Przełożenia skrzyni / zbyt wysokie obroty
Napisane: 20 lut 2019, 01:17
Od niedawna jestem posiadaczem MX-3 z 1997 roku i jest to nieco dziwny egzemplarz. Z tabliczki znamionowej, a także z dekodowania VINu wynika silnik 1.6, natomiast pod maską siedzi niewątpliwie K8 Tenże K8 ma niezwykle wysokie obroty w stosunku do biegu/prędkości, np.:
* 50km/h na IV biegu – 3000 rpm
* 60km/h na V biegu – 3000 rpm
Sprawdziłem przełożenia biegów na stronie https://www.automobile-catalog.com/car/ ... -3_v6.html i wyszło mi, że przy 50km/h na IV biegu powinienem mieć raczej 2000rpm, a to "dość" duża różnica...
I teraz pytanie, o co w tym wszystkim chodzi?
* czy ja mogę mieć jakąś dziwną skrzynię? Skrzynia od 1.6 miała nawet nieco dłuższe przełożenia, zresztą nie wiem, czy pasuje do K8
* czy może to być jakiś – nie wiem – uślizg sprzęgła? Nigdy nie miałem samochodu ze ślizgającym się sprzęgłem, więc nie wiem, jakie są objawy
* czy możliwe jest, że obrotomierz źle wskazuje?
I jeszcze lekko związane z tym ignoranckie pytanie – czy ten silnik ma coś takiego jak odcinka? Bo jak wciskam mocno gaz na postoju, to zamykam budzik na obrotomierzu i nic mi nie przerywa.
* 50km/h na IV biegu – 3000 rpm
* 60km/h na V biegu – 3000 rpm
Sprawdziłem przełożenia biegów na stronie https://www.automobile-catalog.com/car/ ... -3_v6.html i wyszło mi, że przy 50km/h na IV biegu powinienem mieć raczej 2000rpm, a to "dość" duża różnica...
I teraz pytanie, o co w tym wszystkim chodzi?
* czy ja mogę mieć jakąś dziwną skrzynię? Skrzynia od 1.6 miała nawet nieco dłuższe przełożenia, zresztą nie wiem, czy pasuje do K8
* czy może to być jakiś – nie wiem – uślizg sprzęgła? Nigdy nie miałem samochodu ze ślizgającym się sprzęgłem, więc nie wiem, jakie są objawy
* czy możliwe jest, że obrotomierz źle wskazuje?
I jeszcze lekko związane z tym ignoranckie pytanie – czy ten silnik ma coś takiego jak odcinka? Bo jak wciskam mocno gaz na postoju, to zamykam budzik na obrotomierzu i nic mi nie przerywa.