Strona 1 z 2

Brak mocy przy dodaniu gazu

PostNapisane: 20 kwi 2006, 17:26
przez romario83
witam mam taki problem,moja mazda przy szybkim dodawaniu gazu zaczyna sie dusić,na wolnych obrotach chodzi w miare równo,wymieniłem juz kopułkie aparatu zapłonowego ale nie pomogło.Czy może byc to przepływomież, czy jeszcze coś

PostNapisane: 20 kwi 2006, 17:38
przez Łukasz
Może filtr paliwa??? <lol>

PostNapisane: 20 kwi 2006, 17:44
przez romario83
sprawdzałem cisnienie pompki paliwowej i jest dobrze to myśle że chyba nie

PostNapisane: 20 kwi 2006, 17:45
przez Marcino
Skontaktuj się z Jugotg on miał ten sam problem ale niewiem czy został już rozwiązany

PostNapisane: 20 kwi 2006, 17:46
przez romario83
a masz na niego jakies namiary?

PostNapisane: 20 kwi 2006, 18:27
przez Marcino
Wyślij mu PW napewno się odezwie

PostNapisane: 20 kwi 2006, 19:38
przez rutilus
Maiłem coś takiego... przy dodawaniu gazu (w miarę ostro) silnik się dławił ale jak go rozpędzałem powoli to nabierał prędkości. Nie przekraczał mi wogóle 4000obr/min wiec nie dało sie na benzynie rozpędzić za mocno (max 90km/h). Wymieniłem przepływomierz i wszystko wróciło do normy. Razdzę zrobic test kompa i jeśli to przepływka to wyskoczy chyba nr 8 z tego co pamietam. Pozdro

PostNapisane: 20 kwi 2006, 20:39
przez brii
Na 90% przepływka

Niedobór mocy w MX-3. Potrzebna pomoc

PostNapisane: 15 wrz 2007, 21:33
przez Gibson
Witam wszystkich "mazdowiczów". Dwa dni temu ja i moja druga połówka kupiliśmy kolejną mazdę. Mianowicie kolejna to MAZDA MX-3 1.8 V6 bez gazu z 1992 roku. Autko wygląda super, prowadzi się świetnie, silniczek pracuje jak zegareczek:) chodzi równiutko, bez problemu pali, nie kopci, nic nie stuka, po prostu super. Ale... niestety jestem pewien że jeśli chodzi o przyspieszenie to powinno być jeszcze lepiej:). Mimo tego iż pierwsza jazda już dała mi do myślenia że moc jednak gdzieś się schowała to myślę że silniczek na tyle świetnie pracuje że jest to błacha sprawa (przynajmniej taką mam nadzieję). Proszę o radę gdzie szukać utraconej mocy:(. Na razie wymieniłem tylko filtr powietrza (był brudny) ale tylko troche jest lepiej. Co jeszcze powinienem zrobić. Z góry dzięki za wszelką pomoc i przepraszam za takie rozpisywanie. POZDROWIENIA

PostNapisane: 15 wrz 2007, 21:59
przez michasiek
uuu mało mocy – temat wielokrotnie poruszany! przewertuj archiwum, było naprawdę dużo informacji poruszonych i wyjaśnionych.

W telegraficznym skrócie co może mieć wpływ na małą moc, słabe przyspieszanie:

– paliwo z du*y (omijaj koncern orlen i wszystkie stacje które biorą paliwo z niego, jak spalisz wszystko zalej v-power racingiem dla testow)
– filtr powietrza – już wymieniłeś
– filtr paliwa – brudny, do wymiany, kosztuje w granicach 35zł
– słaba kompresja na cylindrach – jedź do warsztatu niech Ci sprawdzą kompresję, poczytaj w instrukcji MX-a jaką powinien mieć kompresję. Jak masz za słabą to bida.. remont :]
– brudne lub przytkane wtryskiwacze – preparat do czyszczenia typu STP
– kable, świece – może tak, może nie, to zależy czy są inne objawy – szarpania, falowanie
– pompa paliwa za małe ciśnienie generuuuuuje... mało barów :P

... i wiele innych przyczyn które napewno pominąłem, bo ja się nie znam aż tak :) Jak już wspominałem przejrzyj forum. Szukaj!:)

PostNapisane: 15 wrz 2007, 22:20
przez KyRy
Sorki, że się podlączam pod temat ;)
michasiek
michasiek napisał(a):preparat do czyszczenia typu STP

co to jest dokładniej i jak sie to stosuje? Bo czuje, że od jazdy na gazie przytkały mi się właśnie wtryskiwacze...

PostNapisane: 15 wrz 2007, 22:31
przez michasiek
W sklepie z częściami motoryzacyjnymi, kosmetykami do aut itp a nawet w sklepach typu Tesco, Real dostaniesz właśnie preparaty do czyszczenia układu paliwowego. Wlewa się je z reguły do baku i one tam wychodzą z paliwkiem i czyszczą z mikrobrudów wtryskiwaczje i wszystko co jest na drodze do nich.

Kosztuje taki preparat w granicach 14-17zł w zależności od miasta :)
Mają też preparaty do czyszczenia chłodnic, poprawy jakości paliwa i inne :) www.stp.com.pl

Na forum był temat kiedyś poruszany, trzeba pogrzebać bo on był pod nazwą stp, uszlachatniacze..
Pozdrówka :)

PostNapisane: 16 wrz 2007, 12:24
przez nenek
Gibson mam podobne odczucia.Do 3 – 3,5 tyś. wrażenie jakby coś było przytkane nie jest tragicznie ale jednak. Powyżej tych obrotów ' ogień ". Wszystkie filtry wymienione (filtrona), zmiana paliwa polepszyła ' tylko " kulturę pracy silnika (polecam BP 98).
Ktoś tu pisał że ' ten typ tak ma " ze względu na Wris, no tak tylko że Wris to nie dopalacz.
Być może czyszczenie układu paliwowego coś da, ja jednak poczekam na bardziej konkretne recenzje tego zabiegu.

PostNapisane: 16 wrz 2007, 12:35
przez Gibson
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. No na pewno będę musiał wymienić filtr paliwa. I chyba rzeczywiście kupię ten preparat typu STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Tak się zastanawiam czy możliwe jest żeby była mała kompresja na cylindrach jeśli silnik tak ładnie pracuje i nie kopci. A tak wogóle to czy może np przyczyną braku mocy może być przepływomierz??

PostNapisane: 16 wrz 2007, 12:57
przez Sokool
Gibson napisał(a):A tak wogóle to czy może np przyczyną braku mocy może być przepływomierz??

Tak.
Pierwsze co powinieneś zrobić jeśli uważasz że coś jest nie tak to sprawdzenie kodów błędów...

PostNapisane: 16 wrz 2007, 16:01
przez Gibson
Czyli ogólnie rozumiem, że powinienem się udać na podłączenie komputera i sprawdzenie błędów. Jeśli to przepływomierz to wyjdzie?? Dzięki za wszelką pomoc. Systematycznie będę sprawdzał co jest nie tak jak już się problem rozwiąże to powiadomie.

PostNapisane: 10 lis 2007, 15:03
przez wrona
ja mialem ten sam problem z przyspieszeniem w 1.8 v6 na koncu kolektora przed tłumikiem jest blaszany filtr(katalizator) no i sie urwał zatkał przelot powietrza i gdy go usunełem wszystko wrociło do normy przyspiesza az miło

PostNapisane: 25 lis 2007, 22:44
przez Kaczus1984
mam pytanie czy oriętujecie się gdzie w poznaniu sprawdzą mi na kompie mx3 95rok

PostNapisane: 7 mar 2008, 21:18
przez Gibson
Mam pytanie. A czy przyczyną niedoboru mocy może być pompa paliwa?

PostNapisane: 8 mar 2008, 00:11
przez pawlak32
Ja wymieniłem wszystko, a i tak mocy nie miała. Okazało sie że zapchany był katalizator, mimo, iż nie dzwoniło w nim nic. Po wysypaniu i wstawieniu rurki, jeździ tak jak powinna :)