Unieruchomienie automatycznego ssania

Postprzez voodoo-doll » 28 maja 2004, 19:21

zastanawialem sie nad jedna sprawa – czy mianowicie istnieje taka mozliwosc aby w silniczku K8 wylaczyc kompletnie chociazby na okres takiej aury jak teraz (do zimy jeszcze troszke) to denerwujace automatyczne ssanie!!! poniewarz w ciagy tygodnia jezdze zreguly tylko do pracy a mam jakies 7 kilosow to silnik nie zdazy sie nagrzac a kazde poranne odpalanie zaczyna od 1500 obrotow no i konczy to sie bolem na stacji bezynowej. ma ktos jakis pomysl ????
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez Paweł » 28 maja 2004, 19:31

Jesli masz sprawne sondy lambda i dobrze wyregulowana przepustnice, to mysle, ze nawet jezdzac w siedmiokilometrowych trasach nie odczulbys specjalnej roznicy po wylaczeniu ssania. Swoja droga ciekawe, czy w ogole udaloby sie uruchomic samochod?

Za dodatkowe otwarcie dolotu na zimnym silniku jest odpowiedzialny bypass, ktory znajduje sie pod blokiem przepustnicy. Chyba jedynym sposobem jego wylaczenia jest zdjecie go, zaklejenie otworu, ktory normalnie jest przymykany przez termnorozszerzalny element i ponowne zmontowanie wszystkiego do kupy (z nowa uszczelka oczywiscie).

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez voodoo-doll » 28 maja 2004, 19:38

czyli co? twoim zdanie jesli w autku wszystko jest o.k. to jazda na ssaniu a bez, nie zmienia ilosci spalanego paliwa? nie wiem jak to ma sie we wtrysku ale jezdzilem spora czasu gaznikowcem i znaczenie bylo kolosalne!
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez Paweł » 28 maja 2004, 20:01

Gaznik latwo zle ustawic. W przypadku wtrysku z sonda lambda sprawa jest troche trudniejsza, choc z tego co mozna sie dowiedziec z forum, to np. zle wyregulowany czujnik polozenia przepustnicy lub czujnik jej zamkniecia moze przyspozyc troche problemow, daleko im jednak do rozregulowanego silnika gaznikowego (nawet z automatycznym ssaniem), lub jazdy non-stop na ssaniu.

Spalanie w zimie, gdzie silnik rozgrzewa sie faktycznie na drodze kilku kilometrow w moim przypadku jest gora o 1l/100km wieksze. Przy letnich temperaturach zarowno mazda, jak i toyota rozgrzewaja sie doslownie po 500 metrach. Mazda uruchomiona i pozostawiona sama sobie jest w pelni ciepla po kilku minutach, a obroty obnizaja sie do nominalnych jeszcze wczesniej...

Sumarycznie wiec czas spedzony przy szerzej otwartej przepustnicy jest minimalny. Na zimnym silnku nie dziala dopalanie spalin i oparow benzyny, ale nie wiem, czy to w ogole ma jakis odczuwalny wplyw na ekonomicznosc jazdy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 28 maja 2004, 20:03

A może po prostu sprawdź termostat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 28 maja 2004, 20:07

Brawo TCO wyklad mistrzowski ... więc kolega już chyba wie o co chodzi a tak na marginesie ... jak motorek po naprawie ? ( o ile nie pomylilem postow )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez voodoo-doll » 28 maja 2004, 20:10

warto chyba bedzie sie temu przyjzec. chwilowo i tak nie mam na to czasu ale... praca, pieniazki a potem slodkie przyjemnosci!!! a moze wiesz ile moze kosztowac termostat w takim mx.
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez voodoo-doll » 28 maja 2004, 20:17

co do motorka to uratowany bez szlifow (nie porysowany, wymian oleju, panewek i czyszczenie zapchanego smoka). narazie zyje. jestem caly happy!!!! a jak padnie to zaplacze i odstawie do Jaksy :). chlopcy z ELSY maja glowe ale pracyja troche niechluje :(
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez Paweł » 28 maja 2004, 20:27

A może po prostu sprawdź termostat


Jako ciekawostke z termostatem w temacie, to przytocze moj przypadek. Przez jakis czas jezdzilem KIA Pride 1.3, a wiadomo, ze KIA Pride = Mazda 121 (lub na odwrot ;)). Mimo trzykrotnej wymiany tego elementu w ASO KII, silnik byl notorycznie niedogrzany, a w zimie mozna bylo pomazyc o ciepelku w srodku. Co ciekawe po 120kkm zaczely puszczac uszczelniacze trzonkow zaworow, a wydawalo mi sie, ze jest to usterka typowa po przegrzaniu. Natomiast zmierzajac do meritum, to mimo tego notorycznego niedogrzania samochod wcale nie palil duzo, bo w miescie przy spokojnej jezdzie spalal ponizej 7l, a w trasie okolo 5.6l na 100km.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marek » 29 maja 2004, 00:04

moze wiesz ile moze kosztowac termostat w takim mx


Coś koło 50pln, u siebie wymieniałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez XsiX » 29 maja 2004, 11:26

Coś koło 50pln, u siebie wymieniałem

do xedosa płaciłem 43 zł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez voodoo-doll » 29 maja 2004, 11:38

wlasnie zajechalem do jednego sklepiku z czesciami do japoncow i zazadali sobi bagatelka 70 zeta za jakis japonski, sadze ze to sporo. jutro chyba pojade na Slomczyn i kupie tez nowy ale po nizszej cenie!!!
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez Jaksa » 29 maja 2004, 14:02

zazadali sobi bagatelka 70 zeta za jakis japonski
taki jest koszt .... a co myslisz że na giełdzie będzie taniej ? heh.... tylko dobry kup bo koszty wzrosną.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323