Strona 1 z 1

Przywracanie fabrycznej mocy Mx3 V6

PostNapisane: 26 kwi 2006, 18:16
przez lukster
No właśnie. Mam wrażenie, że sporo KM umarło, jak wrócić do seryjnej mocy, co po kolei sprawdzić i ew wymienić? Będę wdzięczny za rady. :)

PostNapisane: 26 kwi 2006, 18:46
przez tomekrvf
Luki1010, a zrobiłeś już jakąś dignozę czy tylko tak ci się wydaje?
Czy auto było solidnie serwisowane?

PostNapisane: 26 kwi 2006, 18:46
przez Haszcz
Oj chłopie skorzystaj z wyszukiwarki jest mnóstow informacji na ten temat

Zacznij od świec, filtra powietrza, filtra paliwa.
Jesli dalej nic to to pojedz na na sprwdzenie kompresji silnika jak sa problemy to juz tylko remoncik
Jesli git to moze kable WN.
Nlezy sprawdzić równiez katalizator i sonde lambda, pompe paliwa.

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:16
przez lukster
tomekrvf napisał(a):Luki1010, a zrobiłeś już jakąś dignozę czy tylko tak ci się wydaje?
Czy auto było solidnie serwisowane?


Moje subiektywne odczucia na podstawie porównania do innych aut w ruchu miejskim. Trudności w objechaniu z tzw. rolowanego 323f 1,5 BA !! kolegi Xtreme3. Oczywiście daję sobie z nim radę ale nie jest to pogrom jaki powinien mieć miejsce. Pomiar stoperem przyspieszenia do 100 km/h (licznikowych) wyszedł 11s. Biorąc pod uwage fakt, że może nie jestem specem od kręcenia dobrych czasów oraz to, że licznikowe 100 to prawdziwe 95, to IMO za daleko to od katalogowych 8,5s. Vmax po dluzszym bujaniu 200km/h IMO malutko.

-kompresja na garkach nie sprawadzana
-błędy kompa nie sprawdzane,
-filtr powietrza nowy
-swiece szrot
-katalizatora brak
-lambda nie sprawdzana
-kable WN sądzę ze ok
-koła 205/50/16
-filtr paliwa nie sprawdzany

Co jeszcze sprawdzić oprócz punktów niesprawdzonych wymienionych powyżej ? Nie chcę przynieść wstydu marce jak objedzie mnie jakiś tfuuu VW tudzież tfuu Opel ;)

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:21
przez Xtreme3
Luki1010 napisał(a):Co jeszcze sprawdzić ? Nie chcę przynieść wstydu marce jak objedzie mnie jakiś tfuuu VW tudzież tfuu Ope


Ja stawiam na sonde. IMO reszte masz OK. Silnik pracuje rowniutko, nie ma problemow na LPG. Jeszcze zainwestowal bym w filtr paliwa, ale to raczej nie to.

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:31
przez lukster
Xtreme3 napisał(a):Ja stawiam na sonde. IMO reszte masz OK. Silnik pracuje rowniutko, nie ma problemow na LPG. Jeszcze zainwestowal bym w filtr paliwa, ale to raczej nie to.


Tego Pana nie sluchamy, na II biegu robię go o 1,5 dlugosci auta a on mowi, ze moja mazda to za***a :) I mowa tu o jeżdzie na Pb z wyjetym mikserem zeby nie bylo :]

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:31
przez Haszcz
Jesli to swiece szrot to wymien je! Moje auto po wymianie swiec i filtra pow. zaczeło sie lepiej zwijac i zaczeło palić prawie o litr mniej palić, choc i tak jescze mogło by mniej palic:)

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:33
przez Xtreme3
U mnie po wymianie swiec z BOSCH na NGK zero roznicy.

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:41
przez Pyton162
jedz na hamownie i sie okaze ,co i jak, a potem bedziesz myslal jak uzdrowic silnik jak by co , pozdro

PostNapisane: 26 kwi 2006, 19:43
przez Xtreme3
Lepiej nie wiedziec ile konikow umarlo :). Im mniej wiesz tym lepiej spisz :)

PostNapisane: 26 kwi 2006, 21:18
przez eMiX3
Xtreme3 napisał(a):Lepiej nie wiedziec ile konikow umarlo . Im mniej wiesz tym lepiej spisz

yyyy... to zart prawda ?:P... rowniez uwazam ze hamownia na sam poczatek.
u mnie przyjemnosc z jazdy odbiera sprzeglo ktore prosi sie o wymiane :P
Przewody WN i wydech tez chcialyby zmian :) ale to juz niedlugo :P ale i tak objezdzam smierdzace golfy :)
A jak bedzie Ci za malo to wywalaj zbedne kg. kucow wiecej nie bedzie ale te 150 kg mniej zawsze daja roznice ;)

PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:07
przez 83KAFI83
eMiX3 napisał(a):ale i tak objezdzam smierdzace golfy


ja bym się liczył ze słowami na twoim miejscu ale to twoje zadnie i masz prawo :) do takie wypowiedzi :] tylko Golfy nie są jeszcze takie złe :] jak oceniasz :)

PostNapisane: 27 kwi 2006, 05:32
przez sołtys
eMiX3 napisał(a):ale i tak objezdzam smierdzace golfy


Zycze powodzenia w objeżdzaniu zwłaszcza golfa I GTI 115km i 700kg wagi <lol> .

PostNapisane: 27 kwi 2006, 07:32
przez lukster
eMiX3 napisał(a): ale i tak objezdzam smierdzace golfy :)


No no, ja mam deko szybsze auto i z większym respektem podchodzę do innych pojazdów ;)

PostNapisane: 27 kwi 2006, 09:16
przez eMiX3
tak tylko napisalem. Bo nie jeden golf i tak mnie jedzie jak chce :) Ale to ze golfy smierdza to nie zaprzeczycie ;)... No ale wracajac do tematu to najpierw wybierz sie na hamownie i wtedy bedziesz mogl zaczac szukac przyczyn braku kilku kucow. Ja np kiedy przesiadlem sie z autka o polowe slabszego do mx'a to na poczatku wydawal mi sie piekielnie szybki, po pewnym czasie mozna sie przyzwyczaic do tych predkosci i przyspieszenia i wydawac sie moze troszke slabszy.
Pozdrawiam

PostNapisane: 27 kwi 2006, 12:55
przez Hazu
eMiX3 napisał(a):Ja np kiedy przesiadlem sie z autka o polowe slabszego do mx'a to na poczatku wydawal mi sie piekielnie szybki,

z malucha? <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 27 kwi 2006, 14:41
przez eMiX3
hahaha z Twojego xeda :P
Z palio weekned zagazowanego. I jest to zrozumiale ze jest roznica, nie tylko w mocy ale takze masie, prowadzeniu na zakretach, zakresie obrotow.

PostNapisane: 27 kwi 2006, 20:57
przez Hazu
no to nie dużo się pomyliłem
eMiX3 napisał(a):palio weekned

to tylko wnuczek malucha <lol> <lol> <lol>
eMiX3 napisał(a):z Twojego xeda
chciałbyś ;P ;P ;P