-700.

PostNapisane: 19 lis 2006, 16:52
przez kajot_84
czyli rozumiem, ze pkt 5 i 6 nie odpale silnika bo bedzie gasl, to dokrecic srubke 'na sucho" przy wylaczonym silniku a potem z powrotem ja wkrecac jak juz sie uda odpalic na gnd i ten tak?